• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Janet 1980

Jag väntar mitt fjärde barn och är beräknad den 13 oktober.... så nu är det nära!

Mycket blandade känslor för förlossning och allt som hör till.

Känner att jag isolerar mig hemma nu på slutet då jag är rädd att bla vattnet ska gå på felplats vid feltillfälle osv

Så jag tycker att man går spänd helatiden känner efter å hoppas att allt ska starta upp så det är klart snart så hela familjen kan pusta ut och bara mysa!

• Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-01 20:01:21 följande:

Aw okej. Kan säkert vara så för mig med då. Har ingen direkt matlust längre, bara ett extremt sötsug :/ Äter mest mackor och frukt nu. Och så blir det en hel del smoothies, juice, te och varm choklad.

Roligt att du tar upp det där med matlust! Jag har varit hungrig konstant döm senaste månaderna, men nu helt plötsligt är jag inte sugen alls! Blir mycket mackor för min del med och sötsuget ska vi inte prata om haha!
  • emeloi

Jahopp.. Bf idag och absolut noll känningar, lite som jag misstänkte

• garin
    emeloi skrev 2015-10-02 08:09:24 följande:

Säg inget än, dagen är lång!!!
  • Skogisen

Va hos bm igår o som vanligt så fick man börja oroa sig, hon kunde inte säga om bebben låg med huvudet upp eller ner (35+4) osså detta förbannade SF mått som jag tror dom får sluta ta på mig nu, min kurva ser ut som en trappa :( så idag ska jag in på ul för att (o det här fick jag inte riktigt klart för mig) antingen kolla att bebisen växer som den ska eller för att se hur den ligger, blir väl som både och hur som helst...
    Happ med den oron i kroppen så brände jag iväg till veterinären för o röntga unghunden tillsammans med uppfödaren o fick rätt hård kritik för att hunden gått ner (har tappat 2kg pga stress under flytten) så hela kvällen igår gick åt till o stirra in i en vägg o känna sig värdelös medan karln va på träning :P

• Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-02 06:13:47 följande:

Roligt att du tar upp det där med matlust! Jag har varit hungrig konstant döm senaste månaderna, men nu helt plötsligt är jag inte sugen alls! Blir mycket mackor för min del med och sötsuget ska vi inte prata om haha!

Vad skönt att det är fler som har det som jag nu mot slutet! Jag var också konstant hungrig förut. Det var såpass att sambons familj började skämta om det (typ, "om Johanna ska äta så får vi göra lite till" osv). Hoppas verkligen att sötsuget ger med sig när bebisen är ute, för det är riktigt jobbigt!
  • Iowhannah
    Skogisen skrev 2015-10-02 08:20:41 följande:

Va hos bm igår o som vanligt så fick man börja oroa sig, hon kunde inte säga om bebben låg med huvudet upp eller ner (35+4) osså detta förbannade SF mått som jag tror dom får sluta ta på mig nu, min kurva ser ut som en trappa :( så idag ska jag in på ul för att (o det här fick jag inte riktigt klart för mig) antingen kolla att bebisen växer som den ska eller för att se hur den ligger, blir väl som både och hur som helst...

Happ med den oron i kroppen så brände jag iväg till veterinären för o röntga unghunden tillsammans med uppfödaren o fick rätt hård kritik för att hunden gått ner (har tappat 2kg pga stress under flytten) så hela kvällen igår gick åt till o stirra in i en vägg o känna sig värdelös medan karln va på träning :P

Skönt att behöva få sån kritik när man är höggravid... Fyfan, stackare! Hoppas ul går bra iaf.

Min sambo bokade service på bilen. Den 14de. Har bf den 12te. Sen sa han "har inte bebisen kommit så får väl du åka in med bilen". Och jag tänkte "har bebisen kommit så åker jag inte och har bebisen inte kommit så åker jag fan inte heller". Så vi får se hur det blir, i värsta fall får han ta ledigt/sjukskriva sig för att lämna in bilen.
  • emeloi
    garin skrev 2015-10-02 08:12:07 följande:

Säg inget än, dagen är lång!!!

Förvisso, men vågar inte hoppas på nåt idag :-P
  • Damdis
    emeloi skrev 2015-10-02 08:09:24 följande:

Inte jag heller Rynkar på näsan också bf idag, men ja... dagen har ju bara börjat. Men jag har inte sett skymten av någon slempropp eller något annat som kan få mig att tro att det ens är på gång. Man kan ju hoppas att det bara kommer pang på Skrattande

• Sommarsolen

Nån mer som upplever att det kliar på magen? Har som små röda knottror på hela magen... Försvinner lite när jag "luftar" magen men kliar fortfarande..

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015