Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Inte jag heller också bf idag, men ja... dagen har ju bara börjat. Men jag har inte sett skymten av någon slempropp eller något annat som kan få mig att tro att det ens är på gång. Man kan ju hoppas att det bara kommer pang på
Brukar dina förlossningar starta med att vattnet går? Annars är det ju ganska ovanligt ändå. Jag läste någonstans att 10% av förlossningarna startar med vattenavgång.
Här vaknade jag av molvärk i hela nedre delen av magen. Visst sammandragningar har jag som vanligt då och då, men inga som gör ont. Försäkerhets skull la jag ner det sista i väskan och försökte ta nya gravidkort, då detta blir sista graviditeten om inte en olycka sker. Senast vi tog kort var i augusti ... så det har inte blivit många kort med tredje barnet. Något sista kort samma dag har vi aldrig kommit ihåg, men jösses vad stor magen var på bild nu. 107 cm i omkrets vid naveln, så visst är man tjock.
Det vore ganska komiskt om det hände idag eller imorgon, då yngsta svägerskan har lagt ut delar av pajbakningen på entreprenad inför sina barns kalas imorgon. Om vi får åka till förlossningen står de 3 pajer fattigare till 31 personer ... Barnen räknar jag med att de får gå på kalaset så vi har barnvakt ... Jag tycker det är lite fräckt så nära bf dock, även om det är 2 veckor kvar. Bjuder man så många får man kanske anpassa maten därefter. Innan har de kört på ris- och pastasallad och oftast lyckats fixa maten själva.
Damdis och emeloi: En klen tröst för er, men det är ju bara 4,5% som föder på bf, så chansen är ju inte så stor. Försök ställ in er på en vecka eller möjligen två till, då det är mer troligt, framför allt om man är förstföderska.
Jag har fött ett barn på bf, så jag har nog uppfyllt min kvot.
Imorgon har jag 2 veckor till bf eller 4 tills det definitivt är klart. Självklart hoppas jag som ni att det räcker med bf, då det är jobbigt att inte kunna ut och röra på sig som man vill för det mesta gör ont. Skönt att solen skiner, men tveksamt att det är värt besväret att gå ut ...
Inatt var en sån natt ni vet där man vaknar 3000 ggr för det finns liksom ingen sovställning som är riktigt skön.
Jaha bf +2 och jag börjar bli otålig. Har gått långpromenad med mannen och hunden nu och ska försöka fylla en dag till. Glad att jag bara gick hem en vecka innan bf för jag klättrar redan på väggarna :-P
Jaha bf +2 och jag börjar bli otålig. Har gått långpromenad med mannen och hunden nu och ska försöka fylla en dag till. Glad att jag bara gick hem en vecka innan bf för jag klättrar redan på väggarna :-P
Damdis och emeloi: En klen tröst för er, men det är ju bara 4,5% som föder på bf, så chansen är ju inte så stor. Försök ställ in er på en vecka eller möjligen två till, då det är mer troligt, framför allt om man är förstföderska.
Jag har fött ett barn på bf, så jag har nog uppfyllt min kvot. Imorgon har jag 2 veckor till bf eller 4 tills det definitivt är klart. Självklart hoppas jag som ni att det räcker med bf, då det är jobbigt att inte kunna ut och röra på sig som man vill för det mesta gör ont. Skönt att solen skiner, men tveksamt att det är värt besväret att gå ut ...