• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • svejo

Åh grattis Simone och alla andra som har börjat få känningar. Min hinnsvepning igår gjorde ingenting förutom en smärtsam upplevelse:) börjar gå in i en depression snart....

• garin

Var in på förlossningen kl 15 och 17.16 kom lillebror till världen på bfdagen precis som storebror! Allt har gått bra och nu ska vi nog snart väga och mäta, lillen gosar vid bröstet nu. <3

• Zchimla
    garin skrev 2015-10-09 18:31:51 följande:

Var in på förlossningen kl 15 och 17.16 kom lillebror till världen på bfdagen precis som storebror! Allt har gått bra och nu ska vi nog snart väga och mäta, lillen gosar vid bröstet nu. <3

Stort grattis. Helt sjukt vilka snabba förlossningar ni har. Själv räknar jag med ytterligare en 24h om det nu inte blir snitt.
  • Knyttet14
    Fru Hermelin skrev 2015-10-09 10:26:03 följande:

Stort grattis till alla er som fått era små! Och stort lyckas till Simone, och eventuellt någon annan som kanske är igång i detta nu. Så kul att det händer grejer!

Här händer inte mycket mer än att jag inte får sova, har en sjuk femåring hemma och känner mig allmänt less, hehe. Också blivit enormt... sugen på grejer liksom. Choklad, bullar, mackor, mellanmål, frukt. Samtidigt har jag ingen aptit egentligen. Hur nu det går ihop!

Funderar på det här med att ev bli sjuk inför förlossning. Läser att det är fler av er som är snuviga/febriga/har sjuka barn. Jag låg ju förra veckan och har som sagt haft en genomsnorig femåring här hemma denna veckan. Livrädd för att åka på en förkylning till - blir ju kanonhängig nu när man är gravid. Hur funkar det om förlossningen drar igång? Är det någon av er med barn sen tidigare som har erfarenhet av det tro? Orkar man?

Jag var förkyld, super snorig och feber. Min man fick hjälpa mig att snyta mig mellan varje värk. Hade så svårt med andningen jag som har astma också och täta värkar på det. Brydde mig inte alls att jag var sjuk dock. Man är så inne i förlossningen så det bryr man sig inte om!! Men eftersom att jag hade feber så blev även sonen påverkad och mådde lite dåligt så vi fick skynda på det hela med värkstimulerande dropp. Dom hade ju koll på han så det var ingen fara så men dom ville att det skulle gå fort för både min och hans skull. Var helt slut efter förlossningen kan jag säga, väldigt yr och hade det jobbigt med febern efteråt. Tyckte att jag kokade ihjäl när han låg vid mitt bröst och svetten verkligen rann flera dagar. Men föda det kan man även när man är sjuk:) Man orkar mer än man tror så förkylning är inget jag själv oroar mig för denna gång.
  • Bf29okt

Grattis!
  • Iowhannah

Grattis! Vad härligt och mysigt det måste vara att äntligen få träffa den man burit på i så lång tid :)
  • chazbo

Jag väntar och väntar. 39+0 idag. Börjar nästan bli deppig.
    Fast samtidigt är jag nervös inför vad som komma skall. Vill helst att det börjar NU, men det är enklare om det startar när barnen är på skola och dagis. Men man får ju tyvärr inte välja utan det gör den lilla i magen. Åtminstone den här gången......

• Rulltrappa

Visst är det kul när man ser att de växer. Min kom ju i vecka 36+0 (14/9) så hon slapp neonatal, låg bara på special-BB, men hon är ungefär lika stor nu, 2,7 kg och 48 cm. Jag gick och jobbade 22/9 och mannen började 2/10 och det har gått utmärkt med de äldre barnen även om de undrar varför bebisen bara sover och äter.

Nollfantasi skrev 2015-10-09 16:51:46 följande:

Grattis!

Vad skönt att det gick så snabbt och smidigt!

En liten uppdatering från oss;

Vår lilla tjej kom ju ca 5 veckor för tidigt den 17/9. En vecka senare fick vi åka hem från neo på tidig hemgång så vi har varit hemma i lite drygt två veckor nu. Sonden drog hon själv ut när hon var 1,5 vecka och har efter det ammat samt tagit flaska. Hon växer så det knakar och är nu 49 cm lång och väger nästan 2,8 kg.

Min man börjar jobba i slutet på nästa vecka så då börjar allvaret med en vild 2,5-årig storebror och lilltjejen. Hon har förresten fått namnet Alma

Det är så kul att gå in och läsa hur det går för er andra! Stort grattis till alla er som redan fött och lycka till till er som fortfarande väntar på era underverk

• Mira14

Hejsan! Allt har varit en enda dimma sedan lillplutten tittat ut :)

Han kom i torsdags morse efter vattenavgifterna i onsdags eftermiddag. Vi åkte in för kontroll men blev hemskickade i väntan på värkar. Klockan 22:30 hade jag värkar med cirka 2:30 i mellanrum så vi åkte in men då var jag bara 1 cm öppen (vilken besvikelse..). De skickade hem oss. Vi var inne igen redan 01:15?! Då hade jag så kraftiga värkar att jag spytt flera gånger, och nu fick jag äntligen stanna och blev direkt tilldelad ett förlossningsrum. 3 cm öppen och bad om att kanske få EDA, eftersom jag var förstföderska tyckte inte BM att det var så bra så det tystades ner.. En timme senare var jag helt öppen och min BM var i chock att det gick så snabbt hon som inte riktigt trodde på att det var allvar ;)

Jag och lustgasen höll tätt ihop och stånkade oss igenom förlossningen helt som i trans, 04:40 kom han äntligen och vilken extrem lycka :) Grattis till alla er som fött och till er andra så kan jag bara meddela att ni har något häftigt att se fram emot :)

Amningen går inte bra.. brösten är sprängfyllda och såriga så han har faktiskt fått ersättning sedan igår kväll. Han äter som en häst och verkar nöjd ändå så då är jag nöjd.

• Mira14
    Mira14 skrev 2015-10-10 06:52:14 följande:

Hejsan! Allt har varit en enda dimma sedan lillplutten tittat ut :)

Han kom i torsdags morse efter vattenavgifterna i onsdags eftermiddag. Vi åkte in för kontroll men blev hemskickade i väntan på värkar. Klockan 22:30 hade jag värkar med cirka 2:30 i mellanrum så vi åkte in men då var jag bara 1 cm öppen (vilken besvikelse..). De skickade hem oss. Vi var inne igen redan 01:15?! Då hade jag så kraftiga värkar att jag spytt flera gånger, och nu fick jag äntligen stanna och blev direkt tilldelad ett förlossningsrum. 3 cm öppen och bad om att kanske få EDA, eftersom jag var förstföderska tyckte inte BM att det var så bra så det tystades ner.. En timme senare var jag helt öppen och min BM var i chock att det gick så snabbt hon som inte riktigt trodde på att det var allvar ;)

Jag och lustgasen höll tätt ihop och stånkade oss igenom förlossningen helt som i trans, 04:40 kom han äntligen och vilken extrem lycka :) Grattis till alla er som fött och till er andra så kan jag bara meddela att ni har något häftigt att se fram emot :)

Amningen går inte bra.. brösten är sprängfyllda och såriga så han har faktiskt fått ersättning sedan igår kväll. Han äter som en häst och verkar nöjd ändå så då är jag nöjd.

*Vattenavgång skulle det givetvis stå :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015