• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Damdis
    Iowhannah skrev 2015-10-10 09:47:41 följande:

LIGG PÅ! :D

Ja nu jäklar ska det hända grejor :D
  • Hallonmaja

Grattis till er som fått era bebisar!! Och lycka till ni som är på G

Läser att fler är irriterade och deppiga av att gå och vänta. Jag är absolut inte mig själv just nu. Sur, trött och deppig... Fy! Tror det har att göra med att jag blev sjuk nu också och inte varit utanför huset på flera dar! Blir ju galen av att bara gå här hemma. Plus sover extremt dåligt... Stackars mina två barn och man alltså. Känner mig lite bättre idag så får försöka ut och göra nåt litet ärende så jag får byta miljö. Och försöka se det positiva och härliga ändå, om tre dagar kommer vår tredje tös

• Simone
    Damdis skrev 2015-10-10 09:15:15 följande:

Förresten, är det någon som vet om färdknäppen är extra effektiv när slemproppen släppt och en hinnsvepning är gjord? Eller ska man rentav låta bli? Vet ju att den sitter där för skydd mot infektioner men majoriteten av färdknäppare på övertid (och även många andra) har nog ändå inte slemproppen kvar tänker jag?

Min slempropp släppte i torsdags runt 18.45, så jag och sambon bestämde oss för att testa färdknäppen. Kl 03.29 lossnade mer av slemproppen och en timme senare gick vattnet. Så kör på :D
  • MyRoundabout

Nu börjar det bli många grattisönskningar här i tråden! Längtar efter att det händer nåt här... 
    Eller, det händer jättemycket, BF+5 idag och det här datumet hade jag liksom riktat in mig lite på, och efter att ha legat vaken HELA natten med kraftiga förvärkar började jag nästan hoppas. Men jag kom inte närmare än var sjätte minut och i vanlig ordning klingade det av imorse. Så sjukt less. Ikväll ska vi åka in för att få en sömndos, jag hoppas såklart på att de som av nåt mirakel upptäcker att förlossningen är på gång. Antingen sömn eller bebis vill jag ha nu!

Det går inte att övertala min man att testa färdknäppen, han är så himla nojig. Jag är inte jättesugen själv, men vill bara att det här ska vara över nån gång... 
    Fick i alla fall äntligen ändan ur och rengjorde vagnen idag, så nåt bra i alla fall! =P

• Zchimla

Nu tog sambon dottern och gick för att mata ankorna

Jag skulle så gärna velat följa med men det är inte värt risken.

Jag har börjat fundera på om jag ska fixa lite storkok och frysa in lagom middagar så man bara behöver fixa tillbehör som potatis, pasta el ris till. Kom ihåg att det var rätt smidigt sist med de matlådor som fanns tillgängliga i frysen.

• Damdis
    Simone skrev 2015-10-10 13:53:34 följande:
    Min slempropp släppte i torsdags runt 18.45, så jag och sambon bestämde oss för att testa färdknäppen. Kl 03.29 lossnade mer av slemproppen och en timme senare gick vattnet. Så kör på :D
    Åh, detta var vad jag behövde höra - hopp Skrattande. Har gått några få timmar nu och har lite värk emellanåt men inget som trappas upp. Har det inte hänt något innan läggdags får man väl prova en gång till Flört 
  • Damdis

Måste erkänna att jag är himla osäker på det här med latensfas och förvärkar, hur sjutton vet man skillnad? Jag har sammandragningar som många gånger inte gör minsta ont och sen efter så börjar en dundermensvärk som kan hålla i sig flera minuter i sträck, sen kan det vara helt lugnt i flera timmar och så håller det på. I torsdags när jag gjorde hinnsvepningen hade jag 1 cm kvar på tappen och var öppen 1 cm, vad det nu innebär... hon sa att slemproppen inte fanns kvar men det har kommit klumpar av något varje dag så hon kanske slet den också Obestämd

• trixiedix

Födde en liten pojk igår kl 18.37, allting gick väldigt fort, gick med molvärk hela förmiddagen, gick över till riktiga värkar vid 13.00 var inne på fl kl 16, var då öppen 7cm, dom tog hål på hinnorna när jag var helt öppen och på 3 krystvärkar var han ute :) helt magiskt!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015