Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tänkte att jag kanske kunde fråga dig angående snitt eftersom att detta e mitt första och du har ju ändå lite erfarenhet av det:) hur e det på uppvaket efteråt? Just nu e jag väldig ängslig och får ångest av tanken på att jag bara ska få se min son snabbt och sen vara ifrån både min man och honom .. Dom timmarna måste ju vara fruktansvärda .. Och hur gick det för dig med amningen? Just nu nojar jag också över att han ska få etsättning medans jag e borta och att inte amningen ska fungera sen .. Tacksam för svar ..
Alltså dag 4 som jag är "ledig" nu.... Och är redan deppig av att gå hemma. Känner mig klar med det jag orkar och kan göra som är rimligt för någon såhär dagen innan bf. Men får dåligt samvete över att jag är så tråkig mot sonen även om han faktiskt kunnat sysselsätta sig själv en hel del idag och mestadels varit nöjd. Sen förstår jag ju att detta ändras ju inte över en natt bara för att lillebror sen väl tittat ut, det kommer ju en återhämtningstid och "omställningsperiod" då man ska vänja sig vid dels en ny bebis och dels livet med två barn.
Men tror mkt av mina tankar nu kommer av att jag liksom isolerar mig nu, träffar inga andra vuxna utom sambon då som kommer hem efter 18 varje kväll och åker strax efter 7 på morgnarna. Men just dagtid blir det som sagt bara att jag är hemma och väntar nu. Tur att jag har kunnat jobba såpass lönge ändå, hade nog dött annars. Tycker synd om de av er som måste gå hem tidigt ofrivilligt pga tunga jobb och/eller krämpor... :/
embla_twopointoh: Hur gick det till när du fick göra akut snitt då förlossningen drog igång tidigare? Åkte du in direkt du förstod att det var på g? Blev det väldigt bråttom och stressigt eller hann ni in i tid så det gick okej ändå? Funderar då jag sitter med förvärkar som gör ganska ont och har snitt först på tisdag. Vet att man kan ha det i flera dagar och veckor men tänkte ifall de blir starkare...
39+3 idag och nu lossnade äntligen slempeoppen!!! Hoppas verkligen att det börjar hända något snart :D ni som har barn, hur lång tid tog det efter att slemmisen gick tills att värkarna kom igång?
Grattis till alla bebisar!
Med första barnet gick slemproppen på natten när jag va upp på toa och kl.17 dagen efter gick vattnet och 15 minuter senare kom värkarna :) med andra blev jag igångsatt så då såg jag ingen slempropp..
39+3 idag och nu lossnade äntligen slempeoppen!!! Hoppas verkligen att det börjar hända något snart :D ni som har barn, hur lång tid tog det efter att slemmisen gick tills att värkarna kom igång?
Min slempropp såg jag aldrig röken av förra gången, inte nu heller hittills (39+5)
Det kan ju ta upp till två veckor till innan bebis är ute ändå tyvärr :/ men håller tummarna att det verkligen är på gång!!!
Har följt denna tråden ett par veckor nu men inte skrivit något så nu är det väll dax? :)
Med sonen gick slemproppen (BF+7) 18.45, vid 00 tog jag en rask promenad (fortfarande inga värkar) och därefter gick jag o la mig, vid 4-tiden vaknade jag av att det kändes som om någon körde en yxa i ryggen på mig och värkarna var igång, 10.07 var sonen ute.
Att slemproppen släpper är ju ett tecken på att man öppnat sig :)
För ca en timma sedan började slemproppen släppa i småbitar och det kommer nu lite "hela tiden". Får se när denna tänkte titta ut, med lite tur så blir det en repris på förra, BF+3 idag :)
Håller tummarna på att det är något på G för dig :)!
embla_twopointoh: Hur gick det till när du fick göra akut snitt då förlossningen drog igång tidigare? Åkte du in direkt du förstod att det var på g? Blev det väldigt bråttom och stressigt eller hann ni in i tid så det gick okej ändå? Funderar då jag sitter med förvärkar som gör ganska ont och har snitt först på tisdag. Vet att man kan ha det i flera dagar och veckor men tänkte ifall de blir starkare...