• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Simone

Vaknade upp vid 03.29 av att jag va tvungen att kissa, då lossnade ännu mer av slemmisen. Kunde inte somna om igen efter det då jag började få ondare bak i ryggen samt magen. Ca 04.10 small det till i magen och sen blev jag kissnödig, hann bara ställa mig upp så gick allt vatten! Kan knappt fatta att vi snart ska få träffa våran tjej :D

• garin
    Simone skrev 2015-10-09 04:53:12 följande:

Vaknade upp vid 03.29 av att jag va tvungen att kissa, då lossnade ännu mer av slemmisen. Kunde inte somna om igen efter det då jag började få ondare bak i ryggen samt magen. Ca 04.10 small det till i magen och sen blev jag kissnödig, hann bara ställa mig upp så gick allt vatten! Kan knappt fatta att vi snart ska få träffa våran tjej :D

Ååh spännande!!! Lycka till nu <3
  • Zchimla

Grattis Bullen11 vad härlig med en då smidig förlossning.

Simone: så spännande Stort lycka till

Här har varit natten från helvetet då jag glömde ta min Omeprazol igår. Halsbränna de luxe och inte hjälpte det med Rennie heller. Blir inte många knop idag.. inte för att det är någon större skillnad mot de andra dagarna men säkert mer trött idag. Tur jag gjorde lite chokladbollar igår som jag kan trösta mig med idag

• Mijjan

Jaha.. Själv ska vi åka de tio milen till förlossningen på vecka 42 kontroll idag... Börjar seriöst tro att det aldrig kommer någon bebis. Varje gång jag går upp på toa på natten tänker jag att nu kan väl vattnet gå men inte :-P ska se om jag kan få dom att titta på tappen iaf om det börjar närma sig

• Karriärskvinna

Jag tror att min slempropp gick i natt i alla fall. Ett steg i rätt riktning även om jag förstår att det kan ta ett tag ändå? BF+2 idag.

• Bf29okt
    Hallonmaja skrev 2015-10-08 16:38:27 följande:

Jag har gjort ett snitt tidigare så jag kan bara svara hur det var då. Men om du är vaken under snittet så får du barnet till dig så fort de har klippt navelsträngen och gjort den första undersökningen av barnet och då är ju pappan ofta med. Det skedde i ett rum precis bredvid där jag låg så jag såg allt. Tog bara en kort stund. Sen fick jag henne till mig direkt och hon var med mig hela tiden på uppvaket där hon började hitta bröstet och började suga. Så det är bara några minuter efter snittet tills du får bebisen, om du inte ska vara sövd av någon anledning förstås?

Det låter ju bra! Ja jag antar att jag ska vara vaken , ska inte på info möte förens dagen innan . Hoppas att jag får lika dant .. Tack för svar
  • Zchimla
    Mijjan skrev 2015-10-09 07:31:12 följande:

Jaha.. Själv ska vi åka de tio milen till förlossningen på vecka 42 kontroll idag... Börjar seriöst tro att det aldrig kommer någon bebis. Varje gång jag går upp på toa på natten tänker jag att nu kan väl vattnet gå men inte :-P ska se om jag kan få dom att titta på tappen iaf om det börjar närma sig

Såklart att det börjar bli frustrerande. Hoppas verkligen att din bebis bestämmer sig för att komma ut snart.

Min bebis verkar än så länge inte ha några planer på att vända sig. Men har ett planerat besök den 14 få se om den har snurrat rätt då. Då hoppas jag du har fått ut din lilla juvel.
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-09 04:53:12 följande:

Åh, jag blir så avundsjuk! Hoppas verkligen att allt går/har gått bra! :D
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015