Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis till alla som fått! Det går så fort och jag vet inte om jag hinner se och gratulera alla "personligen" Har jag missat någon, så: Grattis!
Nu är det ungefär 12 timmar kvar innan min bebis ligger på mitt bröst! Jag har precis duschat med Descutan och tvättat håret. Idag fixade vi det sista, tog fram vaggan, barnvagnen, packade väskan... Nu börjar det bli lite nervöst!
Grattis till alla som fått! Det går så fort och jag vet inte om jag hinner se och gratulera alla "personligen" Har jag missat någon, så: Grattis!
Nu är det ungefär 12 timmar kvar innan min bebis ligger på mitt bröst! Jag har precis duschat med Descutan och tvättat håret. Idag fixade vi det sista, tog fram vaggan, barnvagnen, packade väskan... Nu börjar det bli lite nervöst!
Ni som fött, har era barn fått sina personnummer på förlossningen, eller har ni fått vänta?
Där vi födde har de haft problem de senaste veckorna, så vi har bara fått ett s k a-nummer som fyra sista. Jag antar att man behöver ett personnummer för att starta upp en barnförsäkring. Jag får väl ta en sväng förbi Skattemyndigheten imorgon, för man vill ju inte gärna vänta flera veckor med försäkringen. Vi har sista barnläkarronden på tisdag, innan vi officiellt tillhör bvc.
Ni som fött, har era barn fått sina personnummer på förlossningen, eller har ni fått vänta?
Där vi födde har de haft problem de senaste veckorna, så vi har bara fått ett s k a-nummer som fyra sista. Jag antar att man behöver ett personnummer för att starta upp en barnförsäkring. Jag får väl ta en sväng förbi Skattemyndigheten imorgon, för man vill ju inte gärna vänta flera veckor med försäkringen. Vi har sista barnläkarronden på tisdag, innan vi officiellt tillhör bvc.
Grattis alla! Här bara rasslar det till! BF +1 idag och har inga känningar överhuvudtaget:( känns som man kommer få vänta 2 veckor till. Har dessutom fått en ordentlig förkylning. Så nu har jag gnällt lite. .. vill också gosa med bebis!
Bra kämpat! Jag beundrar dem som orkar kämpa sig igenom så långa förlossningar, men å andra sidan finns ju inte så många val.
Stort grattis till en rejäl gosse! Jag antar det inte blir många dagar med storlek 50, om det ens passar. Här är 50 nästan stort till vår smale kille. Jag tror vi går förbi Apoteket imorgon och köper ett paket prematurblöjor, så de inte behöver vara så höga och knöliga. Det har vi gjort med syrrorna också.
BF i dag. Jag var så säker på att det skulle sätta igång i natt, men ikke. I går hade jag regelbundna, men smärtfria, sammandragningar hela dagen. Mot kvällen började de även dra med sig den berömda "mensvärken" och innan vi lade oss var magen så spänd och kroppen gjorde så ont så det kändes som givet att det var dags. Men det blev bara en till natt med dålig sömn och drömmar om bebis. Förkylningen känns något bättre dock, jag får försöka sova och vila mycket under dagen. Hoppas gårdagen ändå var en förberedelse och att det inte tar lång tid nu. Jag känner fortfarande molvärk i ryggen emellanåt, men nu ska jag strax stötta en kollega under en rättegång så då har jag inte tid att föda barn ändå :P
Usch, jag har en vän som gick 17 dagar över tiden! Det vill jag helst slippa!
Grattis alla! Här bara rasslar det till! BF +1 idag och har inga känningar överhuvudtaget:( känns som man kommer få vänta 2 veckor till. Har dessutom fått en ordentlig förkylning. Så nu har jag gnällt lite. .. vill också gosa med bebis!