Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis Mira14!!! Skönt att det gick bra utan epiduralen.
Jag har följt er alla ett tag, men inte skrivit något förrän nu. Har bf 19/10 med fjärde barnet. De andra har kommit 4-10 dagar innan bf så jag börjar närma mig övertid känns det som... Har egentligen inte jättebråttom, men den enda barnvakten som känns bra åker till Spanien om en vecka. Vill att bebis kommer innan dess. Känns långt borta att det ska sätta igång just nu tyvärr...
O jag tror jag har värkar :-P nåt lurt är det iaf. Inväntar regelbundenhet men verkar som gårdagens hinnsvepning gjorde nåt iaf för det här har jag inte känt förut
Grattis alla som fått nu! Själv börjar man ångra sig, känns som att den här graviditeten förstört så mycket, blev sjukskriven 50% redan i vecka 27 o gick på hel gravpenning i v 33 så hann inte börja planerade chefsutbildningar... Sen har sambon o jag knappt haft sex på 6 månader, han tycker det känns olustigt med en liten i magen o dessutom behandlar han mig som att jag var gjord av glas, vågar knappt krama mig :( han är dock väldigt duktig på att avlasta mig här hemma trotts att han är inne i en extremt tung period på jobbet ( jobbar ca 14h per dag) o hinner ta hand om hundar o matlagning o uppackning efter flytten så jag har väl egentligen inget att klaga på :P fick en liten wake-up av bonus sonen (17år) igår, vi satt o pratade om att bebisen i magen är så lite, då klämmer han ur sig " men det är väl inte så konstigt, du är ju igång jämt o rör dig o fixar o dolar" oj, jag som tycker jag legat på soffan i tio veckor :P Kanske får ta det ändå lite lugnare nu sista veckorna men får ju ont av o ligga för mycket oxå...
Hejsan! Allt har varit en enda dimma sedan lillplutten tittat ut :)
Han kom i torsdags morse efter vattenavgifterna i onsdags eftermiddag. Vi åkte in för kontroll men blev hemskickade i väntan på värkar. Klockan 22:30 hade jag värkar med cirka 2:30 i mellanrum så vi åkte in men då var jag bara 1 cm öppen (vilken besvikelse..). De skickade hem oss. Vi var inne igen redan 01:15?! Då hade jag så kraftiga värkar att jag spytt flera gånger, och nu fick jag äntligen stanna och blev direkt tilldelad ett förlossningsrum. 3 cm öppen och bad om att kanske få EDA, eftersom jag var förstföderska tyckte inte BM att det var så bra så det tystades ner.. En timme senare var jag helt öppen och min BM var i chock att det gick så snabbt hon som inte riktigt trodde på att det var allvar ;)
Jag och lustgasen höll tätt ihop och stånkade oss igenom förlossningen helt som i trans, 04:40 kom han äntligen och vilken extrem lycka :) Grattis till alla er som fött och till er andra så kan jag bara meddela att ni har något häftigt att se fram emot :)
Amningen går inte bra.. brösten är sprängfyllda och såriga så han har faktiskt fått ersättning sedan igår kväll. Han äter som en häst och verkar nöjd ändå så då är jag nöjd.
Grattis till er som fått dessa dagar, sååå mysigt!!
(är inte alls avundsjuk) haha. +8 idag och jag börjar bli förbannad, vad sysslar ungen med?! Fick en hinnsvepning för snart två dygn sedan, herregud vilken smärta, hon var verkligen BRUTAL. Kunde konstatera att ingen slempropp var kvar och att jag var lite öppen, men inte flera cm eller så. Vid ett par toalettbesök har det kommit ut vad jag ändå antar är delar av slemproppen då jag inte sett röken av denna innan och hade mensvärk hela dagen/kvällen efter hinnsvepningen, men absolut ingenting efter detta. Mindre än vanligt! Har varit väldigt burrig i magen och tycker bebis lugnat ner sig lite grann efter denna, inte alarmerande mycket men det känns inte längre som det petas med ett järnspett där inne
idag hade varit ett snyggt datum att föda på!!!
Förresten, är det någon som vet om färdknäppen är extra effektiv när slemproppen släppt och en hinnsvepning är gjord? Eller ska man rentav låta bli? Vet ju att den sitter där för skydd mot infektioner men majoriteten av färdknäppare på övertid (och även många andra) har nog ändå inte slemproppen kvar tänker jag?
Förresten, är det någon som vet om färdknäppen är extra effektiv när slemproppen släppt och en hinnsvepning är gjord? Eller ska man rentav låta bli? Vet ju att den sitter där för skydd mot infektioner men majoriteten av färdknäppare på övertid (och även många andra) har nog ändå inte slemproppen kvar tänker jag?
Grattis Mira14! Och heja Mijjan! Hoppas nåt är på gång :D
Själv är jag riktigt frustrerad! Gårdagen var full av gnäll. Allt var bajs. Kroppen gjorde ont, från revbenen och nedåt, jag hade sovit dåligt, kände mig febrig och hade inte lust till nåt. Efter en lite längre promenad (tog hela femkilometersrundan!) gjorde kroppen mindre ont dock. På kvällen hade jag förvärkar och sammandragningar till och från i ett par timmar och under natten har jag haft en påtaglig molvärk i ryggen, men inte mer än så.
Nu har jag planerat in en massa saker att göra, så jag hoppas att denna omvända psykologi funkar på bebisen! Det känns som att jag blir mer sur, gnällig och inåtvänd för varje dag som går nu.
Sambon har hela tiden sagt att bebis ska komma i dag, men just nu känns det inte som det. Vi får väl se, dagen har ju precis börjat. Annars hoppas jag att den brås på mig och föds på bf. Vill verkligen inte gå över! Jag har fått för mig att det blir senast bf+4.
Tydligen är det rekommenderat för att skynda på förloppet. Sperman kan tydligen hjälpa till