Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Bf+6 tror den har det mycket mysigt därinne
Har 15 dagar kvar till bf vilket känns dom en evighet just nu. Dagarna går bra men kvällarna och nätterna är hemska. Kan inte sova pga alla förvärkar.
Med dottern gick jag över 15 dagar innan jag vart igångsatt så jag har siktat på att gå lika länge igen.
Har dessutom varit sjukskriven sedan v20 så är fruktansvärt trött på att gå hemma helst när man varken kan eller orkar göra någonting alls.
Gnäller och känner mig fruktansvärt missnöjd över princip allt just nu. Igår fick jag för mig att vi var tvungen att skaffa en ny säng precis nu och sambon fick en utskällning för att han inte hade kommit på det tidigare eftersom att det är för tajt med leverans nu innan.
Vad skönt det är att höra att det inte bara är Jag som är less och gnäller på allt. Min syrra sa till mig häromdagen att jag skulle klämma ut ungen så vi kan umgås igen, hon tycker jag är helt odräglig nu:)
Här har jag inga som helst känningar. Någon sammandragning då och då. BF på söndag.
Ska till bm nu och hoppas på att hon vill göra en hinnsvepning.
Mitt sf-mått är fortsatt för litet (32 i v 38+) så blir ett till tul. Tycker det känns lite onödigt men min bm insisterar. Har ju gjort 3 st tul redan och bebisen växer som den ska!
Är det fler som har det hopplöst med toaspringet?
Kissar gör jag betydligt oftare nu de senaste dagarna, men värst är andra änden som jag knappt har någon kontroll över alls utan det kommer lite varje gång jag kissar med. Så fort jag känner minsta lilla behöver jag gå direkt för att inte få det på fel ställe. Det är knappt så en fis fungerar längre. Eller är det trycket neråt som gör att jag tappat all muskelkontroll? Jag kan ju ändå knipa av strålen om jag vill, men kisset tar ju lång stund innan det är klart.
Jag vet inte om det har med en närstående förlossning att göra eller om det är en konsekvens av att jag inte tog Niferexen 2-3 dagar i rad, då de tog slut och jag var för lat att köpa nya. Kostmässigt dricker jag fortfarande en del Hallonläsk och lite glass varje kväll, men i övrigt alternerar vi ju maten som vanligt, så det har ju inte skett några större förändringar. I övrigt är jag bara lite snorig och mer trött sista veckan.
Det lockar ju inte precis att lämna lägenheten med den här opålitligheten.
Jag får se vad bm säger imorgon.
Helst hade jag nog velat veta om jag börjat öppna mig, men det är kanske lugnare att inte veta. Just nu är jag livrädd att det knappt kommer behövas några värkar innan krystvärkarna kommer. Inte så att jag tror att barnet kommer ramla ut, men frågan är om/hur fort det kommer gå eller om det trots allt kan bli en normal förlossning. Jag börjar i alla fall fundera mer och mer på vad man praktiskt ska tänka på med förlossningsställning, krystningar och hur man kan förhindra att spricka, om det blir en hemförlossning eller i bilen på väg in. Tidigare två gånger har jag klarat mig med en rispa, men då har jag ju haft bm som sagt till när jag får krysta och inte plus att de har utbildning i att förhindra att man spricker.
Nej, jag snittas i vecka 37. Mitt tredje barn ville ut i 37, 1,5vecka innan det planerade snittet, så det blev akutsnitt. Efter det har läkarna inte velat chansa utan planerat snitten till vecka 37. De två äldsta är födda i v 39. (Snitt med alla)
Jag hoppas med på att komma ur den här trötthetsbubblan relativt snart efter förlossningen, visst kommer det en ny typ av trötthet då men det är ju inte riktigt samma.
Känner mig lite orolig och det kommer lit gammalt blod - inget jag behöver åka in för, men det är obehagligt. Upptäckte dessutom innan att jag fått hemorrojder. Verkligen sexigt
inte för att jag får ha sex, för det får jag naturligtvis inte. Men man kunde ju fått känna sig lite normal. Hoppas de försvinner efter förlossningen.