• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Fru Hermelin

Stort grattis till alla er som fått era små! Och stort lyckas till Simone, och eventuellt någon annan som kanske är igång i detta nu. Så kul att det händer grejer!

Här händer inte mycket mer än att jag inte får sova, har en sjuk femåring hemma och känner mig allmänt less, hehe. Också blivit enormt... sugen på grejer liksom. Choklad, bullar, mackor, mellanmål, frukt. Samtidigt har jag ingen aptit egentligen. Hur nu det går ihop!

Funderar på det här med att ev bli sjuk inför förlossning. Läser att det är fler av er som är snuviga/febriga/har sjuka barn. Jag låg ju förra veckan och har som sagt haft en genomsnorig femåring här hemma denna veckan. Livrädd för att åka på en förkylning till - blir ju kanonhängig nu när man är gravid. Hur funkar det om förlossningen drar igång? Är det någon av er med barn sen tidigare som har erfarenhet av det tro? Orkar man?

• Rulltrappa

Jag födde döende i bihåleinflammation den här gången och förra gången hade jag halsfluss. Det går bra ändå, tyckte dock lite synd om min rumsgranne på BB som fick lyssna på mina antagligen väldigt högljudda snarkningar.

Fru Hermelin skrev 2015-10-09 10:26:03 följande:

Stort grattis till alla er som fått era små! Och stort lyckas till Simone, och eventuellt någon annan som kanske är igång i detta nu. Så kul att det händer grejer!

Här händer inte mycket mer än att jag inte får sova, har en sjuk femåring hemma och känner mig allmänt less, hehe. Också blivit enormt... sugen på grejer liksom. Choklad, bullar, mackor, mellanmål, frukt. Samtidigt har jag ingen aptit egentligen. Hur nu det går ihop!

Funderar på det här med att ev bli sjuk inför förlossning. Läser att det är fler av er som är snuviga/febriga/har sjuka barn. Jag låg ju förra veckan och har som sagt haft en genomsnorig femåring här hemma denna veckan. Livrädd för att åka på en förkylning till - blir ju kanonhängig nu när man är gravid. Hur funkar det om förlossningen drar igång? Är det någon av er med barn sen tidigare som har erfarenhet av det tro? Orkar man?

• Mijjan
    Fru Hermelin skrev 2015-10-09 10:26:03 följande:

Har hört att kroppen ställer om sig och kan skjuta på förlossningen om man blir sjuk så man lättare orkar med... Hoppas det är sant även om det är jobbigt med väntan också :-P
  • Embla twopointoh

Blä, vi börjar bli sjuka här också... Just nu ligger både min äldste son och min man och sover, de är snuviga och hängiga. Jag kände mig lite täppt i natt.

Det blir till att laga mat med massor av vitlök och ingefära under helgen!! Jag vill inte bli sjuk närmsta veckan.

• Vitvanilj

Vaknade upp med huvudvärk och halsen är som ett rivjärn :/ känner mig verkligen hängig. Sambon har varit hemma från jobbet hela veckan pga förkylning men trodde att jag skulle lyckas klara mig

• Hallonmaja

Fler som börjar bli krassliga att jag, inte kul! Jag är genomförkyld nu med snuva huvudvärk och allmänt hängig. Sover därför ännu sämre också! Fy sjutton, vilken dålig tajming.. tur jag har fyra dagar på mig att bli bättre iaf. Ringde bm igår och hon sa att de brukar göra snittet ändå om man inte är superdålig. Och det lär jag väl inte vara på tisdag hoppas jag. Hoppas ni andra klarar er!

Har ni mycket molande som mensvärk typ? Igår höll det på hela em och kvällen och även idag känner jag det till och från. Vet att jag kände det med första barnet och sen kom hon två dagar senare så blir lite orolig att hon vill ut innan tisdag.

Undrar också hur man vet om slemproppen lossnat? Man har ju ganska mycket flytningar under graviditeten och ibland lite "slemmiga". Imorse kom det en liten vitfärgad klump i trosorna men vet inte om du är del av slemproppen eller vanlig flytning. Ja man har mycket tid att fundera över dessa saker när man bara går hemma hela dagarna...

• Filuribur1
    Simone skrev 2015-10-09 04:53:12 följande:

Vaknade upp vid 03.29 av att jag va tvungen att kissa, då lossnade ännu mer av slemmisen. Kunde inte somna om igen efter det då jag började få ondare bak i ryggen samt magen. Ca 04.10 small det till i magen och sen blev jag kissnödig, hann bara ställa mig upp så gick allt vatten! Kan knappt fatta att vi snart ska få träffa våran tjej :D

Kanske får samma dag :D vaknade kl 5 av värkar. Då kom de oregelbundet o det var svårt att känna när de började och slutade. Nu kommer de med 5-6 min mellanrum och man måste verkligen stanna upp o andas när de kommer då de är tydliga och gör mycket mera ont än imorse. Och troligtvis har slemproppen gått också nu undrar förmiddagen . Fortsätter det I denna takten blir det BB ikväll vilket vi hoppas på :)
  • garin

Nu har jag rätt så kraftiga värkar, barnvakt (mamma)och sambo är ringd, lillebror är här om några timmar!

• Simone

Nu är våran älskade prinsessa äntligen här :) alla mår jättebra och jag har nu finaste tjejen som ligger och sover i famnen.

Förlossningen gick så himla bra! 04.10 gick vattnet, hade inte så kraftiga värkar då utan dom kom runt 05.20. 06.00 kom vi in och va då öppen 6cm, hann inte få någon bedövningen, men gick bra iallafall! 09.20 var hon ute, 51 cm lång och 3660 gram :) vi alla mår jättebra

• garin
    Simone skrev 2015-10-09 13:33:03 följande:

Nu är våran älskade prinsessa äntligen här :) alla mår jättebra och jag har nu finaste tjejen som ligger och sover i famnen.

Förlossningen gick så himla bra! 04.10 gick vattnet, hade inte så kraftiga värkar då utan dom kom runt 05.20. 06.00 kom vi in och va då öppen 6cm, hann inte få någon bedövningen, men gick bra iallafall! 09.20 var hon ute, 51 cm lång och 3660 gram :) vi alla mår jättebra

Åh grattis! Så skönt att det gick så snabbt och bra! <3
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015