• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    mammalovis skrev 2015-10-11 22:38:51 följande:
    Skogisen skrev 2015-10-11 00:35:34 följande:Samma reaktion här, hade helt missat det eller har du smugit med det mammalovis? :P :D
    Ja, jag fick i torsdags kväll efter en kort stund på förlossning. Det blev 35 minuter den här gången mot 10 minuter sist, men den här gången var värkarbetet mer svårbedömt innan, men vi hann ju in tack och lov. Enligt sambon hann jag med 3 värkar och 4 krystvärkar på den tiden. Jag vill inte ens tänka tanken på hur det gått om han fötts hemma med navelsträngen två varv runt halsen.

Nej, smugit har jag inte, vi kom hem i lördags vid 15 och innan dess har jag inte brytt mig om världen utanför när vi varit på bb, utan har mest vilat och försökt få igång amningen. Däremot gjorde jag en uppdatering en timma innan vi åkte in, men då visste jag inte med säkerhet att det verkligen var på g, utan det kom jag fram till först stunden innan vi åkte när jag pratade med mamma och fick 3 värkar på kort stund, precis innan sambon återvände hem. När beslutet väl var fattat var det bara att få med sig babyskydd och handväska och bege sig, resten låg redan i bilen. Amningskudde och egen kudde glömde vi hemma.

Sedan kändes det lika bra att skriva ner hela förlossningen som att bara skriva en kort notering och då kunde första noteringen likaväl vara en uppdatering av listan innan fler hann föda, då det hände massor på 1,5 dygn, men ni var ju observanta ändå! Sedan har man förlossningshistorien nedskriven, innan man glömmer för mycket. Amningen tar ju sin tid och sedan har jag en närhetstörstande kille som sover bäst om han får ligga kvar mot amningskudden.
    Va skönt att ni hann in, hoppas allt går bra nu o att ni får mysa :)
  • Zchimla

Molande väldigt diffus mensliknande värk som kommer och går. Påminner om känslan "nu kommer mensen" vilket känns lite udda i det här läget. :-/

• Sommarsolen

Har trott i några veckor nu att "mensvärken"

Är en början på något men har lärt mig nu/märkt att det är det inte :) Verkar vara många som känner av det.

Nån annan som känner en nervositet i kroppen? Har känt i flera dagar att det sköljer över mig, får som hjärtklappning men det är väl inte konstigt att man är lite nervös inför sin första förlossning iofs :)

• Knyttet14
    Sommarsolen skrev 2015-10-12 09:17:19 följande:

Är en början på något men har lärt mig nu/märkt att det är det inte :) Verkar vara många som känner av det.

Nån annan som känner en nervositet i kroppen? Har känt i flera dagar att det sköljer över mig, får som hjärtklappning men det är väl inte konstigt att man är lite nervös inför sin första förlossning iofs :)

Jag känner mig super nervös! Får också hjärtklappning. Andra barnet för mig dock. Var inte så nervös inför första förlossningen som jag är nu. Nu är det så mycket som ska oroas inför, barnvakt, problem efter förlossningen (Har önskan om tidig hemgång) och bara själva förlossningen. Ett år sen jag födde och minnet från förra förlossningen ligger kvar!
  • Karriärskvinna

Jag känner också så, det kommer över mig i vågor liksom. Ändå känner jag mig rätt lugn, men klart oron finns. BF+5 idag, orkar inte vänta längre...
  • Sommarsolen

Förstår det.. Jag är otålig innan jag ens nått bf-dagen... Har du fått ngn info om när de gör igångsättning? Jag räknar med att de kommer göra igångsättning senast 42+0 så man har ett slutmål men så kanske det inte är...

Karriärskvinna skrev 2015-10-12 09:52:42 följande:

Jag känner också så, det kommer över mig i vågor liksom. Ändå känner jag mig rätt lugn, men klart oron finns. BF+5 idag, orkar inte vänta längre...

• Karriärskvinna
    Sommarsolen skrev 2015-10-12 10:05:04 följande:

Förstår det.. Jag är otålig innan jag ens nått bf-dagen... Har du fått ngn info om när de gör igångsättning? Jag räknar med att de kommer göra igångsättning senast 42+0 så man har ett slutmål men så kanske det inte är...

Jo, eller dagen därpå blir det nog. 22/10 för mig, känns som en evighet bort..! Men jag har inte ont i kroppen och försöker vara positiv och tänka att när man redan väntat så här länge kan man lila gärna vänta lite till...

Har du några känningar?
  • Annapanna2

Idag har jag konstanta förvärkar men dom verkar varken gå åt det ena eller andra hållet... Hur länge ska man behöva stå ut med att ha det så?? Hade ni ringt barnmorskan för att rådfråga? Dom kommer nog var tredje minut i alla fall och gör ont i ryggen och känns som lite mensvärk. Inte farligt ont på nåt vis, bara obehagligt.

• Iowhannah

Jag känner faktiskt inte nån nervositet. Kanske för att jag inte vet vad jag kan förvänta mig, kanske för att jag är trött på att vara gravid och bara vill ha ut ungen. Isf är jag mer nervös för livet som kommer sen. Det är ju en stor förändring som väntar!

Jag blev lite besviken när du skrev det där om "mensvärken" :( Fast samtidigt, kommer den i samband med sammandragningar så borde det väl betyda nåt? Speciellt som det inte har känts så tidigare.

Nu tror jag (återigen) att bitar av slemproppen har lossnat. I natt hade jag väldigt rikliga flytningar och i morse fann jag små slemmiga klumpar i trosskyddet (de ska alltså kommit dit på de 30 sekunderna det tog att gå från sängen till toaletten). Hoppas hoppas! Jag vill få ett slut på denna evighetsväntan!
  • Iowhannah
    Annapanna2 skrev 2015-10-12 10:28:31 följande:

Idag har jag konstanta förvärkar men dom verkar varken gå åt det ena eller andra hållet... Hur länge ska man behöva stå ut med att ha det så?? Hade ni ringt barnmorskan för att rådfråga? Dom kommer nog var tredje minut i alla fall och gör ont i ryggen och känns som lite mensvärk. Inte farligt ont på nåt vis, bara obehagligt.

Jag hade samma i går kväll, men det blev inget mer än så tyvärr. Självklart gick det över när jag sov :/

Om det inte blir någon förändring inom nån timme så kan du alltid ringa fl och höra vad de säger. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015