• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Laloppan

Godmorgon!

Så trött på att vara gravid, vill ha ut henne så att min nyfikenhet på vem hon är och hur hon ser ut mättas! Plus att jag oerhört mycket ser fram emot själva upplevelsen att få föda fram ett barn =)

Igår hade jag fått en beige/ljusbrun flytning. Alla möjliga förhoppningar tändes men sen efter lite googlade så försvann dom. Slemproppen är väl mer som en slemklump/gelé? Detta var precis som en flytning,fast fel färg. Jaja bara att vänta!

• Zchimla
    Sommarsolen skrev 2015-10-12 09:17:19 följande:

Har trott i några veckor nu att "mensvärken"

Är en början på något men har lärt mig nu/märkt att det är det inte :) Verkar vara många som känner av det.

Nån annan som känner en nervositet i kroppen? Har känt i flera dagar att det sköljer över mig, får som hjärtklappning men det är väl inte konstigt att man är lite nervös inför sin första förlossning iofs :)

Här är värken så diffus att jag är mer orolig att det är en ny blödning på g. Beredd varenda gång jag går på toa att jag ska få en otrevlig överraskning.

Jag ä med nervös i vågor. Men nu är det nog mer om hur det ska bli. Kommer det bli vaginalt eller kejsarsnitt? Kommer jag läka bra? Kommer min dotter ta det bra med ett syskon?

Men så emellan är jag så oerhört lugn med känslan att det blir som det blir.
  • Sommarsolen

Njae som sagt lite mensvärkliknande, mkt sammandragningar ibland som inte känns nåt förutom att det blir svårare att andas :P

Men inget annat... Letar tecken hela tiden.. Trött och hängig såklart men det är väl inget konstigt...

Har bf på fredag! Så hoppas det sätter igång snart.. Man längtar ju ihjäl sig efter den lille :)

Karriärskvinna skrev 2015-10-12 10:18:53 följande:

Jo, eller dagen därpå blir det nog. 22/10 för mig, känns som en evighet bort..! Men jag har inte ont i kroppen och försöker vara positiv och tänka att när man redan väntat så här länge kan man lila gärna vänta lite till...

Har du några känningar?

• Annapanna2
    Iowhannah skrev 2015-10-12 10:34:27 följande:
    Jag hade samma i går kväll, men det blev inget mer än så tyvärr. Självklart gick det över när jag sov :/

Om det inte blir någon förändring inom nån timme så kan du alltid ringa fl och höra vad de säger. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite :)
    Dom fortsatte i några timmar till sen avtog förvärkarna men molvärken är kvar i både rygg och mage. Ringde till förlossningen som sa åt oss att stanna hemma och se om det blir värre (eller bättre, beroende på hur man ser på det, hehe). Får fortfarande en del förvärkar men inget regelbundet. Är ju lite tidigt ännu (v. 36+2) men hon är ju ganska färdig där inne Så spännande men man vill ju bara veta om det är på riktigt eller inte!!
  • Iowhannah
    Annapanna2 skrev 2015-10-12 17:49:11 följande:

Dom fortsatte i några timmar till sen avtog förvärkarna men molvärken är kvar i både rygg och mage. Ringde till förlossningen som sa åt oss att stanna hemma och se om det blir värre (eller bättre, beroende på hur man ser på det, hehe). Får fortfarande en del förvärkar men inget regelbundet. Är ju lite tidigt ännu (v. 36+2) men hon är ju ganska färdig där inne Så spännande men man vill ju bara veta om det är på riktigt eller inte!!

Ja, gud ja! Jag tycker att min kropp lurar mig varje dag nu. Kan den inte bara bestämma sig?!
  • Filuribur1

Efter en 60 timmar lång latensfas med regelbundna värkar som inte tog någon paus inte och sen 18 timmar på förlossningen där jag stanna på 6 cm öppen oavsett vad de gjorde. Så föddes idag vår lilla Lykka med akut kejsarsnitt då hon blev stressad av alla mina värkar som hade 0 effekt.

3794 gram och 50 lång, så en kort o lite knubbig dam :D de 78 timmarna med värkar var de absolut värsta i mitt liv och gjorde så jäkla ont en taga att inte ens eda tog. Huh va jag ät glad att det är över och lillsnäckan äntligen är här.

• Iowhannah
    Filuribur1 skrev 2015-10-12 20:05:12 följande:

Efter en 60 timmar lång latensfas med regelbundna värkar som inte tog någon paus inte och sen 18 timmar på förlossningen där jag stanna på 6 cm öppen oavsett vad de gjorde. Så föddes idag vår lilla Lykka med akut kejsarsnitt då hon blev stressad av alla mina värkar som hade 0 effekt.

3794 gram och 50 lång, så en kort o lite knubbig dam :D de 78 timmarna med värkar var de absolut värsta i mitt liv och gjorde så jäkla ont en taga att inte ens eda tog. Huh va jag ät glad att det är över och lillsnäckan äntligen är här.

Fy vilken jobbig förlossning det låter som! Skönt att det är över nu iaf. Grattis så mycket till den lilla! :D

Fick du sovdos och grejer, eller kunde du sova ändå i latensfasen? 60 timmar är extremt lång tid att vara vaken annars...
  • Bf29okt

Grattis!
  • Zchimla

Grattis vad härligt att hon äntligen är här. Vilken pärs!
  • Annapanna2
    Iowhannah skrev 2015-10-12 19:00:50 följande:
    Ja, gud ja! Jag tycker att min kropp lurar mig varje dag nu. Kan den inte bara bestämma sig?!
    Nä nu jävlar verkar det dra igång... Aaah vad nervöst!!! Nu är det inte molvärk längre, nu är det ont! Iiih så spännande... Får se om det händer nåt eller om det avtar igen...
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015