• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Av längtan till dej
    Skogisen skrev 2015-10-31 23:06:21 följande:

21;18 föddes en liten tjej på Umeå BB efter att mamma o pappa kämpat i 17h

Åh GRATTIS!!! Bra kämpat!!!
  • Zchimla
    Skogisen skrev 2015-10-31 23:06:21 följande:

21;18 föddes en liten tjej på Umeå BB efter att mamma o pappa kämpat i 17h

GRATTIS!! På bf och allt. Mys och berätta sedan hur det var.

Jag slipper iaf stå med skämskudde
  • Vitvanilj

Öden 31/10 kom äntligen våran prins på bf+8.
    Hade förvärkar hela kvällen som kom var tredje minut och höll i sig i 30 sekunder men åkte in vid 02,30 pga missfärgat fostervatten.
    Väl inne var jag öppen fem cm och 07.40 kom han ut. 3745g och 52cm

• Pixel15

Skogisen: Stort grattis!!! Snyggt jobbat att leverera på BF

Vitvanilj: Grattis, skönt att han äntligen kom ut!

• Annapanna2
    Pixel15 skrev 2015-10-31 17:53:25 följande:

Av längtan till dig: Grattis! Häftigt att det gick så fort :)

Skogisen: Heja dig! Skönt att du iaf fick sova lite. Nu är det bara att köra

Annapanna2: Omg, sfinkterruptur! Stackars dig. Tur att de var så bra på op och att det börjar läka ordentligt. Otroligt att du ändå är sugen på att föda igen bara tio dagar senare!

Nu har jag fått tredagarsgråten, några dagar sent. Är så otroligt lycklig över min underbara pojke, men grinar för ALLT från att jag inte kan bestämma vad jag ska äta, till att det finns så mycket hemskheter i världen. Haha, labil är bara förnamnet...

Det var inte så farligt som jag hade trott faktisk! Grad 3 ändå så en av dom värsta men jag tror mina knipövningar har gjort susen... Har inte haft några problem alls hittills. I början var det svårt att gå på toaletten men fick lösa det genom att stå och kissa ;) Så till alla er som fortfarande väntar och är rädda för att spricka, det löser sig även om ni gör det! Jag har nog bara haft lite mer ont än vanligt men det har gett med sig också. Och som sagt, knipövningar räddade mig är jag rätt säker på.

Jag blir också ledsen över allt som sker i världen just nu... Alla stackars barn man ser lida på tv. Har redan gått med i flera hjälporganisationer trots att jag redan ger pengar varje månad. Men vad gör det! Har råd med det och om jag kan hjälpa vill jag gärna det. Men ja, tårarna rinner så fort reklamer och nyhetsinslag dyker upp...
  • Skogisen

Nu ska vi se om jag får ihop en vettig text här, fick ju förvärkar i fredags vid 16, va rätt oregelbundna men blev tätare när vi gick o la oss vid tolv så två på natten bestämde vi oss för att åka in till stan o svärmor då vi annars skulle haft 6 mil att köra. Var hos henne till fyra men då hade jag 3 min mellan värkarna o dom höll i sig 1-1,5 min åkte in på förlossningen o va 1 cm öppen (besvikelse) fick kämpa på till 7 då fick jag en sömndos o sov till 10, fick en till värkhämmande o sov en timme till, sen började värkarna komma igen om än med långa mellan rum 5-15 min. 15 bestämde vi oss för att sätta epidural (lite läskigt men gick väldigt bra trots att hon fick sticka om tre gånger) tog ca 40 min o få den rätt, kunde då slappna av o vila lite till. Vid 17 :30 tog vi hinnorna o då började det sätta igång igen men kände nästan inte värkarna, däremot när vattnet började komma vi 18 upplevde jag en del obehag (mest för att jag tyckte det var äckligt) 18:45 satte vi igång värkstimulerande, var då öppen 2,5cm, ökade på värkstimulerande 19:15 då hann bm typ gå från rummet så blev sambon tvungen o trycka på knappen så hon kom tillbaka o jag fick lustgas för värkarna va både täta o kraftiga 4på 10 min o 1-2,5 min långa o bm började prata om att antingen avbryta eller sätta om epiduralen, inget av det kändes som ett alternativ riktigt... 19:50 la jag mig på sängen igen o lyckades andas igenom ett par värkar sa till bm att snart är det dax, hon bara log o sa att nä än är det nog många timmar kvar, stod på mig o bär hon kände efter va jag 10 cm öppen :) hade dock en liten kant kvar så fick inte krysta än, tog 4-5 värkar till sen sa jag, "den senaste va en krystvärk så du får gärna kolla om kanten är borta för jag kan inte hålla emot många sådan, mycket riktigt ingen kant så fritt fram o krysta vid nästa värk. I den här vevan kom ännu en bm + en uska in för att hjälpa till, gick jätte bra, var beredd på att få krysta bebisen fram o tillbaka några gånger så va som lugnt men när jag mitt i 5 eller 6 krystningen kände hur någon fört in fingrar både i slidan o analen fick jag panik, "vem i helvetet gör så? Ta ut dem nu annars krystar jag ingen mer" ingen som lyssnade så tror jag mer eller mindre sparkade mig loss, fick då höra att " jo men vi måste gör så så du inte spricker så mycket" "säg det före ni gör det då" två krystningar senare (21:18) va lilla sessan ute o en krystning till så kom moderkakan. Fick sy 5 stygn total varav två på olika ställen o tre tillsammans. Nu har vi haft ett dygn av bara sömn men inatt har jag knappt sovit alls då lillan varit omättlig... Verkar börja få i sig det hon ska nu dock för nu släpper hon brösten själv när hon är mätt istället för att jag ska stopp efter 1-2h av snuttande :)

• Zchimla

Skogisen: Låter som att det var en bra förlossning Söt liten tjej.

Här har lilleman kommit på att bröstet kan användas som napp Hmm..

Fått så jäkla ont i bröstvårtorna att jag använt amningsnapp vid ett par tillfällen för att skona dem lite, men tycker han inte tömmer ur brösten lika effektivt då.

Min hormonstorm vill inte riktigt ge sig, så jag ska träffa en kurator och babbla av mig lite för att se om jag behöver mer hjälp eller om det räcker med samtal.

• emeloi
    Skogisen skrev 2015-11-01 15:57:32 följande:

Här är hon <3 2900g o 47cm lång :)

Vilken underbar liten gose! Grattis!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015