Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
God morgon allihopa!
Bf är här men ingen bebis :/
Får garanterat gå över igen. Dock varit inställd på det hela tiden men usch så segt..
Ligger på förlossningen o har precis vaknat, fick värkhämmande o smärtstillande vi 7:30 bara för att få sova lite, då hade jag haft oregelbundna värkar i 15h o va bara öppen 1cm... Så ni ligger jag o funderar på om jag ska br om en till hämmande spruta ( håller på o få värkar igen) eller om det är dax o sätta igång igen, kan säga att jag inte ser fram emot smärtan :(
Stort tack för alla grattis! Ja, hon var stor för sin vecka... Vårt datum enligt ägglossningen skulle ha varit bara två dagar innan. Förmodligen blev hon stor pga min diabetes. Vi gjorde flera tillväxtultraljud men där följde hon kurvan fint tills det sista då hon hade dragit iväg. Väldigt skönt att hon blev lite tidig!
Ja, det var lite skrämmande med blodförlusten. Jag är sjuksköterska själv och höll koll på blodtryck och så så det inte droppade. Eftersom det låg fint kände jag mig inte så orolig just då... På operation fick en gynekolog sy ihop min totala sfinkterruptur... Tog en timme exakt. Aj kan jag säga! Men nu börjar allt läka ihop. Skönt ändå att dom ordnade allting på en gång, blev väldigt bra bemött av alla jag mötte. Skön känsla när man befinner sig i en så pass utsatt situation.
Hej!!!
ÄNTLIGEN!!!!
Den som väntar på något gott...
...har väntat på något heeeelt underbart!
Igår den 30 okt på plusdag nr. 8 (41+0) kom vårt 4:e barn till världen! Det visade sig vara en ljuvlig liten prinsessa och hon såg dagens ljus kl 12:33. 52 cm lång och 3600 g kärlek, störst i syskonskaran!!
Vi åkte in till förlossningen i rättan tid. Jag var lite osäker kring om jag fortfarande befann mig i början av latensfasen där på förmiddagen eftersom värkarna inte kom jätte tätt och varje värk inte höll i sig så lång stund men jag kände ett så oerhört tryck neråt och hade svårigheter att stå på benen när de kom. Men i efterhand kan jag säga att hade vi väntat 4-5 värkar ytterligare hade jag nog inte kunnat ta mig ut i bilen alls. Tur var hade de plats för oss på närmsta sjukhus med 15 min bilresa. Väl inne på förlossningen blev det konstaterat att jag var fullvidgad...dvs helt öppen med bara en ytterst liten kant kvar. Några få värkar med den efterlängtade lustgasen sen satte de riktiga krystvärkarna in och jag hann lägga mig över på sidan i sängen och 2-3 krystvärkar senare låg hon på mitt bröst och 2 barnmorskor och en undersköterska stod vid sänggaveln och droppade efter en vattenkaskad de sällan skådat.
En hel och fin moderkaka kom ut bara minuter senare och jag brast inget och slapp sys. Vilken förlossning, så himla intensiv men så fin och bra!
Nu njuter och myser vi massor här på familjeBB, amningen fungerar fint, känner av en del molande eftervärkar, men ingen ömhet/smärta i underlivet, skönt! Om några timmar anländer 3 stolta storasyskon som längtar efter att få träffa sin lillasyster! <3
Grattis till alla som fått och lycka till till er som har det framför er!!!
Ligger på förlossningen o har precis vaknat, fick värkhämmande o smärtstillande vi 7:30 bara för att få sova lite, då hade jag haft oregelbundna värkar i 15h o va bara öppen 1cm... Så ni ligger jag o funderar på om jag ska br om en till hämmande spruta ( håller på o få värkar igen) eller om det är dax o sätta igång igen, kan säga att jag inte ser fram emot smärtan :(
Fick en till spruta o sov en timme till, nu är vi inne på förlossningssalen igen, har fått nål i handen o väntar på epidural... Har kraftiga men oregelbundna värkar så blir nog att ta hinnorna o plocka fram det värkstimulerande droppet :)
Av längtan till dig: Grattis! Häftigt att det gick så fort :)
Skogisen: Heja dig! Skönt att du iaf fick sova lite. Nu är det bara att köra
Annapanna2: Omg, sfinkterruptur! Stackars dig. Tur att de var så bra på op och att det börjar läka ordentligt. Otroligt att du ändå är sugen på att föda igen bara tio dagar senare!
Nu har jag fått tredagarsgråten, några dagar sent. Är så otroligt lycklig över min underbara pojke, men grinar för ALLT från att jag inte kan bestämma vad jag ska äta, till att det finns så mycket hemskheter i världen. Haha, labil är bara förnamnet...
21;18 föddes en liten tjej på Umeå BB efter att mamma o pappa kämpat i 17h