Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis till er som fått.
Till er som väntar hoppas jag det drar igång snart.
Jag är full av hormoner och gråter floder emellanåt utan att riktigt veta varför. Amningen fungerar fast bröstvårtorna är ömma som fankenTack o lov för Purelan. Mycket mycket bra mot såriga bröstvårtor.
I morgon ska vi flytta till hus. Jepp, med en tvåveckorsbebis. De senaste dagarna har varit skitjobbiga, rent ut sagt! Mycket att göra, en bebis som kräver extra mycket uppmärksamhet, sömnbrist, flödande hormoner osv osv. Jag har aldrig förr känt mig så otillräcklig! Jag har gråtit varje kväll den här veckan och känner bara att jag inte orkar :( Visst, det är snart över, förhoppningsvis blir det bättre när vi har kommit på plats i huset och kan slappna av, men just nu vill jag bara ha lugn och ro och sova :/
Är Puleran en kräm? Kanske man skulle införskaffa inför snittet. Hur många nätter behövde du stanna på sjukhuset och har du fortfarande ont? Börjar bli riktigt nervös och har svårt att sova på nätterna.
Grattis till er som fått.
Till er som väntar hoppas jag det drar igång snart.
Jag är full av hormoner och gråter floder emellanåt utan att riktigt veta varför. Amningen fungerar fast bröstvårtorna är ömma som fankenTack o lov för Purelan. Mycket mycket bra mot såriga bröstvårtor.
Åh så skönt :) har haft lyxen o kunna ligga på mage ända fram till v 37 :D hur går det med läkningen? Tar det ihop som det ska?
Zchimla: Låter helt normalt att gråta över allt och inget ;) Det verkar höra till. Här har mjölken börjat rinna till så jag anar att jag snart kommer ha onda såriga bröst jag också...
loowhanna: Oj, flytt mitt i bebisbubblan?! Förstår att det har tagit på krafterna. Hoppas du kan få lite extra tid för återhämtning när ni är på plats i huset.
Skogisen: Pku-test är ett blodprov man gör på alla nyfödda barn (om man vill) för att upptäcka några ovanliga sjukdomar som är bra att upptäcka snabbt.
Vår dag blev inte alls som vi tänkt oss. Kom till sjukhuset vid tio för pku-test och barnläkarkontroll. Lillebror har inte (vad vi har sett) kissat efter förlossningen, så det blev undersökning på neo, kateter i den pyttelilla snoppen och vidare utredning hos urolog. Dessutom fick jag blodtransfusion pga jag blödde så mkt efter förlossningen och att jag knappt kunnat stå på benen sen vi kom hem. Riktigt tuff dag, mkt oro och väntan. Nu är vi äntligen hemma igen, 10 timmar senare :)
Idag kl 16:38 kom vår Love äntligen till världen. Intensiv men bra förlossning. Nu pustar vi ut på BB-hotellet
Imorse föddes vår lille prins! Åh, vad vi älskar honom redan!
Storebror och storasyster blev dock lite blyga inför lillebror, men det är ju en lite märklig situation att ses på bb och så.
Hemgång imorgon och jag längtar sååååå!
loowhanna: Oj, flytt mitt i bebisbubblan?! Förstår att det har tagit på krafterna. Hoppas du kan få lite extra tid för återhämtning när ni är på plats i huset.