• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    Laloppan skrev 2015-10-28 13:52:53 följande:
    Jag har aldrig haft någon känsla av när bebis kommer, har ju självklart hoppats på tidigare men jag har fortfarande svårt att förstå att den skall ut öht ! Barnmoskan gissade på lördag medan sambon gissar på den 4/11 haha själv börjar jag tro att det blir igångsättning! Så otroligt jobbigt att inte veta!

Haha det är i detta skede man skall passa på att låta mannen göra det mesta vare sig man mår bra eller inte! Brukar låta min laga mat/öppna fönster och ta hand om mig. Man skall ju trots allt klämma ut ett barn inom snar framtid så man förtjänar att slappa och bli omhändertagen ! =P
    Bestämde mig idag o Är helt inställd på igångsättning om 3v så nu har jag planerat upp all tid fram tills dess :) får se hur mycket av det som planerats jag faktiskt orkar genomföra men det blir ju ett senare problem, tror jag e lite deppig o uppgiven för att jag bara går hemma själv o pillar navel hela dagarna :P

Jo det är ju det, känner mig så fruktansvärt dum bara när jag går hemma hela dagarna o han jobbar o har as mycket både med jobb o träningar...
  • Zchimla

Grattis till er som fått.

Till er som väntar hoppas jag det drar igång snart.

Jag är full av hormoner och gråter floder emellanåt utan att riktigt veta varför. Amningen fungerar fast bröstvårtorna är ömma som fankenTack o lov för Purelan. Mycket mycket bra mot såriga bröstvårtor.

• Skogisen
    Av längtan till dej skrev 2015-10-28 14:39:54 följande:
    Jodå...som omföderska är det inte särskilt ovanligt att man kan vara öppen 1-3 cm några dagar/veckor innan bebis kommer. Så inget ovanligt eller konstigt. Dock är ju alla hinner stängda och vattnet har ju inte gått.

Hinnsvepningen gick till som så att jag fick lägga mig på britsen med uppdragna ben, hälarna ihop och låta knäna falla ut mot sidorna (stetchade gott i ljumskarna) sen förde hon in en hand, bad mig andas ut lugnt och slappna av, sen undersökte hon livmodertappen, svepte runt den med fingrarna, drog lite i/kring den och förde in något/några fingrar i den för att kolla öppengraden...detta gjorde hon på ett ganska hårdhänt sätt för att förhoppningsvis få någon effekt i form av värkstart. Hon provade också att putta med fingrarna försiktigt på bebis huvud inifrån för att kontrollera om bebis var fixerad men det var h*n inte helt 100 %, men nästintill.

Jobbigt att få näsblod av nässpray...jag har använt det till och från under graviditeten...och har nog haft med det vid alla mina förlossningar. Kanske du kan prova den mildare nässprayet för barn...den har jag försökt klara mig på ibland. (Tänk bara på att inte ta med något med nötter in på förlossningen pga av allergier osv eftersom många är så känsliga för just det).

Lycka till!!!
    Aha ok, ja man lär sig något nytt varje dag :)

Nä får preppa före vi kommer in :)
  • Iowhannah

I morgon ska vi flytta till hus. Jepp, med en tvåveckorsbebis. De senaste dagarna har varit skitjobbiga, rent ut sagt! Mycket att göra, en bebis som kräver extra mycket uppmärksamhet, sömnbrist, flödande hormoner osv osv. Jag har aldrig förr känt mig så otillräcklig! Jag har gråtit varje kväll den här veckan och känner bara att jag inte orkar :( Visst, det är snart över, förhoppningsvis blir det bättre när vi har kommit på plats i huset och kan slappna av, men just nu vill jag bara ha lugn och ro och sova :/

• Kgb777

Är Puleran en kräm? Kanske man skulle införskaffa inför snittet. Hur många nätter behövde du stanna på sjukhuset och har du fortfarande ont? Börjar bli riktigt nervös och har svårt att sova på nätterna.

Zchimla skrev 2015-10-28 16:43:13 följande:

Grattis till er som fått.

Till er som väntar hoppas jag det drar igång snart.

Jag är full av hormoner och gråter floder emellanåt utan att riktigt veta varför. Amningen fungerar fast bröstvårtorna är ömma som fankenTack o lov för Purelan. Mycket mycket bra mot såriga bröstvårtor.

• Filuribur1
    Skogisen skrev 2015-10-28 07:48:58 följande:

Åh så skönt :) har haft lyxen o kunna ligga på mage ända fram till v 37 :D hur går det med läkningen? Tar det ihop som det ska?

Verkligen lyx :D Man uppskattar inte att sova på mage förrän när man inte kan det längre.

Det har läkt fint men ca en vecka efter operationen fick jag jätteont på sidorna på magen precis som väldigt extrem håll blandat med magknip. Nu har det gått 16 dagar och nu är det äntligen borta därav sovandet på magen. ;)
  • Pixel15

Zchimla: Låter helt normalt att gråta över allt och inget ;) Det verkar höra till. Här har mjölken börjat rinna till så jag anar att jag snart kommer ha onda såriga bröst jag också...

loowhanna: Oj, flytt mitt i bebisbubblan?! Förstår att det har tagit på krafterna. Hoppas du kan få lite extra tid för återhämtning när ni är på plats i huset.

Skogisen: Pku-test är ett blodprov man gör på alla nyfödda barn (om man vill) för att upptäcka några ovanliga sjukdomar som är bra att upptäcka snabbt.

Vår dag blev inte alls som vi tänkt oss. Kom till sjukhuset vid tio för pku-test och barnläkarkontroll. Lillebror har inte (vad vi har sett) kissat efter förlossningen, så det blev undersökning på neo, kateter i den pyttelilla snoppen och vidare utredning hos urolog. Dessutom fick jag blodtransfusion pga jag blödde så mkt efter förlossningen och att jag knappt kunnat stå på benen sen vi kom hem. Riktigt tuff dag, mkt oro och väntan. Nu är vi äntligen hemma igen, 10 timmar senare :)

• Fru Hermelin

Idag kl 16:38 kom vår Love äntligen till världen. Intensiv men bra förlossning. Nu pustar vi ut på BB-hotellet

• Tramses

Imorse föddes vår lille prins! Åh, vad vi älskar honom redan!

Storebror och storasyster blev dock lite blyga inför lillebror, men det är ju en lite märklig situation att ses på bb och så.

Hemgång imorgon och jag längtar sååååå!

• Iowhannah
    Pixel15 skrev 2015-10-28 19:46:55 följande:

loowhanna: Oj, flytt mitt i bebisbubblan?! Förstår att det har tagit på krafterna. Hoppas du kan få lite extra tid för återhämtning när ni är på plats i huset.

Det hoppas jag med! Svärmor följer med när vi flyttar, så hon får vara barnvakt medan vi sakteliga börjar packa upp och komma i ordning. Sen så har vi både flyttfirma och städfirma, det enda vi behövt göra är att packa. Men, tro mig, det räcker! Vilket jobb det har varit! Nu är vi iaf klara och sitter i sängen och äter godis. Det har vi förtjänat :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015