Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Han la ingen bedövning innan, för han sa att den oftast gjorde ondare för att nålen var tjockare. Så han tyckte att det var onödigt.
I morse kl 07.07 på bf+9 föddes vår Nathalie.
En helt fantastiskt smidig förlossning. Vaknade kl 04 av vad jag trodde var förvärkar men kl 05 ringde vi in barnvakten. Var framme vid förlossningen kl 06.15 och hon kom ut på en krystvärk kl 07.07.
Nu ska vi bebismysa- äntligen!
I morse kl 07.07 på bf+9 föddes vår Nathalie.
En helt fantastiskt smidig förlossning. Vaknade kl 04 av vad jag trodde var förvärkar men kl 05 ringde vi in barnvakten. Var framme vid förlossningen kl 06.15 och hon kom ut på en krystvärk kl 07.07.
Nu ska vi bebismysa- äntligen!
Hejsan! Hoppas allt är bra med er. Vi kom hem igår o har en hittills väldigt snäll liten tjej som fått namnet Minou, men ikväll har varit hon varit lite lurig, vill äta o tar bröstet, suger i typ 10 min sen somnar hon o släpper sitt grepp, vaknar till efter 5 min o vill amma igen såhär har hon hållit på i 4h nu... Börjar tro att jag ännu inte producerar tillräckligt med mjölk även fast det läker ur brösten o hon tydligt sväljer när jag ammar, har bajsat säkert 5ggr på lika många timmar, har dock bajsat mycket ända sedan hon föddes... Är det nät fel tror ni eller är hon bara väldigt trött?
Någon som har lite tips på vad man ska köpa för julklappar till såna här små bebisar;)?
Tack! Jakob föddes igår 3530 gram och 50 lång. Allt gick över förväntan, bättre än förra gången. Ryggbedövningen gjorde inte ens ont att få. Nu hoppas jag på att bli lite mer rörlig så att jag snart kan åka hem. Mannen fick inte sova över här någon natt, så längtat efter övriga familjen.
Vill bara tipsa om hur jag gjorde med min första, hon hade med ett stort närhetsbehov första tiden. Kunde sitta på samma ställe i ett par timmar för hon sov bara i famnen, väldigt frustrerande ibland när disk/tvätt m.m. blir till berg.. jag investerade i en ergonomisk bärsele, hade en Tula. Hade även en trikåsjal, aldoria. Lärde mig även amma i dom efter lite övning så SJUKT smidigt när man var på språng!!
Nu kommer bebis 2 om ett par veckor och jag har skaffat en manduca till denna bebis, hoppas på att ha händerna fria så jag kan leka med storasyskonet med
(Undvik dock babybjörn, det är STOR skillnad jämfört med andra selar och är inte ergonomiska, har lägre andrahandsvärde och kortare användningstid...)
Grattis till bebisarna, längtar när jag läser er tråd!!!
Jobbig natt frampå småtimmarna med ett evigt småsnuttande på ömma bröst, särskilt det vänstra som nu tenderar att stocka sig. Hela förmiddagen fortsatte han att småsnutta och somnade till slut vid 12 och har sovit som en stock sen dess. Snart får jag väcka honom. Känner mig knäpp som inte passade på att gå och sova en stund själv, men nej då skulle ju bara... och vips har timmarna gått.
Vill bara tipsa om hur jag gjorde med min första, hon hade med ett stort närhetsbehov första tiden. Kunde sitta på samma ställe i ett par timmar för hon sov bara i famnen, väldigt frustrerande ibland när disk/tvätt m.m. blir till berg.. jag investerade i en ergonomisk bärsele, hade en Tula. Hade även en trikåsjal, aldoria. Lärde mig även amma i dom efter lite övning så SJUKT smidigt när man var på språng!!
Nu kommer bebis 2 om ett par veckor och jag har skaffat en manduca till denna bebis, hoppas på att ha händerna fria så jag kan leka med storasyskonet med ![]()
(Undvik dock babybjörn, det är STOR skillnad jämfört med andra selar och är inte ergonomiska, har lägre andrahandsvärde och kortare användningstid...)
Grattis till bebisarna, längtar när jag läser er tråd!!!