• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Pojkmamma86

Den 28/10 kl.00:18 kom vår tredje prins till världen på BF+7 efter igångsättning 27/10. Det krävdes 4 doser med cytotec innan det drog igång men när värkarna väl satte i så tog det 3h och 18min tills han va ute.

Va rädd för snabbt förlopp i slutet då det gick fort förra förlossningen. De vågade inte ta hål på hinnorna för de trodde att det skulle snabba på förloppet eller att han skulle komma med vattnet, vilket han mer eller mindre gjorde ;) Vid sista undersökningen va jag 7cm öppen och jag bad då om lustgas blev tillsagd att jag skulle larma när vattnet gick men när jag låg där kände jag plötsligt att jag behövde krysta sa till mannen att larma han trodde att vattnet gick och va jätte lugn sa åt honom att springa och hämta nån men då kom plötsligt hela personalstyrkan springandes, de hann in och fick av mig trosorna samtidigt som vattnet gick och sekunderna senare kom lillkillen ut. Sköterskan utbrast som du föder barn! Och gav lillkillen smeknamnet speedy Gonzalez.

• Sofie mamma till 2 prinsar

Grattis Pojkmamma86!!! Tre pojkar är speciellt och helt fantastiskt att få! :)

• 77michelle

Grattis alla!! Är det bara jag kvar nu? Är på bf+5 . Känns helt hopplöst det här.

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 28/10 -15
  • Laloppan
    77michelle skrev 2015-11-03 12:31:50 följande:

Grattis alla!! Är det bara jag kvar nu? Är på bf+5 . Känns helt hopplöst det här.

Nej vi är två iaf, bf+2 idag och jag vill bara gräva ner mig. Har gråtit och känt mig helt förtvivlad idag.

Telefonen ringer stup i kvarten vill jag vill egentligen svara och skrika att "NEEEEEJ ingen bebis och NEEEEEJ jag känner lika lite idag som igår!"

Har inte svarat de senaste 4 samtalen idag, funderar på att sätta telefonen på flightmood och slippa höra signalen öht..Kul också att 2 stycken redan frågat om jag fått tid för igångsättning? Första frågade redan igår, bf+1... Liksom hallå ge mig lite mer stress?

Blev inte bättre av att jag läste att man blir igångsatt först på bf+21 här jag bor. Där tappade jag det totalt, grät som en 3 åring och snorade överallt.
  • 77michelle
    Laloppan skrev 2015-11-03 15:07:45 följande:

Nej vi är två iaf, bf+2 idag och jag vill bara gräva ner mig. Har gråtit och känt mig helt förtvivlad idag.

Telefonen ringer stup i kvarten vill jag vill egentligen svara och skrika att "NEEEEEJ ingen bebis och NEEEEEJ jag känner lika lite idag som igår!"

Har inte svarat de senaste 4 samtalen idag, funderar på att sätta telefonen på flightmood och slippa höra signalen öht..Kul också att 2 stycken redan frågat om jag fått tid för igångsättning? Första frågade redan igår, bf+1... Liksom hallå ge mig lite mer stress?

Blev inte bättre av att jag läste att man blir igångsatt först på bf+21 här jag bor. Där tappade jag det totalt, grät som en 3 åring och snorade överallt.

Känner mig också tokstressad! Maken är hemma nu på slutet för jag har i te mått så bra och han har fått ta hand om yngsta sonen som varit sjuk. Han kommer vara hemma nu till bebis kommer vilket är jätteskönt men för varje dag som går missar han ju en dag med bebis eftersom han totalt inte kan vara hemma mer än det var sagt från början. DET stressar mig. Och syskonen som toklängtar och har en sur och ledsen mamma just nu.

Jag känner heller ingenting!! Har väl en och annan förvärkar men inget som gör ont. Finns inga tecken på att något skulle vara på gång. Känner mig också helt grinfärdig. Har tid hos bm den 9/11 men bara för en kontroll. Tror de har igångsättning på 42+0 här och det skulle i så fall vara torsdag nästa vecka. Men innan dess har jag stressat ihjäl mig....

Känner du något idag?
    Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 28/10 -15
  • Zchimla

Hoppas det drar igång för er båda inom det snaraste.

Nu på em har liten sovit som en sten. Sov sådär djupt att han blev mörk runt ögonen - ser skitläskigt ut, så var tvungen att peta på han och kolla att han var ok.

• mammalovis
    Av längtan till dej skrev 2015-10-31 12:22:52 följande:
    Hej!!!

ÄNTLIGEN!!!!
    Den som väntar på något gott...
    ...har väntat på något heeeelt underbart!
    Igår den 30 okt på plusdag nr. 8 (41+0) kom vårt 4:e barn till världen! Det visade sig vara en ljuvlig liten prinsessa och hon såg dagens ljus kl 12:33. 52 cm lång och 3600 g kärlek, störst i syskonskaran!!

Vi åkte in till förlossningen i rättan tid. Jag var lite osäker kring om jag fortfarande befann mig i början av latensfasen där på förmiddagen eftersom värkarna inte kom jätte tätt och varje värk inte höll i sig så lång stund men jag kände ett så oerhört tryck neråt och hade svårigheter att stå på benen när de kom. Men i efterhand kan jag säga att hade vi väntat 4-5 värkar ytterligare hade jag nog inte kunnat ta mig ut i bilen alls. Tur var hade de plats för oss på närmsta sjukhus med 15 min bilresa. Väl inne på förlossningen blev det konstaterat att jag var fullvidgad...dvs helt öppen med bara en ytterst liten kant kvar. Några få värkar med den efterlängtade lustgasen sen satte de riktiga krystvärkarna in och jag hann lägga mig över på sidan i sängen och 2-3 krystvärkar senare låg hon på mitt bröst och 2 barnmorskor och en undersköterska stod vid sänggaveln och droppade efter en vattenkaskad de sällan skådat. smile1.gif En hel och fin moderkaka kom ut bara minuter senare och jag brast inget och slapp sys. Vilken förlossning, så himla intensiv men så fin och bra!

Nu njuter och myser vi massor här på familjeBB, amningen fungerar fint, känner av en del molande eftervärkar, men ingen ömhet/smärta i underlivet, skönt! Om några timmar anländer 3 stolta storasyskon som längtar efter att få träffa sin lillasyster! <3

Grattis till alla som fått och lycka till till er som har det framför er!!!
    Grattis till tösen! Det låter som en bra förlossning och bra start med bebismyset.
  • mammalovis
    Skogisen skrev 2015-10-31 23:06:21 följande:
    21;18 föddes en liten tjej på Umeå BB efter att mamma o pappa kämpat i 17h
    Grattis till tösen! Härligt att hon äntligen är här efter all er längtan och väntan!
  • mammalovis
    Vitvanilj skrev 2015-11-01 04:44:42 följande:
    Öden 31/10 kom äntligen våran prins på bf+8. Hade förvärkar hela kvällen som kom var tredje minut och höll i sig i 30 sekunder men åkte in vid 02,30 pga missfärgat fostervatten. Väl inne var jag öppen fem cm och 07.40 kom han ut. 3745g och 52cm
    Grattis till prinsen! Skönt att det verkar ha gått bra trots missfärgat vatten.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015