Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis till alla nyanlända!!
Tidigare idag så var jag tvungen att fånga vår 16-månaders då hon höll på att ramla illa. Hon klarade sig, men jag har nu ont i såret.
Men vad gör man, jag kunde inte bara stå och se på heller. Jag hoppas jag inte "förstörde" något i magen.
På måndag blir vår minsting tre veckor. Tiden flyr, som det gamla ordspråket lyder! Jag som annars fotar mycket, har dock inte tagit så mycket bilder som jag brukar. Jag vet inte varför, men jag orkar inte riktigt (jag fotar enbart med systemkamera, har ingen vettig kamera i mobilen). Ofta så tänker jag i stunden att jag borde fota en viss sak/händelse, men så är kameran en bit bort och så hinner jag inte fånga tillfället. Efter att det hänt några gånger tappar jag lite lusten att fota överhuvudtaget.
Att jag konstant är trött hjälper väl inte heller. Lilltjejen vill ha mat varannan till var tredje timme dygnet runt. Jag ammar inte, så maken kan ju också mata, men jag tar större delen av kvällarna och nätterna eftersom han går upp vid sex-sju med storasyster. Jag behöver mycket sömn, så det tar på en att inte få sova ostört.
Jag längtar efter att kunna träna! Jag var häromdagen och hälsade på i min dojo och visade upp bebisen, och nu längtar jag mer än någonsin efter att få börja använda kroppen igen. Eftersom jag hade sådana problem med ryggen under graviditeten har jag inte tränat "ordentligt" på mer än ett halvår, och jag räknar med att det kommer att ta ungefär så lång tid att komma tillbaka till "normalläge" igen. När jag började träna efter förra graviditeten minns jag att vanliga, okomplicerade fall gjorde ont i hela kroppen och att jag förlorat mycket av vigheten, och det tog många månader innan jag var tillbaka.
Onda förvärkar här nu, ca 8-10 min emellan o lillpruppan sprattlar som en galning emellan... Hoppas det är på g nu :)
Skogisen: Spännande! Håller tummarna för att det drar igång ordentligt
Lycka till!
Fortfarande onda förvärkar men väldigt oregelbundna hade 3 på 10 min sen gick det 15min till nästa så jag tar en alvedon osså går vi o lägger oss en stund får vi se vad som händer :) skulle ju va lite kul o få föda på bf :)
Heja Skogisen! Hoppas det blir en BF-bebis!