• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Mira14
    Mmaja1990 skrev 2015-02-10 10:30:52 följande:

Ser att det kommit massa nya! Vad kul :) och grattis till alla plus!

Jag har ett problem! På dagarna fryser jag helt galet mycket, på nätterna är det tvärtom och jag sover dåligt och tycker det är varmt. Vad händer?! Jag är jätte trött men vaknar ändå flera gånger per natt, något jag aldrig gör annars.

Är dessutom sjukt hungrig och hatar jeans. Känner mig redan som en hubbabubba, trots att jag inte gått upp något i vikt. Är ju bara i vecka 7. Kan ju inte köpa nya jeans nu liksom.

Jag håller med, jag känner mig också gigantisk. Har kanske gått upp lite i vikt, kanske 0,5 kg men kan inte träna så intensivt jag gjort innan vilket är psykiskt jobbigt då det i princip är mitt enda intresse.. Jeansen är tajta i midjan redan och min mage är svullen och ganska stor.

Det känns inte som att det växer ett barn inom mig så jag längtar efter att få se h*n på ultraljudet så det blir mer verkligt!
  • Jsson

Hej! Hoppar in här med ???? plussade i söndags! Vi har försökt i 2 år och 7 månader och hade gett upp så plusset kom som en överraskning dock en mycket välkommen sådan! Bf 17/10 om allt går som de ska. Har världens mensvärk och molningar hela tiden och mår redan illa i vecka 5!? Är de normalt?

• villbildafamilj
    Jsson skrev 2015-02-10 21:42:58 följande:

Hej! Hoppar in här med ???? plussade i söndags! Vi har försökt i 2 år och 7 månader och hade gett upp så plusset kom som en överraskning dock en mycket välkommen sådan! Bf 17/10 om allt går som de ska. Har världens mensvärk och molningar hela tiden och mår redan illa i vecka 5!? Är de normalt?

Jag har också molvärk/mensvärk hela tiden. Ganska så obehagligt faktiskt.. (är van att inte ha någon mensvärk alls vid mens) Så känns väldigt skumt.. Illamående är jag inte riktigt än. Men det är väldigt individuellt. Så du är absolut normal. :) inget konstigt!
  • Marie14

Jag har också molvärk och lite "hugg" Jag är också öm över ländryggen. Det känns så störigt. Gör mig riktigt trött. 

• Hoppanloppan

Hej! Hoppar in i tråden :) Är i vecka 5+0 idag! Brösten spänner och "mensvärk" titt som tätt men lycklig är jag för det :)))

• eriwag

Hej och grattis :) så härligt efter så lång tid att få ett plus :)

Bf samma dag som mig :)

Jag mår illa till och från men mest hela dagarna . Klarar inte av vissa lukter. Mina tidigare graviditeter har det inte börjat så tidigt. Ont i brösten och jäkligt trött. Det är normalt :) så länge det inte gör för ont

• Missma01

Grattis, måste kännas underbart efter så lång tid! Vi plussade samtidigt och har samma datum, roligt :) är det ert första barn?

Jag har också molvärk och nu har jag börjat känna mig illamående efter jag ätit.
  • ummsumaya

Ska på ultraljud inom någon vecka, och få det bekräftat om jag är gravid eller ej.

Annars borde jag vara i vecka 6 någonting. Känner mig illamående, molvärk i livmodern, "svullen" över livmodern, trött, yr, irriterad hela tiden, halsbränna till och från, hungrig men ändå inte :S.....och fler därtill.

Om det visar sig att jag är gravid, hoppar jag in här om det är okej?..
    :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015