Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Man ska inte göra VUL eller UL för ofta pga att man inte vet hur fostret reagerar på detta. Det är vad min BM sa iaf :)
Hej hallå!
Grattis till alla er som plussat !
Jag plussade idag efter en bim +4 . Har testat typ varannan dag i 2 veckor men med en oregelbunden mens så måste jag haft en sen ägglossning.. Vilket jag vet att jag tror var sen 29 jan så enligt mina beräknakningar så är jag i v 3+ 6... Känns helt otroligt spännande och kul att få göra de här för 3e gången ????
Nu har jag varit på hälsosamtal samt bokat tid för inskrivning. Barnmorskan tror jag är i vecka 9, men jag tror snarare på vecka 7 med tanke på hur oregelbunden jag är och att jag tror mig veta när jag hade ÄL. Men i vilket fall som helst, detta gjorde att både inskrivning och RUL hamnar tidigare, och det är ju bara två veckor hit eller dit. Är inställd på att bli tillbakaflyttad vid RUL, hoppas bara att allt går bra fram tills dess! Det känns så overkligt detta, men hon bekräftade att mitt mående just nu pekar mot att jag är gravid, så hon hade inga tvivel! Men jag trodde att man skulle göra ett gravtest, men tydligen inte?!
HALLÅ!!
Undrar om ni skulle vara intresserade av att skapa en facebookgrupp för oss som har bf i oktober? För oss i denna gruppen, (även för andra som har bf i oktober) men tänkte att det kunde va roligt att vi samlas i en fb grupp också?? :)
Den kommer isf självklart att vara helt hemlig så inga förutom oss medlemmar kan se vad som skrivs där.
Skicka meddelande med er mailadress till mig så kan jag göra en grupp om vi är många som vill vara med :)
Hej! Är i vecka sex och har börjat få en del känningar... inte någon molande värk utan mer som plötsliga "hugg" och "stick" i livmodern/livmoderhalsen titt som tätt. Någon mer som har/haft liknande känningar?
Jag är rökare och har alltid sagt att jag ska sluta röka när jag blir gravid. Min man har sagt att han oxå ska sluta för att visa respekt för mig. Igår gick han ut och rökte på balkongen. Jag bröt ihop och blev helt förstörd. Jag va så ledsen. Jag tycker oxå de är jävligt att sluta och han verkar inte ens försöka. Tyckte så jäkla synd om mig själv!!! Bad han till och med att flytta ut i bilen (blev fem år ett tag) haha Dessa hormoner :p idag är min tredje dag som rökfri. :)
Hej! Är i vecka sex och har börjat få en del känningar... inte någon molande värk utan mer som plötsliga "hugg" och "stick" i livmodern/livmoderhalsen titt som tätt. Någon mer som har/haft liknande känningar?
Har börjat få mer växktvärk nu, har det hela tiden nu , riktigt drygt:p plus är tröttare än tröttast VARJE dag! Det är så jobbigt ! Somnade halv nio igår, trodde jag skulle vara piggare idag men icke. Är lika trött.. Plua brösten gör ondare idag också.. På fredag går jag in i v7(6+0) , så den 27 feb går jag in i v 9(8+0) så ska boka tid för ul så man kan se hjärtaktivitet oså, det kunde man göra privat i vecka 8+0:) kostar dock 950kr men lätt värt det !
Vad är detta gör på inskrivningen ?:) och vad är rul?:)
Nu har jag varit på hälsosamtal samt bokat tid för inskrivning. Barnmorskan tror jag är i vecka 9, men jag tror snarare på vecka 7 med tanke på hur oregelbunden jag är och att jag tror mig veta när jag hade ÄL. Men i vilket fall som helst, detta gjorde att både inskrivning och RUL hamnar tidigare, och det är ju bara två veckor hit eller dit. Är inställd på att bli tillbakaflyttad vid RUL, hoppas bara att allt går bra fram tills dess! Det känns så overkligt detta, men hon bekräftade att mitt mående just nu pekar mot att jag är gravid, så hon hade inga tvivel! Men jag trodde att man skulle göra ett gravtest, men tydligen inte?!
Menar givetvist ; vad gör man på i skrivningen * :)