• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Missma01
    Jsson skrev 2015-02-11 08:42:13 följande:

[quote=74836514][quote-nick]Missma01 skrev 2015-02-11 07:34:09 följande:[/quote-nick]Grattis, måste kännas underbart efter så lång tid! Vi plussade samtidigt och har samma datum, roligt :) är det ert första barn?

tack! Ja det är vårt första och jag tänkte överraska sambo med en super alla hjärtansdag present! Han vet inget än men de är svårt och hålla sig till lördag. Ja man hade inte riktigt väntat sig ett plus efter så lång tid på naturlig väg.

Ja det måste vara svårt att inte berätta för honom :) men vilken överraskning han kommer att få! Lycka till :)
  • Missma01
    Larissa skrev 2015-02-11 12:06:27 följande:

+ade i söndags om jag räknat rätt så blir det bebis mitt i älgjakten:-P

Jag plussade också i söndags, då är vi 3 som plussade ann dag som jag vet om här i tråden :) haha ja jag tänkte också på jakten XD
  • Missma01

En fråga till alla, har ni berättat för er familj och vänner att ni är gravida? Om inte när och hur har ni tänkt att göra det? Om ni gjort det, hur gjorde ni?

• Fröken JB
    Missma01 skrev 2015-02-11 23:02:55 följande:

En fråga till alla, har ni berättat för er familj och vänner att ni är gravida? Om inte när och hur har ni tänkt att göra det? Om ni gjort det, hur gjorde ni?

Vi har inte berättat till någon än.. Vi kommer vänta med de flesta att berätta förän efter första ultraljudet V.12 i mitt lansting får vi två ultraljud 1 v.12 och 1 v. 18-20. Våra föräldrar kommer dock få reda på det om någon vecka tror jag..
  • Fruskotte
    Mirjam91 skrev 2015-02-11 20:55:31 följande:
    Den är sökbar och man kan se vilka som är medlemmar. Det är därför jag inte går med än smile1.gif
    Den är helt hemlig och går inte att söka på.
  • Sus90

En fråga till alla, har ni berättat för er familj och vänner att ni är gravida? Om inte när och hur har ni tänkt att göra det? Om ni gjort det, hur gjorde ni? smile1.gif

Jag är i v.7 nu. Förra helgen skulle jag och mamma hälsa på mina systrar som vi inte träffar jätteofta då vi inte bor så nära varandra och vi har alla minst ett barn att ta hand om. Då valde jag att klä min son i en tröja som det stod (fast inte så tydligt) Storebror 2015 på. Eftersom jag inte vet när jag träffar dem igen kändes det som ett tillfälle för dem att veta.

Min förra graviditet berättade jag för mina vänner jättetidigt men den här gången ska jag försöka hålla mig. Ska försöka klara mig igenom alla födelsedagsfester i mars åtminstone :)
  • Silverguld

En fråga till alla, har ni berättat för er familj och vänner att ni är gravida? Om inte när och hur har ni tänkt att göra det? Om ni gjort det, hur gjorde ni? smile1.gif

Vi har inte berättat för någon ännu, skulle vilja göra det snart men vi har knappt själva förstått att det är sant så känns konstigt att berätta det för andra då.
  • villbildafamilj

Jag har berättat för mina 2 allra bästa tjejkompisar, och sambon har berättat för svärmor då vi bor tillsammans med henne! Jag bor 35 mil från mamma, pappa och lillebror och 80-90 mil från min syster.. Och min lillebror ska komma upp till mig och hälsa på nästa vecka... tror jag kommer berätta för honom under veckan, då vi inte träffas så ofta. Och nästa söndag den 22e ska vi lämna honom och kommer då träffa mamma, kommer därför berätta för mamma då, har funderat på att ge henne någon sak där det står världens bästa mormor eller något, men jag vet inte riktigt! :-P Till min syster tänkte jag skicka upp någonting och säga till henne att innan hon öppnar så måste hon ringa mig på skype! Resten får veta efter veckan 12. Vi har planerat att köpa likadana skor till båda mig, sambon och ett par mindre skor och lägga ut det på facebook! Om vi hittar det förstås, annars får vi hitta på något annat roligt!  
  • Mirjam91
    Fruskotte skrev 2015-02-12 07:42:04 följande:

Den är helt hemlig och går inte att söka på.

Det låter ju inte rätt. Jag kunde söka på den. Hitta den och se medlemmarna i alla gall :) Den är ju bara sluten, inte hemlig..
  • Shibby
    corran skrev 2015-02-11 17:50:38 följande:

HALLÅ!! 

Undrar om ni skulle vara intresserade av att skapa en facebookgrupp för oss som har bf i oktober? För oss i denna gruppen, (även för andra som har bf i oktober) men tänkte att det kunde va roligt att vi samlas i en fb grupp också?? :)

Den kommer isf självklart att vara helt hemlig så inga förutom oss medlemmar kan se vad som skrivs där.

Skicka meddelande med er mailadress till mig så kan jag göra en grupp om vi är många som vill vara med :) 

Vet inte om någon skrivit det ännu, är inne via telefonen så har svårt att se alla inlägg

Men vi har skapat en helt hemlig facebookgrupp, ni som vill kan skicka er mailadress i ett PM till mig här på familjeliv

Så bjuder jag in er!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015