• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Missma01
    JLH87 skrev 2015-02-15 18:14:43 följande:

Nämen vad roligt att allt är precis samma :D Var bor du nånstans? Har du berättat för nån? :) Vi kommer hålla det superhemligt fram till v12. Samtidigt som det är svårt att hålla sig o berätta är det ändå spännande o ha en hemlis bara han o jag :)

Jag bor i Härjedalen, vart bor du? Nej vi har inte berättat för någon än, vi har ibte riktigt bestämt oss nät vi ska göra det, men jag åker bort i lver en måndag dagen efter jag går in i v12 så vi kommer nog berätta det lite tidigare, kanske runt v10 tänker jag så man har tid att åka runt och berätta för alla i familjen och vännerna :)

Ja det känns jätte spännande när ingen vet om det än, men känns inte riktigt på riktigt för oss än heller :) hat ni tänkt på nått sätt att berätta det? Funderade å om man bara ska säga det eller göra nått roligt :)
  • JLH87
    Lady 10 skrev 2015-02-16 02:55:03 följande:

Hej på er,

Hoppar in här jag med. Plusade i fredags så helt nytt. Dock så har jag nästan inga symptom alls förutom den dagen jag plusade så var det lite molvärk i tjejmagen. Dock så sover jag väldigt illa och vaknar 02.00 o inte kan typ somna om. Är dock bara 4+3 änligt appen. Kanske tidigigt ännu. Min förra graviditet var hemsk med typ illamående från v 6 till slutet. Hoppas inte på samma.

Hjälp tjejer! Borde jag vara orolig att jag inte har några symptom alls eller??? När kom symptomen för er?

Grattis! Du behöver inte vara orolig. Många av mina vänner har inga som helst symtom. Och min syrra gick gravid i 17 veckor utan att veta om det utan några symtom. Det där är väl så olika :) Det kommer nog ska du se..du är ju bara i femte veckan.
  • JLH87
    Missma01 skrev 2015-02-16 07:53:26 följande:
    Jag bor i Härjedalen, vart bor du? Nej vi har inte berättat för någon än, vi har ibte riktigt bestämt oss nät vi ska göra det, men jag åker bort i lver en måndag dagen efter jag går in i v12 så vi kommer nog berätta det lite tidigare, kanske runt v10 tänker jag så man har tid att åka runt och berätta för alla i familjen och vännerna :)

Ja det känns jätte spännande när ingen vet om det än, men känns inte riktigt på riktigt för oss än heller :) hat ni tänkt på nått sätt att berätta det? Funderade å om man bara ska säga det eller göra nått roligt :)
    Jag bor i Stockholm. Ja vi tänker också rätt mycket på tillfällena man ska berätta för alla, och hur man ska berätta :) Det ska bli så kul. Men om man räknar 12 veckor efter senaste mens så är man alltså egentligen "bara" i vecka10!? Jag blir lite förvirrad hur man ska tänka :P  
  • Lemon

Hur tänker ni kring kost och vitaminer? Äter ni något speciellt eller tar kosttillskott?
    Äter ni folsyratabletter och hur länge ska man äta dessa?

Jag åt inte de i min förra graviditet och börjar nästan misstänka att de är de som får mig att må så himla illa konstant? Kan de inverka?

• Novas
    Hjärterdam91 skrev 2015-02-16 07:49:54 följande:

Hej ! Gjorde två positiva test i helgen. Det är vårt första barn och jag vill att tiden ska gå fort ! Är lite frustrerad för jag har inte stenkoll på vilken vecka jag är i. Min senaste mens fick jag med hjälp av pergotime på nyårsafton, så då borde jag vara i v7 men clear blue säger att jag är i vecka 4-5. Hoppas jag kan göra tidigt väl för att få veta ungefär vilken vecka jag är i.

Om jag inte mins fel räknar clearblue veckor från befruktning medan appen och bm räknar veckor sen sista mensens första dag. Så cbs 4-5 blir bms 6-7 :)
  • Shibby
    Lemon skrev 2015-02-16 08:23:19 följande:

Hur tänker ni kring kost och vitaminer? Äter ni något speciellt eller tar kosttillskott?
    Äter ni folsyratabletter och hur länge ska man äta dessa?

Jag åt inte de i min förra graviditet och börjar nästan misstänka att de är de som får mig att må så himla illa konstant? Kan de inverka?

Jag äter folsyra, men har fått extra "starka" utskrivet då jag hade brist på b-vitamin och folsyra. Men har hört att det är de enda viktiga att få i sig under hela graviditeten. 

Sedan är det bra att få i sig järn osv men det äter inte jag än Tungan ute
  • moonlight2015

uote=74860350][quote-nick]Mira14 skrev 2015-02-15 15:14:25 följande:[/quote-nick]Idag var jag ute och sprang för första gången sedan jag plussade och det kändes riktigt skönt. Illamåendet la sig under löpturen! Jag trodde man skulle ta det lugnt med just löpning men på inskrivningen såg hon förvånat på mig och sa "ut och spring" och "det är väl klart du ska springa". Hon menade att kroppen alltid säger ifrån om det inte är bra vilket kändes skönt att höra. Jag bävade för att ta upp det när min sambo var med för han är lite nojig och gammaldags så det var skönt att barnmorskan var så avslappnad till träning

Dock vågar jag inte köra på med militärträningen.. Trots att hon tyckte det men nej, där går gränsen till vad jag klarar av just nu [/quote]

Vill inte skrämmas... Men löpning nder första halvan av graviditeten kan öka risken för missfall med upp till fyra ggr. Tycker att alla gravida har rätt att veta detta. Ledsamt att barnmorskemottagningarna inte informerar om detta och istället hävdar att det är helt lugnt med högintensiv träning som tex löpning under tidiga graviditeten, när det är precis tvärtom.

" Kvinnor som utsätter sig för hård fysisk träning, såsom löpning, tennis eller squash, under tidiga delar av graviditeten ökar risken för missfall. Det visar en dansk studie presenterad i tidskriften BJOG: Journal of Obstetrics and Gynaecology. Forskarna har utgått från närmare 93 000 gravida kvinnor."

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

• Lillemy1980

Var i dag på tidigt ul och blev helt knäckt. Inget foster syntes, bara gula säcken. Han var osäker på om jag hade kommit mycket kortare än jag trodde själv eller om det inte utvecklades. Så nu får jag vänta 2 veckor för att se vad som händer ... Vill bara lägga mig ner och gråta

• Missma01
    JLH87 skrev 2015-02-16 08:09:28 följande:
    Jag bor i Stockholm. Ja vi tänker också rätt mycket på tillfällena man ska berätta för alla, och hur man ska berätta :) Det ska bli så kul. Men om man räknar 12 veckor efter senaste mens så är man alltså egentligen "bara" i vecka10!? Jag blir lite förvirrad hur man ska tänka :P  

Ja det ska bli himla kul att berätta och se hur alla reagerar :)

hmm, ja när man räknar veckor så ska man väl räkna från sin senaste mens första dag, men egentligen blir man ju inte gravid förs vid ägglossning så de två första veckorna är man ju egentligen inte gravid. Men det är nog så man ska räkna :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015