• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Rädisan26

Har idag inget illamående. Har haft det ett par dagar nu. Dock är jag fortfarande väldigt trött och ömma bröst. Varierar illamåendet för er med? (V.7+2) idag.

• Marsvensson

Jag själv är fruktansvärt trött, har aldrig varit såhär trött som jag nu varit varje dag i 3 veckor, riktigt jobbigt:/ plus ja brösten är mycket större och ömmar , sen är jag mer kissig och rätt svullen om magen :p är i v 7(6+2)

Rädisan26 skrev 2015-02-15 10:01:52 följande:

Har idag inget illamående. Har haft det ett par dagar nu. Dock är jag fortfarande väldigt trött och ömma bröst. Varierar illamåendet för er med? (V.7+2) idag.

• Fru Hermelin
    Rädisan26 skrev 2015-02-15 10:01:52 följande:

Nu är mitt illamående inte så intensivt, men det varierar absolut från dag till dag. Övriga symtom också. Mest ihållande är tröttheten!
  • Nattzan

Jag hoppar också in här då! Plussade i tisdags, och bf blir 23 oktober :) Fick MA för drygt 4 månader så klart oron finns där, men försöker se positivt! Ska bli kul att följa er :)

Har en dotter sedan innan som fyller 5 år, och hon tjatar jämt om en lillebror/lillasyster, så ska bli så kul sedan när vi kan berätta :)

• Juli-a

Hejsan!

Hoppar in här (tror att jag skrivit här tidigare men har inte varit aktiv på ett tag)

Angående symtom alltså! Det står överallt att ett äpple om dagen räcker som "extra" mat just nu, men jag är hungrig hela tiden! 30 min efter att vi ätit middag står jag där i köket igen och letar efter mer mat.

Inatt vaknade jag kl 03:30 och åt en hel skål med gröt. kl 05:00 var det dags igen och då blev det en skål med yoghurt och ett gäng ostskivor.

Det här med 1 äpple, fungerar alltså inte på mig kan man säga.

Någon annan som känner igen sig? :)

7+1, första graviditeten
  • JLH87
    Fru Hermelin skrev 2015-02-15 09:30:07 följande:
    Grattis! Jag är också "nyplussad" med bf 21 okt

Jag har haft ganska mycket symtom framförallt senaste veckan. Mycket magkatarr och svullen mage, molvärk av och till, ådror på brösten, ömma bröst, kissar mycket och ett illamående som kommer framåt em/kväll. Och ett sug efter kapris och cornichonger (såna där pyttesmå inlagda gurkor)!

Du ringer till MVC ganska direkt, jag tänkte ringa imorgon. Första samtalet brukar man få rätt snabbt har jag för mig.

Hur man väljer, tja... Vissa MVC tillhör ju specifika sjukhus och kan ge viss förtur dit vid förlossning. Jag har valt både av närhetsskäl och men hänsyn till var jag vill föda. Tänkte gå till samma den här gången (men en annan barnmorska)

Var i Sthlm bor du?
    Tack detsamma :) Jasså så du har redan fått cravings!? Roliga cravings dessutom :P Själv har jag knappt nån aptit och mår illa efter att jag har ätit. Jag känner mig typ småbakis hela tiden. Men man ska väl se det positiva att man ens har symtom :)

Okey, jag ska nog också ringa i veckan. Jag bor i Enskededalen och kommer nog välja en MVC i närheten så min sambo kan följa med så mycket som möjligt. Sen går det väl alltid att byta om det inte känns rätt :)

Var bor du?
  • Längtan efter ett syskon

Symptom?

Ja nästan inga ömma bröst. Däremot att det spänner o drar i magen om jag reser mig för hastigt o även när jag ska kissa.

Illamående. Blir värre för var dag. Det är ihållande men kommer o går i styrks. Kräks väl snart vilken dag som helst.

Huvudvärk sen flera dagar.

Blir fort hungrig så det suger i magen. Blir mer illamående då.

Trött!!!!

Cravings: Salmiak!!! Sugen på thai och suchi, färsk sallad o frukt.

Har fått avsmak för mycket bla kaffe. Har inte lyckats sluta snusa helt. Märker dock att snusen gör mig illamående. Ska nog lägga av nu . Däremot lättare sagt än gjort

• Silverguld

Jag har sedan igår haft "träningsvärk" långt nere i magen, där jag annars kan känna mensvärk. Men det här känns precis som träningsvärk. Skitjobbigt?! Har inte tränat på det viset så visst borde det vara livmodern som växer eller något? Någon som känner igen sig?

• Fru Hermelin
    JLH87 skrev 2015-02-15 13:08:26 följande:
    Tack detsamma :) Jasså så du har redan fått cravings!? Roliga cravings dessutom :P Själv har jag knappt nån aptit och mår illa efter att jag har ätit. Jag känner mig typ småbakis hela tiden. Men man ska väl se det positiva att man ens har symtom :)

Okey, jag ska nog också ringa i veckan. Jag bor i Enskededalen och kommer nog välja en MVC i närheten så min sambo kan följa med så mycket som möjligt. Sen går det väl alltid att byta om det inte känns rätt :)

Var bor du?
    Hehe ja, lite lustiga cravings. Det var likadant förra gången. Då var det också framförallt kapris (och kall inkokt lax med potatissallad - med kapris!). Det kom några dagar innan jag plussade så jag började nog ana nåt nu när jag åt cornichonger direkt ut burken som snacks förra helgen! Tycker mig ana att suget mattas av lite nu dock, så vi får väl se när nästa knasiga grej dyker upp.

Annars är jag faktiskt rätt osugen på mat. Sushi är det enda som känns hyfsat lockande.

Jag bor i Hammarby Sjöstad, så det är ju samma sida stan.
  • JLH87
    Fru Hermelin skrev 2015-02-15 14:43:35 följande:
    Hehe ja, lite lustiga cravings. Det var likadant förra gången. Då var det också framförallt kapris (och kall inkokt lax med potatissallad - med kapris!). Det kom några dagar innan jag plussade så jag började nog ana nåt nu när jag åt cornichonger direkt ut burken som snacks förra helgen! Tycker mig ana att suget mattas av lite nu dock, så vi får väl se när nästa knasiga grej dyker upp.

Annars är jag faktiskt rätt osugen på mat. Sushi är det enda som känns hyfsat lockande.

Jag bor i Hammarby Sjöstad, så det är ju samma sida stan.
    Ja det var ju rätt nära! :) Har du en mvc där i närheten då eller? Själv har jag hittat en som ligger vid Gullmarsplan, den är nog närmast mig och även på väg till jobbet.

Kul de där med cravings. Får se om man själv får några :P
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015