• Anonym (Mini)

Hypokondriker tråden

Finns det fler än mig som är hypokondriker där ute? Jag tänkte att vi kunde ha en egen tråd där vi kan stötta varandra när det är som värst och skratta åt våra åkommor när vi har bra perioder.
    Jag har varit hypokondriker så länge jag kan minnas, har haft alla möjliga sjukdomar och sprungit hos läkare titt som tätt. För nåt år sedan utvecklade jag "läkarskräck" och sjukhusskräck och går därför inte till läkaren om jag verkligen inte måste Alltså min hypokondri har blivit en fobi, jag vågar inte gå till läkaren för jag är rädd för att få dödsbeskedet.

Just nu är jag inne i en dålig period, lider av ångest och hypokondri. Mina sjukdomar just nu är hjärntumör (en favorit) och leukemi. Jag vet att jag med största sannolikhet inte har nåt av det men ni andra hypokondriker vet hur det är.

Hoppas jag inte är ensam!

• Svar på tråden Hypokondriker tråden
  • Anonym (Mini)

Anonym Hypo - nej det har jag inte gjort, har du nån länk eller så
    Jobbigt med riktiga sjukdomar, hur har du klarat det utan att bryta ihop? Jag mådde också skit när jag väntade provsvaren på MVC. Bland det värsta jag har varit med om även fast jag VISSTE att jag inte hade nån blodsjukdom, det e helt sjukt. Har din hypokondri blivit värre sen du fick barn? Det har det blivit för mig. Nu har jag ju en till och oroa mig för Och det jobbigaste av allt är att hålla masken inför henne när jag är orolig, vill ju verkligen inte att hon ska bli lika knäpp som jag.

• Nattsaga

TS, hehe, i mitt fall är jag inte gravid, däremot har jag nog stressat för mycket, har nog vart magkatarr o.s.v. men jag ville ju få det till nått mycket farligare.

Människan tillbringar sitt liv med att resonera om det förgångna,beklaga sig över det nuvarande och darra inför framtiden
  • 7barns mamma

Hallå,här måste ju faktiskt jag in o hälsa,för jag är oxå mer eller mindre hypokondriker. Har en läkarbok hemma,men det var bland det dummaste jag kunde ha införskaffat,för så många sjukdomar som jag har nu har jag väl aldrig haft..... Minsta huvudvärk så har jag en hjärntumör osv.... Ett tag hade jag panikångest pga en del inbillade sjukdomar,det enda som var verkligt var ju egentligen panikångesten. Jag är inte så att jag springer hos läkaren,men har väldigt lätt för att tro att jag har allt möjligt,och det jobbigaste blir ju oron o ångesten.
    Så kram till er alla andra där ute vi är nog många!!!!

• Esterella

Jag är också hypokondriker med läkarskräck.
    Imorgon ska jag göra ul på hjärtat pga extraslag (som iofs lugnat sig massor) och jag är asnervös att dom ska säga nåt hemskt, brrrrr
    Annars så har jag väl inbillat mej att jag haft en massa farliga sjukdomar, aldrig så man tror att det är nåt litet normalt utan det är alltid det allra värsta man tror man drabbats av.
    Panikångestattacker har det till sist blivit och konstiga symptom som jag tror är ångestrelaterade får jag nog leva med.

• Anonym (Mini)

6barns mamma - jag ville ha läkarboken när jag var liten men jag fick inte för min mamma

• Anonym (Loo)

Jag har lidit av hypokondri i snart fem år. det går i skov...Men oftast är jag dödligt sjuk. Cancer är det värsta, jag känner hela tiden symtom som stämmer överens med det.

Och cancer är min största rädsla. Ett tag, låg jag varje kväll med panikångest och trodde att jag höll på att få en hjärtinfark, jag trodde hela tiden "att nu dör jag"....
    Jag behandlades då med zoloft, vilket blev min räddning. Nu har jag slutat med medicinen och jag kommer fortfarande i skov då jag tror att jag är sjuk. Jag har varit helt övertygad om att jag haft en hjärntumör, hodgins sjukdom, leukumi, magcancer, sklettcancer m.m.

Mycket bra att ni tar upp detta, för att vara hypokondriker är ett h*lvete!!!!

• 7barns mamma

Ts;det var nog smart tänkt av din mamma ha ha! Men visst kan det vara jobbigt att ha det så här,för mig är det som om det kommer i perioder ,får värsta dödsångesten,och sen vissa perioder så är det inget jag tänker på alls. Fick ett ma för tre veckor sen och som resultat av den rikliga blödningen fick jag blodbrist,vilket gav huvudvärk och en otrolig trötthet. Och fast jag visste vad det berodde på,så smög sig tankarna på att det kanske var nåt allvarligare jag hade...
    Förresten så läste jag att hypokondri är en sjukdom i sig,så vi lider ju i allafall av nåt....
    Ha en trevlig kväll,och Esterella,det kommer att gå bra,lycka till!!

• Trossens mamma

*räcker upp en hand* ibland är jag nog en riktigt barnslig vuxen hypo

• HelleGbg

Här är en till..både me cancer,aids,fågelvirus,mul o klöv osv...jobbigt,,men kul att de finns fler

• Anonym (Mini)

Kan inte låta bli att skratta när jag läser era inlägg det e så skönt att inte vara ensam om det här eländet

6barns mamma - ledsen för ditt MA

Svar på tråden Hypokondriker tråden