• Anonym (Mini)

Hypokondriker tråden

Finns det fler än mig som är hypokondriker där ute? Jag tänkte att vi kunde ha en egen tråd där vi kan stötta varandra när det är som värst och skratta åt våra åkommor när vi har bra perioder.
    Jag har varit hypokondriker så länge jag kan minnas, har haft alla möjliga sjukdomar och sprungit hos läkare titt som tätt. För nåt år sedan utvecklade jag "läkarskräck" och sjukhusskräck och går därför inte till läkaren om jag verkligen inte måste Alltså min hypokondri har blivit en fobi, jag vågar inte gå till läkaren för jag är rädd för att få dödsbeskedet.

Just nu är jag inne i en dålig period, lider av ångest och hypokondri. Mina sjukdomar just nu är hjärntumör (en favorit) och leukemi. Jag vet att jag med största sannolikhet inte har nåt av det men ni andra hypokondriker vet hur det är.

Hoppas jag inte är ensam!

• Svar på tråden Hypokondriker tråden
  • Anonym (Loo)

Ja, du har nog rätt det är PMS. Men är det vanligt att det blir så i vissa cyklar?? Har aldrig hört talas om det tidigare. Är så konstigt att jag redan nu känner mens - smärtorna.
    Tack Mini & Hypo, för er vänlighet ( )

• Anonym (Mini)

Loo - Jag brukar ha mensvärk några dagar innan mensen sätter igång, jag har haft det så ända sen min dotter föddes. Och varenda ägglossning/mens är unik så det kan variera ganska mycket. Var inte orolig, det e ingen fara!

• Dianka

Just nu är jag livrädd för magsäcks cancer, pappa har precis haft det...

Och nu har jag haft ont i magen i två veckor, jätte ont, så nu går jag på losec liknande tabletter, men det känns inte som de hjälper.....Blir sååååå orolig och rädd alltså

• Anonym (SS)

Dianka:

Har du haft ont i magen på liknande sätt förut?

• Grisen81

Dianka: samma här!!!jag har konstig värk i magen och ofta dålig mage..förut sa de att jag hade colon irritable...

• Esterella

När jag mår bra och det är frid och fröjd så brukar mina "sjukdoms symptom " slå till, det är så jobbigt att man inte kan tillåta sig att må bra.
    Tidigare så fick jag en ångest attack, naturligtvis så tror jag att antagligen så är det en hjärnblödning eller att hjärtat ska sluta slå, det känns som om kroppen domnar bort och så får jag en panik känsla i mej, visst går det över fort men bläää.

• bigmacoco

Här är en till! Gud vet alla gånger jag haft HIV/aids, det är min stora skräck.

• Anonym (me to)

Här är en till som oxå vill va med!!!

Just för tillfället har jag skelettcancer (ont i knät). Det är i huvudsak cancer som "jag har" men även en släng av hjärtinfarkt mm.

Varje gång jag läser om nån sjukdom i tidningen så måste jag känna efter om symtomen stämmer in på mig vilket det givetvis ALLTID gör.

Det är sååå jobbigt att vara "sjuk" jämt o ständigt o man får ju alltid höra att man är fjantig. Nu håller jag mina sjukdomar för mig själv så gissa om jag blev glad när jag såg denna tråd!!!!

• Anonym (Hypo)

(me to): att veta om att man är flera med samma problem är en tröst i sig. Just detta att man uppfattas som fjantig är ju en av anledningarna till att man inte vill dela sina ångestfyllda tankar med andra i sin närhet. Ett råd som jag fick en gång var att se till att ha lite mer att göra så att man inte har så gott om tid att fundera. Ibland tycker jag att det stämmer, har man mycket att göra så skingras tankarna. Hur har ni upplevt det?

• Anonym (Hypo2)

Åh vad skönt att hitta er! Just nu har jag en riktigt dålig period. Har fått veta att en pojke på 4 år i stan har en tumör imagen, stor som en tennisboll. Gissa vem som mer har cancer i magen? Min son. Jag har klämt och så fort han rapar tror jag att han ska kräkas och det skulle ju betyda cancer Nu är ju inte detta fallet, det vet jag ju, men jag mår så dåligt av att tänka så här hela tiden.
    Har ni fått någon hjälp för eran hypokondri? Tar de en på allvar om man söker hjälp? HUr går man tillväga?

Svar på tråden Hypokondriker tråden