• Anonym (Bonusmamman)

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Jag bor tillsammans med en man sedan tre år tillbaka. När vi flyttade ihop så hade han sina barn boendes hos sig på heltid. Men efter ett tag så sa jag ifrån och hans barn började då bo varannan vecka hos mamma och pappa (det blev möjligt då mamman flyttade till samma stad).

Men nu så kan hans barn bara dyka upp huxflux, även under mammaveckan. Detta stör mig nått så otroligt, då jag aldrig kan få vara ifred i mitt eget hem!

Jag har pratat med min man om detta, men han blir bara sur och fräser "mina barn är INTE ivägen i sitt eget hem!!!". Då svarade jag att jo, de är ivägen när de kommer hit på mammaveckan. Då svarar min man "se det då helt enkelt som att de bor här på heltid!"

Det känns som att jag blir helt nertryckt i mitt eget hem. Tillintetgjord, som att mina ord inte är värda ett dyft.

Är det någon mer som är i liknande situation? Vad gör man? Står ut? Separerar? Sätter ner foten ordentligt?

Jag funderar på att prata med hans barn om detta istället, eftersom att deras pappa inte bryr sig om vad jag säger.

Behövde få skriva av mig samt få lite råd.

• Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).
  • Anonym (Nya villkor)
    Kvastskaft skrev 2015-02-26 12:06:14 följande:
    I så fall undrar jag vilkas värde som ska respekteras? För vad jag kan se i trådstarten så satte hon efter ett tag ned foten o slängde ut ungarna på halvtid o nu är det gnäll att de inte håller sig borta under mammaveckan.

Vilka andra förändringar ska man göra? Enbart tillåta besök av vänner var annan vecka o då mellan 17.00-21.00.

Som jag ser det så kom TS in i barnens liv för att begränsa deras tillvaro med pappan.

Hon till o med funderar på en separation. Något hon nog borde göra för barnens skull då hon ändå uppvisar att hon inte vill ha med dem att göra.

Som jag skrev tidigare. En gökunge.
    Dessutom bygger du ditt agerande på dina egna erfarenheter, och har svårt att separera det från andra situationer. Kallas projicering, något som otaliga separerade föräldrar sysslar med. Helt i onödan.
  • Kvastskaft
    Anonym (Också) skrev 2015-02-26 12:22:16 följande:

Då har vi skillnader redan där. Min man barn var betydligt mycket yngre.

Vi skaffade oss gemensamma barn.

Jag personligen skulle aldrig fortsatt livet med min man om han sagt att han ej ville bo med mig o skaffat barn. Mitt liv är för kort ansåg jag o man lever bara en gång.

Min önskan var att hitta den rätta och bilda familj.

Om han ville leva 100% barnet o jag alltid skulle leva efter dom så hade han gjort smartast i att leva ensam med sitt barn.

I ett förhållande är man ett par ett par är två stycken och dom två har lika värde enligt mig.

I gengäld så ser jag inte att du skriver att du indirekt slängde ut barnen som i TS fall. Du/ni gjorde ett val o det normala i de flesta fall är att bonusbarnen fortsätter vara välkomna i samma utsträckning som förr.

Jag tror inte att du lät barnen lida för att leva med din partner.
  • Iam
    Kvastskaft skrev 2015-02-26 11:49:36 följande:

Eftersom du väljer att säga emot mig så förutsätter jag att du anser att jag har fel. Annars hade du inte sagt emot. Likaså föredrar jag att läsa som ett än att ha ett upptryckt i de mörka trakter du verkar ha valt.

Hur jag uttrycker mig är upp till betraktaren o ja, jag är burdus. Tål du inte det så läs inte det jag skriver.

En kärleksrelation däremot handlar deffenitivt inte om att bo tillsammans i dagens samhälle. Att det krävdes på medeltiden är en annan sak. Men i gengäld så separerade man inte heller på den tiden.

Min vidriga kvinnosyn är en totalfeltolkning. Jag har en vidrig människosyn där jag hatar orättvisor o egoism. Precis det den här tråden handlar om. Det är ett egoistiskt tänkande att flytta ihop med en MÄNNISKA ( fortfarande människa o inte en kvinna/man) o börja ställa krav på förändring som är till barnens nackdel. Trots allt så ör barnen de enda som inte kan välja eller styra sina liv på egen hand.

Det är tyvärr du som verkar ha en vidrig syn på män. Men det är ok i dagens samhälle.

Jag har faktiskt inte sagt emot dig i sak, vilket du förstått om du läst istället för att tolka efter egna förutfattade meningar och varit så fast i att du har rätt och andra fel. Det jag sagt är att du inte kan påstå att ditt sätt är det enda rätta, och att du är otrevlig. (Eller burdus om du känner att det är lättare att hantera den självbilden)

Någon vidrig syn på män har jag inte heller, hur drar du den slutsatsen?

En kärleksrelation handlar om mycket. Respekt och vilja att ställa upp och ta hand om varandra till exempel. Att vilja lyssna på varandra och uppskatta varandra. Precis det du INTE ger uttryck för.

För övrigt sitter jag skönt och har inga problem med andra kvastskaft.
  • Kvastskaft
    Anonym (Nya villkor) skrev 2015-02-26 13:35:57 följande:

Var det därför du separerade från barnen mamma? För att du prioriterade era barn före henne? Eller gäller det bara alla andra kvinnor?

Hur tror du att prioriteringarna i väl fungerande kärnfamiljer ser ut? Kommer barnen alltid på första plats och blir alltid prioriterade? Eller tror du att de faktiskt regelbundet får stå tillbaka för att deras föräldrars parrelation skall få utrymme? Utan att för den sakens skull behöva känna sig bortprioriterade? Det är bara så det är, alla behöver plats och tid. Varför skulle det vara annorlunda i en nyfamilj?

Det är ju oftast för att man slutat att prioritera parrelationen som man tillslut inte har något kvar att bygga på... Företaget Familjen AB har dödat 

Jag anser för egen del inte att man nödvändigtvis är en bättre förälder för att man väljer att offra allt i livet för barnen. Vilken förebild blir man då? 

Du behöver inte spekulera.

De sista ord hon sa till mig innan hatkampanjen började var: jag behöver någon som försörjer o tar hand om mig.

Allt jag gjorde var att minska antalet personer att ta hand om när jag drog.

Så, nu pratar vi inte mer om henne.
  • BioBonus
    Kvastskaft skrev 2015-02-26 14:40:08 följande:
    I gengäld så ser jag inte att du skriver att du indirekt slängde ut barnen som i TS fall. Du/ni gjorde ett val o det normala i de flesta fall är att bonusbarnen fortsätter vara välkomna i samma utsträckning som förr.

Så barn som även bor med sin mamma som i det här fallet lider? Eller vad menar du?
    Mamman flyttade närmare och TS uppmuntrade att barnen skulle bo vv... 
  • Anonym (Också)
    Kvastskaft skrev 2015-02-26 14:40:08 följande:

Det hoppas jag inte.

Jag/vi hör dock till dom som vill och tycker att barnet ska höra av sig innan.

Vi vill inte ha det hipp som happ.

I och med att det krävs mer av vår tid när bonus är järv så behöver man planera extra dagar med bonus.

Så det är väll det en del tycker är på snudd till barnmisshandel att barnet ska behöva ringa före.
  • Kvastskaft
    Anonym (Nya villkor) skrev 2015-02-26 14:00:35 följande:

Dessutom bygger du ditt agerande på dina egna erfarenheter, och har svårt att separera det från andra situationer. Kallas projicering, något som otaliga separerade föräldrar sysslar med. Helt i onödan.

Jag bygger mina uttalande utifrån TS.

Det står klart o tydligt att hon slängt ut barnen. Det är en stor skillnad mellan hennes krav o mina jag hade en gång i tiden. Vi var då två personer som var nöjda med situationen.
  • Kvastskaft

Uppmuntra?

Efter ett tag så sa hon ifrån. Konstigt sett att uppmuntra. Ungefär som: Gör dina läxor så gör det inte ont.

BioBonus skrev 2015-02-26 14:44:40 följande:

Så barn som även bor med sin mamma som i det här fallet lider? Eller vad menar du?

Mamman flyttade närmare och TS uppmuntrade att barnen skulle bo vv... 

• Kvastskaft

Att höra av sig är en självklarhet jag inte sagt ett ord om.

Anonym (Också) skrev 2015-02-26 14:46:48 följande:

Det hoppas jag inte.

I och med att det krävs mer av vår tid när bonus är järv så behöver man planera extra dagar med bonus.

Så det är väll det en del tycker är på snudd till barnmisshandel att barnet ska behöva ringa före.

• Kvastskaft

Att höra av sig är en självklarhet jag inte sagt ett ord om.

Anonym (Också) skrev 2015-02-26 14:46:48 följande:

Det hoppas jag inte.

Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).