• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-04-04 20:41:25 följande:
    Åhh, sjukdom alltså... Det är så frustrerande att bli dålig typ över ÄL! Vi hade några månader på hösten förra året som vi inte alls fick till det pga sjukdom, man blir så besviken! Krya på er nu båda två! smile1.gif

Aha, tänkte att vi fick ju mens samma dag förra månaden, 20 mars var det väl, om jag minns rätt! Jag har ÄL nu, el hade igår på ett ungefär! Brukar alltid inträffa 2 v efter mens, plus el minus ngn dag! Men visst var det så att du hade kortare menscykel!? Då har du säkert haft ÄL redan, kan ju absolut stämma! smile1.gif då har ni gjort ert för denna gång, hihi! smile5.gif bara att hålla tummar och tår att det tagit sig! Tror nog det är liiiite tidigt att märka av några symtom ännu, då det bara är ca 2 v sen mens... Vi har oxå myst till det nu under ÄL så man hoppas ju igen! smile1.gif
    Ja verkligen... Önskar er lycka till
  • Cissi2801
    Jamilia skrev 2015-04-04 20:51:54 följande:

Haha, jäkla tur att man "myst" tidigare dagar för ikväll blir det minsann inget! Mätt som attan av all påskmat och godis... orkar knappt resa mig ur soffan, haha! smile5.gifsmile2.gif

Haha.. Samma här... Vi fick lite påsk godis av mina föräldrar förut, och resten av deras påskmust.. :p
  • sladda

Hej där.

Hoppar gärna in här :)

Jag o min sambo e oxå igång och försöker få barn. Jag har dock svårt att veta när ja har äl. Har ätit mini piller så har inte haft mens innan utan små blödningar då o då. Antar att kroppen försöker ställa in sig nu utan piller för mensen lever ett eget liv haha.

• Jamilia
    sladda skrev 2015-04-05 10:36:19 följande:

Hej där.

Hoppar gärna in här :)

Jag o min sambo e oxå igång och försöker få barn. Jag har dock svårt att veta när ja har äl. Har ätit mini piller så har inte haft mens innan utan små blödningar då o då. Antar att kroppen försöker ställa in sig nu utan piller för mensen lever ett eget liv haha.

Hej sladda!

Trevligt! Då är det första barnet för er, som ni försöker med!?
  • sladda
    Jamilia skrev 2015-04-05 21:44:56 följande:

Hej sladda!

Trevligt! Då är det första barnet för er, som ni försöker med!?

Det är första för oss men har två flickor sen innan ;) . så man vet ju inte alls hur eller om vi kommer lyckas :-/
  • Jamilia
    sladda skrev 2015-04-05 23:09:41 följande:

Det är första för oss men har två flickor sen innan ;) . så man vet ju inte alls hur eller om vi kommer lyckas :-/

OK! Kommer säkert gå bra för er nu! Hur gamla är dina flickor? Jag har en dotter på 3 år och försöker skaffa syskon t henne nu!
  • Jamilia

Puff, hur går det för er andra i tråden?

Min ÄL var nu i påsk-helgen så nu är det bara att hålla tummarna... Jag har ju varit gravid tidigare men hade inga tidiga symtom då vad jag minns! Ont i nedre delen av magen fick jag några få dagar innan BIM, det var mitt enda symtom då!

• MinLillahumla

Tror jag hade äl,men den var några dagar senare än jag trodde isf. jag ammar fortfarande mycket så jag vet inte om det påverkar. nervöst!!

• MinLillahumla
    Jamilia skrev 2015-04-07 00:30:03 följande:

Puff, hur går det för er andra i tråden?

Min ÄL var nu i påsk-helgen så nu är det bara att hålla tummarna... Jag har ju varit gravid tidigare men hade inga tidiga symtom då vad jag minns! Ont i nedre delen av magen fick jag några få dagar innan BIM, det var mitt enda symtom då!

spännande:)
  • Jamilia
    MinLillahumla skrev 2015-04-07 01:23:09 följande:

Tror jag hade äl,men den var några dagar senare än jag trodde isf. jag ammar fortfarande mycket så jag vet inte om det påverkar. nervöst!!

Ja, men visst har man väl hört att amningen kan påverka ägglossning!? Det låter ju rimligt iaf! min dotter var väldigt glad för att amma, hon hängde vid tuttarna läääänge, haha! Kan tänka mig att det var därför min mens tog lång tid på sig att komma tillbaka efter förlossningen, tog nästan 2 år! Riktigt så länge ammade jag faktiskt inte, hehe!

Så det kan ju säkert vara lite oregelbundet med ÄL nu när du ammar fortf, men har man ÄL så finns ju chans att bli gravid!
Svar på tråden vi på 30 +