vi på 30 +
Hej alla!
Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...
Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja
Hej alla!
Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...
Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja
Vi har försökt sen sommaren 2014... Jäkla tid alltså... Har ju en dotter sen tidigare, tog lång tid då oxå! Vet eg inte vad som felar, jag har regelbunden mens och ÄL känningar/symtom varje månad... Lite knepigt! Dock har vi inte gjort ngn utredning alls då det funkade till slut! Man skulle gärna vilja veta vad som pågår inne i kroppen!
ja det är ju ganska lång tid! hur lång tid tog det med dottern? frustrerande :(
Hej allaHar precis läst igenom hela tråden och hoppas på att få komma in på en hörna. Ni verkar vara ett stöttande och trevligt gäng!Jag är 32 år och jag och min sambo försöker nu skaffa barn, första barnet. Slutade med mina p-piller den 8/3. Har ätit piller sedan jag var 16 år, de senaste 9 år cerazette. Har inte haft någon mens än. VI har myst regelbundet. Har inte köpt några ÄL-test. Brösten känns ömma och magen gör ont men ingen mens. Hoppas naturligtvis på att jag kanske är gravid redan men det känns lite för optimistiskt. I alla fall tänkte vi att vi skulle ta ett grav-test i morgon. Känner mig väldigt uppspelt och vill så innerligt att det ska vara positivt. Ser gravida magar och barnvagnar över allt, blir tokig!!!Kram
Hej
Grav-test var klart och tydligt negativt ????. Bara att fortsätta mysa. Har ont i äggstockar och sjukt ömma bröst. Kanske ägglossning. Vi har ju trots allt bara försökt en månad. Glad påsk!!
Ojdå min ledsna gubbe blev till ?????
Ja, verkligen frustrerande... När vi försökte bli gravida första gången tog det 6 månader, slutade tyvärr i missfall i v 11! Sen började vi försöka igen en månad efter missfallet och då tog det ytterligare 9 månader att bli gravid med dottern! Så vi började försöka januari 2010 och jag blev gravid med dottern maj 2011, så lång tid tog det sammanlagt! Tyvärr blir det så ibland, trist och jobbigt med all väntan och missfall är ju vad det är! Men det går, hade vi inte kämpat vidare så hade vi ju inte haft vår lilla tös idag! Så det ÄR verkligen värt! Nu går tankarna lite annorlunda, eftersom jag har blivit gravid innan! Det är en önskan att få ett barn till men hela min värld kommer inte att krascha om det skulle visa sig att det inte går! Men vi kommer fortsätta att försöka ett tag till! Försöker se fördelar nu med större åldersskillnad mellan syskon tex!
Ojdå min ledsna gubbe blev till ?????
håller tummarna för att det vill sej snart! ja man får vara positiv men jag kan förstå att det inte är lätt.
Hej
Grav-test var klart och tydligt negativt ????. Bara att fortsätta mysa. Har ont i äggstockar och sjukt ömma bröst. Kanske ägglossning. Vi har ju trots allt bara försökt en månad. Glad påsk!!