• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-26 20:08:35 följande:

Jag har en fråga till er här.

Jag fick min mens på RD 10 ( i lördags) och blöder fortfarande hyfsat mkt och blodet är klar-rött. Vid det här laget brukar min mens vara slut. Är det någon som vet vad det kan bero på? Kan det vara sprutorna som stället till det?

Vad tråkigt att det inte gick vägen för dig heller! :/ jag blödde nån dag mindre men jag tog iof bara halva dosen progesteron på grund av att jag reagerade på det... kommer inte ihåg, fick ni något till frysen?
  • Elfia
    galenidejj skrev 2015-03-27 08:47:07 följande:
    Åhh håller alla tummar och tår jag har att det vill stanna kvar! Vart är det nihar fått hjälp?
    Sahlgrenska Göteborg!

Tack :) vi behöver alla tummar och tår nu.
  • MålaMittHjärta

Imorgon är det dags för första sprutan (av många) Gondal F, känns skönt att vi äntligen är igång :) 

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Elfia
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-27 15:02:32 följande:

Imorgon är det dags för första sprutan (av många) Gondal F, känns skönt att vi äntligen är igång :) 

Mamma till världens sötaste Elvis
    Härligt att ni är igång! Lycka till :)
  • LHF
    Elfia skrev 2015-03-26 23:08:27 följande:
    Ingen aning. Vad säger de på kliniken? Själv skulle jag faktiskt tro att det mycket väl kan vara hormonerna som ställer till det för kroppen. Lutinus kanske ger en viss rubbning med, ifall du tar det? Men jag gissar bara.
    Jag pratade med kliniken idag och hon jag pratade med sa att det mkt väl kan bero på sprutorna och/eller lutinus. Hade det inte avtagit efter helgen så skulle jag höra av mig.
  • LHF
    veraicon skrev 2015-03-27 08:40:09 följande:

Det är nog vanligt att man blöder längre/mer. Det gjorde jag förra gången, höll i sig i 7-8 dagar och jag brukar bara blöda i 3-4. Beror på att progesteronet byggt upp slemhinnan så mycket.

Ja det verkar som att det beror på behandlingen iaf.
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-27 12:00:27 följande:
    Vad tråkigt att det inte gick vägen för dig heller! :/ jag blödde nån dag mindre men jag tog iof bara halva dosen progesteron på grund av att jag reagerade på det... kommer inte ihåg, fick ni något till frysen?
    Ja det känns hemskt. Vi fick ett ( 6-dagars) till frysen och det känns lite sådär. Förra gången överlevde inte embryot upptiningen, så det blev inget. Det här är vårt sista gratisförsök.
  • Gweny

PD1984>> så trist med äggen... hoppas då detta växer på sig fint!

LHF>> hoppas erat frysta klarar upptiningen sen! Vad är era tankar annars? Fortsätta privat?

• LHF
    Gweny skrev 2015-03-27 17:00:43 följande:

PD1984>> så trist med äggen... hoppas då detta växer på sig fint!

LHF>> hoppas erat frysta klarar upptiningen sen! Vad är era tankar annars? Fortsätta privat?

Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra. Hur som så kostar det ju en del. Där vi går ( landstinget) så kostar det mellan 35-45000. Så det är ju inga småsummor direkt.
  • Niskan15

Hej alla fina!

Jag har en fråga.. Vet ni hur celldelning på embryo funkar? Som sagt, fick vi tillbaka en 2 dagars embroy och den hade precis delat sig igen så det blev en 6 cellig. Förra gången fick vi 5 celligt. Läkarna tyckte det var bra men när jag googlade så läste jag att det inte är så jättebra att den delar på sig så snabbt och 4 celligt är bättre. Hur såg era ut? Någon som lyckats bli gravid flercelligt? Ruvdag 2 nu och det känns så långt till TD.

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April