• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • veraicon
    LHF skrev 2015-03-27 17:25:30 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra. Hur som så kostar det ju en del. Där vi går ( landstinget) så kostar det mellan 35-45000. Så det är ju inga småsummor direkt.
    Jag håller fortfarande hoppet upp här (RD8) men har också börjat fundera på framtiden ifall att det inte tar sig. Vi har inga ägg i frysen så det blir till att göra det privat i sådant fall. Här kostar det cirka 58000 - 60000 men vi har blivit tipsade om löneväxling. Har ni kollat upp det? Går att läsa lite om det i länken nedan.

www.borsen.se/Nyheter/nedfrysta-agg-som-skattefri-loneforman
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-27 16:30:39 följande:

Ja det känns hemskt. Vi fick ett ( 6-dagars) till frysen och det känns lite sådär. Förra gången överlevde inte embryot upptiningen, så det blev inget. Det här är vårt sista gratisförsök.

Håller verkligen tummarna att eran lilla rackare i frysen klarar upptiningen!
  • LHF
    veraicon skrev 2015-03-27 18:33:44 följande:
    Jag håller fortfarande hoppet upp här (RD8) men har också börjat fundera på framtiden ifall att det inte tar sig. Vi har inga ägg i frysen så det blir till att göra det privat i sådant fall. Här kostar det cirka 58000 - 60000 men vi har blivit tipsade om löneväxling. Har ni kollat upp det? Går att läsa lite om det i länken nedan.

www.borsen.se/Nyheter/nedfrysta-agg-som-skattefri-loneforman
    Länken blev så konstig när jag skulle öppna den men ska försöka googla fram nåt sen ;)
  • LHF
    väntar2015 skrev 2015-03-27 18:41:07 följande:
    Håller verkligen tummarna att eran lilla rackare i frysen klarar upptiningen!
    Ja jag hoppas!

Men det blir ju inte fören nästa ägglossning. Dom hoppar över denna.
  • väntar2015
    LHF skrev 2015-03-27 19:02:14 följande:

Ja jag hoppas!

Men det blir ju inte fören nästa ägglossning. Dom hoppar över denna.

Okej. Vi vet inte hur vi får göra än, dem skulle höra av sig nästa vecka. Jag hoppas verkligen vi får sätta igång bara mensen kommer!
  • Niskan15

Jag är så nojjig ... Sprang till bussen på väg till jobbet idag.. Borde inte ha gjort det men för stunden hade jag glömt bort ivfen.. Undrar om det är kört nu.... Blää alla dessa tankar och nojjigheter

• Elfia
    LHF skrev 2015-03-27 16:30:39 följande:
    Ja det känns hemskt. Vi fick ett ( 6-dagars) till frysen och det känns lite sådär. Förra gången överlevde inte embryot upptiningen, så det blev inget. Det här är vårt sista gratisförsök.
    Håller innerligt tummarna att det klarar tiningen och att det tar sig nästa gång!
  • Elfia
    Niskan15 skrev 2015-03-27 23:10:43 följande:

Jag är så nojjig ... Sprang till bussen på väg till jobbet idag.. Borde inte ha gjort det men för stunden hade jag glömt bort ivfen.. Undrar om det är kört nu.... Blää alla dessa tankar och nojjigheter

Jag höll på att göra samma sak idag när jag skulle hem från jobbet men kom på mig själv i sista sekund. Lät mig själv missa den bussen (som jag annars aldrig hade gjort) då det åker bara en buss där jag jobbar. Men jag tror absolut inte att du behöver oroa dig. Du sprang ju några få sekunder bara :)
  • galenidejj
    Elfia skrev 2015-03-27 12:21:45 följande:
    Sahlgrenska Göteborg!

Tack :) vi behöver alla tummar och tår nu.
    Vi får också våran hjälp på Sahlgrenska! Har tagit två omgångar med sprutan nu och fy fan va jag svettas! Känner mig som en klimakteriekossa!
  • Elfia
    galenidejj skrev 2015-03-28 00:21:20 följande:
    Vi får också våran hjälp på Sahlgrenska! Har tagit två omgångar med sprutan nu och fy fan va jag svettas! Känner mig som en klimakteriekossa!
    Fy då! Jobbigt. Det har jag upptäckt med, jag svettades väldigt mycket under stimulering men även nu under rdagarna. Inte lika mycket alls men jag gör det. Svettades endast på gymet innan, eller vid överansträngning generellt.

Kul att ni också går på SU :)

Har ni fått datum för äggplock ännu?
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April