• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Elfia
    galenidejj skrev 2015-03-26 22:46:10 följande:
    Varför tar man Orgalutran spruta också? Jag tar bara puregon och sen ägglossningssprutan.
    Orgalutranen lägger man till för att förhindra för tidigt ägglossning. Jag har dock hört att kvinnor som tex har pco inte behöver den då man inte har en regelbunden ägglossning vad jag förstått det som. Vet ej om det stämmer dock!
  • Elfia
    galenidejj skrev 2015-03-26 18:59:23 följande:
    Precis tagit första sprutan och det gick jätte bra. Hur reagerade du på sprutorna då? Jag kör det långa protokollet! Började med provera 4/3 sen började jag spraya 8/3 och idag med sprutor. Sprutar med puregon 125

Det är jag som har pco! Min mans simmare är det inga fel på! Detta är första försöket så det är jätte spännande! Hur många försök har ni gjort och hur har det gått?
    Vi är på första försöket jag och min fästman! Imorgon går jag in på ruvardag 5 och då är det bara 9 dagar kvar till td. Fy faaanken vad nervös jag blir när jag tänker på det. Hoppas pyret vill stanna hela vägen. Man önskar ju ingenting annat än detta och gjort det nu i två år!!

Sprutorna gick bra för mig med efter jag tog första. Jag är spruträdd så det är klart att man är nervös då. Det som ställde till det för mig var hormonerna. Jag mådde inget vidare utav de. Jag är för övrigt känslig vad det gäller hormoner. Ska bli spännande sedan när man är preggo haha!
  • Elfia
    LHF skrev 2015-03-26 20:08:35 följande:

Jag har en fråga till er här.

Jag fick min mens på RD 10 ( i lördags) och blöder fortfarande hyfsat mkt och blodet är klar-rött. Vid det här laget brukar min mens vara slut. Är det någon som vet vad det kan bero på? Kan det vara sprutorna som stället till det?

Ingen aning. Vad säger de på kliniken? Själv skulle jag faktiskt tro att det mycket väl kan vara hormonerna som ställer till det för kroppen. Lutinus kanske ger en viss rubbning med, ifall du tar det? Men jag gissar bara.
  • Elfia
    TessOphira skrev 2015-03-26 19:33:11 följande:

I morgon får jag reda på datum för ÄP :D Eftersom detta är första försöket så är det så spännande och läskigt. 

Every saint has a past, and every sinner has a future - accordingtoophi.blogspot.se
    Kul! Lycka till :)
  • Elfia
    Andje skrev 2015-03-26 19:53:10 följande:

Nu sällar jag mig till ruvarskaran! Fick ett 10-celligt mycket fint embryo insatt idag. Av de 14 ägg de tog ut befruktades 9. Jag fick tillbaka 1 och 6 st var fina nog att frysa. Så himla glad!!! Nu börjar 18 dagar av nagelbitning och berg-och-dal-bana innan jag får testa. Fick testdag på min 39-årsdag så jag vet vad jag vill ha i present smile1.gif

Wow!! Toppen till alltihop :) grattis! Då håller vi tummarna för oss allihopa nu. Jag fick pratat med min läkare idag som berättade den goda nyheten att vi har en blastocyst i frysen sedan igår. Jag blev så glad! Bättre än ingen backup alls. Hoppas jag inte kommer att behöva den på ett tag nu bara :)

Lycka till och grattis i förskott!
  • Gweny
    galenidejj skrev 2015-03-26 22:46:10 följande:

Varför tar man Orgalutran spruta också? Jag tar bara puregon och sen ägglossningssprutan.

Jag tog inte orgalutran heller. Fick bra resultat.

Har även PCOS.
  • Andje
    Elfia skrev 2015-03-26 23:11:36 följande:
    Wow!! Toppen till alltihop :) grattis! Då håller vi tummarna för oss allihopa nu. Jag fick pratat med min läkare idag som berättade den goda nyheten att vi har en blastocyst i frysen sedan igår. Jag blev så glad! Bättre än ingen backup alls. Hoppas jag inte kommer att behöva den på ett tag nu bara :)

Lycka till och grattis i förskott!
    Tack
    Det är roligt med så många ruvare. Mycket nervositet och förväntningar kan man ana.
    Fint att ni har en blastocyst i frysen, men hoppas precis som du att ni inte ska behöva den på en stund Lycka till till dig också!
  • veraicon

Det är nog vanligt att man blöder längre/mer. Det gjorde jag förra gången, höll i sig i 7-8 dagar och jag brukar bara blöda i 3-4. Beror på att progesteronet byggt upp slemhinnan så mycket.

LHF skrev 2015-03-26 20:08:35 följande:

Jag har en fråga till er här.

Jag fick min mens på RD 10 ( i lördags) och blöder fortfarande hyfsat mkt och blodet är klar-rött. Vid det här laget brukar min mens vara slut. Är det någon som vet vad det kan bero på? Kan det vara sprutorna som stället till det?

• galenidejj
    Elfia skrev 2015-03-26 23:06:34 följande:
    Vi är på första försöket jag och min fästman! Imorgon går jag in på ruvardag 5 och då är det bara 9 dagar kvar till td. Fy faaanken vad nervös jag blir när jag tänker på det. Hoppas pyret vill stanna hela vägen. Man önskar ju ingenting annat än detta och gjort det nu i två år!!

Sprutorna gick bra för mig med efter jag tog första. Jag är spruträdd så det är klart att man är nervös då. Det som ställde till det för mig var hormonerna. Jag mådde inget vidare utav de. Jag är för övrigt känslig vad det gäller hormoner. Ska bli spännande sedan när man är preggo haha!
    Åhh håller alla tummar och tår jag har att det vill stanna kvar! Vart är det nihar fått hjälp?
  • PD1984

Skulle haft insättning idag men nu ringde kliniken o 1 ägg av 8 stycken hade blivit befruktat o de vill odla vidare till måndag :( känns sådär nu.. de ville även att jag skulle börja med lutinusen ikväll, varför då lixom?

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April