IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Jag har en fråga till er här.
Jag fick min mens på RD 10 ( i lördags) och blöder fortfarande hyfsat mkt och blodet är klar-rött. Vid det här laget brukar min mens vara slut. Är det någon som vet vad det kan bero på? Kan det vara sprutorna som stället till det?
I morgon får jag reda på datum för ÄP :D Eftersom detta är första försöket så är det så spännande och läskigt.
Nu sällar jag mig till ruvarskaran! Fick ett 10-celligt mycket fint embryo insatt idag. Av de 14 ägg de tog ut befruktades 9. Jag fick tillbaka 1 och 6 st var fina nog att frysa. Så himla glad!!! Nu börjar 18 dagar av nagelbitning och berg-och-dal-bana innan jag får testa. Fick testdag på min 39-årsdag så jag vet vad jag vill ha i present ![]()
Varför tar man Orgalutran spruta också? Jag tar bara puregon och sen ägglossningssprutan.
Det är nog vanligt att man blöder längre/mer. Det gjorde jag förra gången, höll i sig i 7-8 dagar och jag brukar bara blöda i 3-4. Beror på att progesteronet byggt upp slemhinnan så mycket.
Jag har en fråga till er här.
Jag fick min mens på RD 10 ( i lördags) och blöder fortfarande hyfsat mkt och blodet är klar-rött. Vid det här laget brukar min mens vara slut. Är det någon som vet vad det kan bero på? Kan det vara sprutorna som stället till det?
Skulle haft insättning idag men nu ringde kliniken o 1 ägg av 8 stycken hade blivit befruktat o de vill odla vidare till måndag :( känns sådär nu.. de ville även att jag skulle börja med lutinusen ikväll, varför då lixom?