• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • galenidejj
    Elfia skrev 2015-03-28 00:25:51 följande:
    Fy då! Jobbigt. Det har jag upptäckt med, jag svettades väldigt mycket under stimulering men även nu under rdagarna. Inte lika mycket alls men jag gör det. Svettades endast på gymet innan, eller vid överansträngning generellt.

Kul att ni också går på SU :)

Har ni fått datum för äggplock ännu?
    Ne det har vi inte fått! Får se hur blodprovet ser ut som jag ska ta 31/3.

Men jag är fruktansvärt nervös inför plocket!
  • Elfia
    galenidejj skrev 2015-03-28 01:05:45 följande:
    Ne det har vi inte fått! Får se hur blodprovet ser ut som jag ska ta 31/3.

Men jag är fruktansvärt nervös inför plocket!
    Det tror jag det! Kommer gå så bra så. Du får ju massa lugnande så det känns faktiskt inte så jättemycket.
  • galenidejj
    Elfia skrev 2015-03-28 10:12:26 följande:
    Det tror jag det! Kommer gå så bra så. Du får ju massa lugnande så det känns faktiskt inte så jättemycket.
    Har hört massa olika! En del säger att det är en fruktansvärd smärta och andra säger att det går bra!

Bara vänta och se
  • lottizz85
    Elfia skrev 2015-03-27 23:48:04 följande:

Jag höll på att göra samma sak idag när jag skulle hem från jobbet men kom på mig själv i sista sekund. Lät mig själv missa den bussen (som jag annars aldrig hade gjort) då det åker bara en buss där jag jobbar. Men jag tror absolut inte att du behöver oroa dig. Du sprang ju några få sekunder bara :)

Bara en fundering! Får man inte springa eller anstränga sig under tiden man genomgår ivf? Det är inget jag har hört om på vår informationträff vi hade! Började spruta med nässpray idag!
  • Elfia
    lottizz85 skrev 2015-03-28 10:26:13 följande:
    Bara en fundering! Får man inte springa eller anstränga sig under tiden man genomgår ivf? Det är inget jag har hört om på vår informationträff vi hade! Började spruta med nässpray idag!
    Min läkare har sagt att man ska leva normalt under rtiden. Endast på ET dagen skulle vi undvika bada pool, badkar, duscha i för varmt vatten och ha samlag. Dagen efter och i fortsättningen var dock inga problem.

Jag skulle inte tro att man inte kan få göra å det. Däremot vet jag att jag läst kvinnor här på FL som skrivit att de fått order ifrån deras läkare att inte överanstränga kroppen. Så det är nog väldigt olika. Jag väljer att inte överanstränga mig pga att jag blir andfådd väldigt fort. Vet inte om det vaggisarna som orsakar det kanske?! Men också för att det känns inte rätt att överanstränga min kropp allt för mycket. Det orsakar stress.
  • sanla
    lottizz85 skrev 2015-03-28 10:26:13 följande:
    Hoppar in här. Har gjort ett ET och misslyckades.

Som jag förstod det kan man leva hur normalt som helst med träning och allt så länge man inte får ont på något sätt.

Efter Äggplock och ET sa de att till en vecka efter att man ska undvika bad och samlag. De sa att man undviker risken för infektion (då de medicinska ingreppen kanska kan skapa det om man är in miljöer av bakterier. Men annars är ju all fysisk träning tillhållen så länge ens kropp tillåter..

Så fattade jag det.
  • Gweny

välkommen sanla!

Jag fick också till mig att undvika badkar, simhallar och samlag dem första dagarna efter insättning.  

• Elfia

Någon mer som får satans ont vid äggstockarna/ljumskarna efter att ha nyst?

Fruktar varje gång jag ska nysa :( löjligt att tro kanske men man hoppas ju inte att det påverkar embryot..

• Coocoo
    Elfia skrev 2015-03-28 16:09:04 följande:

Någon mer som får satans ont vid äggstockarna/ljumskarna efter att ha nyst?

Fruktar varje gång jag ska nysa :( löjligt att tro kanske men man hoppas ju inte att det påverkar embryot..

I början av ruvningen hade jag ont i ena ljumsken, fast hela tiden. Är på rd10 idag.
  • Elfia
    Coocoo skrev 2015-03-28 16:19:24 följande:
    I början av ruvningen hade jag ont i ena ljumsken, fast hela tiden. Är på rd10 idag.
    Har du inte ont länge? Några andra symptom? Ska du testa tidigare?

Jag är på rd 6
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April