• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Elfia
    Bergamott83 skrev 2015-03-26 16:44:21 följande:
    Tack snälla, det betyder så mycket att jag har er alla i den här gruppen. Jag försöker att inte visa min oro men det är inte så lätt. 
    Elfia hur går det för dig?
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-26 15:34:02 följande:

Hämtade ut sprutorna på apoteket igår och nu väntar jag på mensen som beräknas komma idag (gärna snart!) så man kan börja :) 
    Känner mig sjukt laddad inför denna gången :)

Vad bra! Jag tycker det är en skön känsla när man har allt hemma. Man är så redo på nått sätt. Tack! Jag hoppas verkligen du slipper uppleva det hur mår du ?
    Jag känner desamma. Det är så skönt att gå in här på FL och bara få skriva av sig sina känslor, ni vet ju precis vad man går igenom. Så helt ensam känner jag mig icke :) Jag känner som du, försöker att inte visa min oro allt för mycket, sysselsätter mig så gott jag kan och mestadels går det bra. Men ibland så kan jag bli lite nedstämd när jag tänker på (tänk om det inte tar sig) :( och det är jobbigt! Annars försöker vara så positiv som det går.

Jag är idag på rd 4 så än är det tidigt och ett bra tag kvar till td. Man vill bara spola fram tiden. Jag önskar mig detta så himla mycket. Tycker vi alla förtjänar det så som vi kämpar!

Jag känner ingenting speciellt förutom en trötthet, lite ont i ryggen och lite andfådd blir jag ifall jag överanstränger mig. Pratade med min läkare om det idag då jag trodde att det kanske var lutinus som spökade och hon var säker på att det var för att kroppen tagit emot så mycket stryk under behandlingen med hormoner samt ingrepp. Gravsymptom så tidigt är sällsynt sa hon.
  • galenidejj
    Elfia skrev 2015-03-26 14:28:24 följande:
    Jag höll på att skriva, så trevligt, men det tyckte jag inte. Dock förstår jag att du tycker att det är skönt att du får starta igång behandlingen!

Jag var väldigt spruträdd och reagerade inte så värst bra på hormonsprutorna. Det gick ju bra ändå. Det går säkert bra för dig :)

Jag sprutade Menopur i 10 dagar. Tillsatte även orgalutranen på den 5e dagen. Och så ägglossningsprutan då, när det var dags för den efter båda VULen. Jag körde det korta protokollet.

Vad har du fått för ordinationer? Får har fråga varför ni gör IVF?

Lycka till. Det kommer att gå så bra så ska du se.
    Precis tagit första sprutan och det gick jätte bra. Hur reagerade du på sprutorna då? Jag kör det långa protokollet! Började med provera 4/3 sen började jag spraya 8/3 och idag med sprutor. Sprutar med puregon 125

Det är jag som har pco! Min mans simmare är det inga fel på! Detta är första försöket så det är jätte spännande! Hur många försök har ni gjort och hur har det gått?
  • Gweny
    TessOphira skrev 2015-03-26 19:33:11 följande:

I morgon får jag reda på datum för ÄP :D Eftersom detta är första försöket så är det så spännande och läskigt. 

Spännande! Tyckte också det var lite nervöst... men dem tog så bra hand om en och ger mer smärtlindring ifall det behövs.
  • Andje
    TessOphira skrev 2015-03-26 19:33:11 följande:

I morgon får jag reda på datum för ÄP :D Eftersom detta är första försöket så är det så spännande och läskigt. 

Jag gjorde mitt första äggplock i måndags. Inte jätteroligt men otroligt rar personal som tar väl hand om en och man får både smärtlindring och lugnande. Lite trött och groggy blir man och det är ganska skönt Lycka till!
  • Andje

Nu sällar jag mig till ruvarskaran! Fick ett 10-celligt mycket fint embryo insatt idag. Av de 14 ägg de tog ut befruktades 9. Jag fick tillbaka 1 och 6 st var fina nog att frysa. Så himla glad!!! Nu börjar 18 dagar av nagelbitning och berg-och-dal-bana innan jag får testa. Fick testdag på min 39-årsdag så jag vet vad jag vill ha i present

• LHF

Jag har en fråga till er här.

Jag fick min mens på RD 10 ( i lördags) och blöder fortfarande hyfsat mkt och blodet är klar-rött. Vid det här laget brukar min mens vara slut. Är det någon som vet vad det kan bero på? Kan det vara sprutorna som stället till det?

• Gweny
    Andje skrev 2015-03-26 19:53:10 följande:

Nu sällar jag mig till ruvarskaran! Fick ett 10-celligt mycket fint embryo insatt idag. Av de 14 ägg de tog ut befruktades 9. Jag fick tillbaka 1 och 6 st var fina nog att frysa. Så himla glad!!! Nu börjar 18 dagar av nagelbitning och berg-och-dal-bana innan jag får testa. Fick testdag på min 39-årsdag så jag vet vad jag vill ha i present

Jättebra resultat! Hoppas du får ett fint plus i present.
  • Andje
    galenidejj skrev 2015-03-26 13:41:44 följande:

Idag börjar jag med mina sprutor och jag är både nervös och väldigt förhoppningsfull! Hur många dagar tog nu sprutor?

Jag tog Puregon i 8 dagar och Orgalutran från 5e dagen. Tyckte att de sprutorna knappt kändes. Hade Pregnyl som ägglossningsspruta och den sved en del och gjorde lite ont i huden/underhudsfettet ett par dagar. Det kommer gå galant, man vänjer sig snabbt. Lycka till!
  • galenidejj
    Andje skrev 2015-03-26 20:26:03 följande:
    Jag tog Puregon i 8 dagar och Orgalutran från 5e dagen. Tyckte att de sprutorna knappt kändes. Hade Pregnyl som ägglossningsspruta och den sved en del och gjorde lite ont i huden/underhudsfettet ett par dagar. Det kommer gå galant, man vänjer sig snabbt. Lycka till!
    Varför tar man Orgalutran spruta också? Jag tar bara puregon och sen ägglossningssprutan.
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April