• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-03-25 21:45:45 följande:

Blä vad jag är nervös. Jag har en rosa flytning men det tror jag beror på att jag rispade mig med nageln då jag glömde applikatorn till lutinuset när jag var på jobebt( kom ihåg pillret) . Ni kan väll hålla tummarna att det antingen är att ägget fastnar eller bara är ett nagelrisp och inte att mensen är på gång. Det känns så jobbigt att inte veta. Dag 5 efter insättning

vi får tro det inte är något! Men nojig blir man. Kram!
  • Elfia
    Bergamott83 skrev 2015-03-25 21:45:45 följande:

Blä vad jag är nervös. Jag har en rosa flytning men det tror jag beror på att jag rispade mig med nageln då jag glömde applikatorn till lutinuset när jag var på jobebt( kom ihåg pillret) . Ni kan väll hålla tummarna att det antingen är att ägget fastnar eller bara är ett nagelrisp och inte att mensen är på gång. Det känns så jobbigt att inte veta. Dag 5 efter insättning

Som Gweny skriver, vi säkert att det är något av de du nämnt (ingen mens) vi håller tummarna :)

Nu när jag vaknade så känns den här "träningsvärken" i magen mer. Och så de ömma brösten som bara varit lite ömma innan, de ömmar mer nu. Sovit nästan i 10 timmar och ändå känner jag mig trött och ej utvilad :/
  • Gweny
    Elfia skrev 2015-03-26 07:55:39 följande:

Som Gweny skriver, vi säkert att det är något av de du nämnt (ingen mens) vi håller tummarna :)

Nu när jag vaknade så känns den här "träningsvärken" i magen mer. Och så de ömma brösten som bara varit lite ömma innan, de ömmar mer nu. Sovit nästan i 10 timmar och ändå känner jag mig trött och ej utvilad :/

Jag är också trött. Tyckte brösten var lite ömma i morse. Men rädd att man inbillar sig massa.
  • galenidejj

Idag börjar jag med mina sprutor och jag är både nervös och väldigt förhoppningsfull! Hur många dagar tog nu sprutor?

• Bergamott83

Ingen mer blödning men ändå sjukt nervös. Jag sov superdåligt inatt. Jag hoppas att det inte blir något mer än så här. 
    Hoppas det går bättre för er andra och att ni slipper få skräcken....

• Elfia
    Bergamott83 skrev 2015-03-26 14:11:30 följande:

Ingen mer blödning men ändå sjukt nervös. Jag sov superdåligt inatt. Jag hoppas att det inte blir något mer än så här. 

Skönt att läsa. Håller tummarna på att du slipper fler sådana incidenter. Och vi med förstås. Hoppas du får en bättre sömn inatt!
  • Elfia
    galenidejj skrev 2015-03-26 13:41:44 följande:

Idag börjar jag med mina sprutor och jag är både nervös och väldigt förhoppningsfull! Hur många dagar tog nu sprutor?

Jag höll på att skriva, så trevligt, men det tyckte jag inte. Dock förstår jag att du tycker att det är skönt att du får starta igång behandlingen!

Jag var väldigt spruträdd och reagerade inte så värst bra på hormonsprutorna. Det gick ju bra ändå. Det går säkert bra för dig :)

Jag sprutade Menopur i 10 dagar. Tillsatte även orgalutranen på den 5e dagen. Och så ägglossningsprutan då, när det var dags för den efter båda VULen. Jag körde det korta protokollet.

Vad har du fått för ordinationer? Får har fråga varför ni gör IVF?

Lycka till. Det kommer att gå så bra så ska du se.
  • MålaMittHjärta

Hämtade ut sprutorna på apoteket igår och nu väntar jag på mensen som beräknas komma idag (gärna snart!) så man kan börja :) 
    Känner mig sjukt laddad inför denna gången :)

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-03-26 14:11:30 följande:

Skönt det lugnat ner sig!
  • Bergamott83
    Elfia skrev 2015-03-26 14:22:28 följande:
    Skönt att läsa. Håller tummarna på att du slipper fler sådana incidenter. Och vi med förstås. Hoppas du får en bättre sömn inatt!
    Tack snälla, det betyder så mycket att jag har er alla i den här gruppen. Jag försöker att inte visa min oro men det är inte så lätt. 
    Elfia hur går det för dig?
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-26 15:34:02 följande:

Hämtade ut sprutorna på apoteket igår och nu väntar jag på mensen som beräknas komma idag (gärna snart!) så man kan börja :) 
    Känner mig sjukt laddad inför denna gången :)

Vad bra! Jag tycker det är en skön känsla när man har allt hemma. Man är så redo på nått sätt. 
    Gweny skrev 2015-03-26 15:42:47 följande:
    Skönt det lugnat ner sig!
    Tack! Jag hoppas verkligen du slipper uppleva det hur mår du ?
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April