• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Elfia
    Coocoo skrev 2015-03-29 10:24:34 följande:

Testade imorse på rd11.. fortfarande totalt negativt smile4.gif

:( Hcg kanske inte har hunnit bli så starkt att det visas på Stickan ännu?

Var det ett två dagars eller en blasto du fick tillbaka? Hur många gånger hann det dela sig?

Håller verkligen tummarna för dig.
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-28 23:54:54 följande:

Elfia & coocoo>> och jag har td 4/4... så vi ligger tätt där. smile1.gif

Men hur dagar kan gå så sakta är helt otroligt. Har inte lika ofta kramp/hugg i sidorna. Brösten ömma på morgonen och har lite sura uppstötningar på kvällarna....

Då är det inte långt kvar för oss :)

Denna vecka har gått helt ok. Men nu börjar jag faktiskt bli otålig när jag vet att det bara är 6 dagar kvar till td. Vill bara ha svar!!!
  • Coocoo

Det var ett 2dagars.. känns kört och det gör så ont

Elfia skrev 2015-03-29 10:48:27 följande:

:( Hcg kanske inte har hunnit bli så starkt att det visas på Stickan ännu?

Var det ett två dagars eller en blasto du fick tillbaka? Hur många gånger hann det dela sig?

Håller verkligen tummarna för dig.

• Elfia
    Coocoo skrev 2015-03-29 11:00:23 följande:

Det var ett 2dagars.. känns kört och det gör så ont smile4.gif

Håller tummarna att det inte är det! Usch så jobbigt :( Styrkekramar till dig
  • veraicon
    Coocoo skrev 2015-03-29 11:00:23 följande:

Det var ett 2dagars.. känns kört och det gör så ont

Men, du det behöver verkligen inte vara kört. Den gången jag plussade gick det inte att se förrän RD14, och då var det svagt. Sen blev det starkare och starkare. Fick missfall i v.6 men det hade ju inte något med saken att göra. Upp med hakan!

Hur får ni alla tiden att gå under ruvningen, hur kopplar ni bort tankarna?
    För mig funkar det bäst att hålla med olika projekt, sy och förodla inför kolonilotten till exempel, eller lyssna på radiodokumentärer. Då kan jag inte tänka så mycket. Sen har jag och min sambo satsat på att kolla på en ny serie inför varje ruvningsperiod. Den måste vara medryckande så att man verkligen sugs in i det. Och så gör vi det när vi känner att vi tänker och pratar för mycket om det. För att bryta liksom. Funkar bra!
  • Gweny

Coocoo>> ge inte upp än! Ibland fäster ägget senare än vad man tror med.

Veraicon>> jadu.. förutom jobbar så tränar jag med hundarna, tar längre promenader, träffar vänner, spelar, Vi är serier/film nördar så ser mycket sånt på kvällarna. Men är ju det första och sista man tänker på när man vaknar/ska sova.

• Coocoo

<3 tack fina!

veraicon skrev 2015-03-29 11:47:28 följande:

Men, du det behöver verkligen inte vara kört. Den gången jag plussade gick det inte att se förrän RD14, och då var det svagt. Sen blev det starkare och starkare. Fick missfall i v.6 men det hade ju inte något med saken att göra. Upp med hakan!

För mig funkar det bäst att hålla med olika projekt, sy och förodla inför kolonilotten till exempel, eller lyssna på radiodokumentärer. Då kan jag inte tänka så mycket. Sen har jag och min sambo satsat på att kolla på en ny serie inför varje ruvningsperiod. Den måste vara medryckande så att man verkligen sugs in i det. Och så gör vi det när vi känner att vi tänker och pratar för mycket om det. För att bryta liksom. Funkar bra!

• Gweny

Glömde fråga er.... jag har fått det trögare att få in lutinusen, var lättare dem första dagarna. Har ni också märkt av det?

• Andje
    veraicon skrev 2015-03-29 11:47:28 följande:

Innan jag blev ruvare var jag inte medveten om att tiden kunde gå så sakta
    Idag har jag bakat som värsta Leila och läst en bra bok. Törs inte träna så mycket och det driver mig till vansinne snart. Hade planerat en långpromenad med en kompis idag men regnet öser ner så jag stannar helst inomhus.

Ruvardag 3 idag och jag har jättestora ömma tuttar. Det spänner och ilar till i livmodern emellanåt och sen känns det som mensvärk ibland. Uppmärksamheten är starkt riktad mot magtrakten
  • mikaaaela

Hej :) imorgon är det dags för äggplock för vår del. Det är vår första IVF och är galet nervös inför imorgon. Men hoppas att allt går bra.

Lycka till alla, ni är riktiga kämpar!

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April