• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Elfia
    Andje skrev 2015-03-29 16:04:30 följande:
    Innan jag blev ruvare var jag inte medveten om att tiden kunde gå så sakta smile1.gif
    Idag har jag bakat som värsta Leila och läst en bra bok. Törs inte träna så mycket och det driver mig till vansinne snart. Hade planerat en långpromenad med en kompis idag men regnet öser ner så jag stannar helst inomhus.

Ruvardag 3 idag och jag har jättestora ömma tuttar. Det spänner och ilar till i livmodern emellanåt och sen känns det som mensvärk ibland. Uppmärksamheten är starkt riktad mot magtrakten smile1.gif
    Samma här! Tycker det är frustrerande jobbigt att inte kunna träna som jag vanligtvis gör. Styrke samt kondition. Jag vill inte överanstränga mig. Lite små promenader har gått. 6 dagar kvar och jag vill nu bara veta!!!
  • Elfia
    mikaaaela skrev 2015-03-29 16:25:46 följande:

Hej :) imorgon är det dags för äggplock för vår del. Det är vår första IVF och är galet nervös inför imorgon. Men hoppas att allt går bra.

Lycka till alla, ni är riktiga kämpar!

Tack desamma!

Det kommer säkert gå fint imorgon ska du se. Man får bra mycket lugnande i kroppen så nervositeten släpper ganska fort efter det. Försök att tänka på resultatet och att du är halvvägs ;)

Lycka till.
  • Gweny

Hej :) imorgon är det dags för äggplock för vår del. Det är vår första IVF och är galet nervös inför imorgon. Men hoppas att allt går bra.

Lycka till! Jag var också nervös. Visst kändes det... men personalen tog hand om en och gav extra morfin. Jag tog även lugnande innan.
  • Andje

[quote=75082966][quote-nick]mikaaaela skrev 2015-03-29 16:25:46 följande:[/quote-nick]

[/

Det kommer gå bra! Man får tänka att personalen är rutinerade och har gjort detta tusentals gånger. De har nog också sett alla typer av reaktioner Lycka till imorgon!

• ak15

Åh tjuvtestade idag ruvdag 6 med tredagars odlat o fick minus :( :( blääää snyft

• Andje

[quote=75082978][quote-nick]Elfia skrev 2015-03-29 16:29:37 följande:[/quote-nick]

Samma här! Tycker det är frustrerande jobbigt att inte kunna träna som jag vanligtvis gör. Styrke samt kondition. Jag vill inte överanstränga mig. Lite små promenader har gått. 6 dagar kvar och jag vill nu

Tiden är en snigel tycker jag

Visst borde man våga träna lite mer vartefter tiden går? Läkaren gav inga restriktioner gällande träning men jag vågar inte jogga eller köra något hårt pass. Sa din läkare något särskilt angående träning?

• galenidejj

Åhh spännande! Lycka till
  • Elfia
    Andje skrev 2015-03-29 16:57:50 följande:

[quote=75082978][quote-nick]Elfia skrev 2015-03-29 16:29:37 följande:[/quote-nick]

Samma här! Tycker det är frustrerande jobbigt att inte kunna träna som jag vanligtvis gör. Styrke samt kondition. Jag vill inte överanstränga mig. Lite små promenader har gått. 6 dagar kvar och jag vill nu

Tiden är en snigel tycker jag smile1.gif

Visst borde man våga träna lite mer vartefter tiden går? Läkaren gav inga restriktioner gällande träning men jag vågar inte jogga eller köra något hårt pass. Sa din läkare något särskilt angående träning?

Nej, ingenting! "Lev som vanligt" sa hon. Det gör jag men inte helt fullt ut.
  • galenidejj

Hur många dagar sprutade ni innan äggplock? Jag ska lämna blodprov efter att ha sprutat i 6 dagar!

• Elfia
    galenidejj skrev 2015-03-29 18:03:09 följande:

Hur många dagar sprutade ni innan äggplock? Jag ska lämna blodprov efter att ha sprutat i 6 dagar!

10 dagar!
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April