• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-09-29 14:08:45 följande:

Är det av någon speciell anledning som du gör snitt? Nja jag vet inte om jag har några bra tips, men det bästa är väl att försöka att hålla sig så lugn som möjligt om man klarar av det. Man kan be om starkare smärtstillande dan efter, någonslags sprutor, om man har mycket ont, tror inte att de ger dem om man inte ber om det. Jag tyckte också att det var jobbigt med för mycket besök dan efter, eftersom man har ganska ont då. Hoppas att det går bra för dig imorgon!

Jag har haft två jobbiga förlossningar innan som var på vippen att bli urakuta snitt och mitt största oros moment är att bli sövd å inte få vara med när hon föds. Sedan har jag gått igenom två avbrytanden där jag fått föda fram barnen och det sitter som en stoppkloss i huvudet. Fruktansvärt jobbigt. Därav vill jag ha planerat snitt nu.
  • Undska
    Nilla6 skrev 2015-09-29 07:15:18 följande:
    Okej men om jag får antibiotika redan nu måste man få mer på fl då lr?
    Ja det måste du. Jag står på en tablett om dagen tills bebisen är ute, och jag måste ändå få intravenöst. Jag har inte ens haft streptockoker B denna graviditet, så det känns lite onödigt.
  • Nawifa

Hej. Hör blev det ingen novemberbebis. I söndags förlöstes vår lilla kämpe med ett urakut kejsarsnitt efter att jag drabbats av en propp i moderkakan och avlossning. Han föddes i vecka 32+4 2300 gram tung och 45 cm lång. Vi är båda tagna och chockade efter upplevelsen. Vår lilla Milo andas inte själv än men vi hoppas att han snart ska kunna börja andas på egen hand.

• Kgb777

Oj! Vad dramatiskt! Grattis till lilla Milo! Hur startade det hela? Var ni redan på sjukhuset? Förstår att det känns väldigt omtumlande! Hur mår du idag?

• Charlie40
    Nawifa skrev 2015-09-29 18:34:45 följande:

Hej. Hör blev det ingen novemberbebis. I söndags förlöstes vår lilla kämpe med ett urakut kejsarsnitt efter att jag drabbats av en propp i moderkakan och avlossning. Han föddes i vecka 32+4 2300 gram tung och 45 cm lång. Vi är båda tagna och chockade efter upplevelsen. Vår lilla Milo andas inte själv än men vi hoppas att han snart ska kunna börja andas på egen hand.

Grattis! Skönt att han ändå var så pass stor. Hoppas han snart andas själv så det blir lättare att mysa. Njut nu trots chocken av den snabba förlossningen.
    Kram
  • Nilla6
    Undska skrev 2015-09-29 18:02:23 följande:

Ja det måste du. Jag står på en tablett om dagen tills bebisen är ute, och jag måste ändå få intravenöst. Jag har inte ens haft streptockoker B denna graviditet, så det känns lite onödigt.

Okej fick idag veta av förlossningen att deras odling visade på gbs plus vanlig uvi så har nu fått stark antibiotika som jag ska ta 2 ggr om dan i 5 dagar. Idag har inte ens alvedon funkat mot sd så det är jobbigt. Hoppas antibiotikan ska ta bort det mesta.
  • Anna Hbg

Nawifa:

Oj, måste ha varit chockartat men tur i oturen att allt verkar ha gått bra under omständigheterna.

Stort grattis till trådens första bebis :)

• Nilla6

Grattis till pojken, tur att det gick så bra iaf. Han kommer nog börja andas själv snart ska du se, han var ju rätt stor ändå så.
  • Maja 1

Stort grattis till fina killen. Hoppas han mår bättre snart.
  • Nawifa
    Kgb777 skrev 2015-09-29 19:02:25 följande:

Oj! Vad dramatiskt! Grattis till lilla Milo! Hur startade det hela? Var ni redan på sjukhuset? Förstår att det känns väldigt omtumlande! Hur mår du idag?

Jag vaknade mitt i natten av fruktansvärda buksmärtor, man kan jämföra dom med hjärtinfarkt säger läkaren som gjorde kejsarsnittet. Men eftersom mitt förra barn föddes i vecka 33 så försökte jag härda ut hemma och hoppades att det skulle ge med sig. Men vid 11 tiden i söndags var det så olidligt att jag ringde förlossningen och fick komma ner, väl nere så fick allt väldigt fort, jag blev sövd och liten plockades ut. Han mådde bra i magen hela tiden men var väldigt oförberedd på att födas och hann inte få kortisonet som hjälper lungorna. Han kämpar på men behöver få vila i respirator ett tag, det är tungt att se men ändå det bästa för honom just nu.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015