• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Hejhejhejilc

Ja förlossningen gick jättebra, liten chock att det gick så fort. Hade bf 4/11 så 6 dagar tidigt kom hon :) Tyckte att dessa "förvärkar" gjorde oroväckande ont, men den 1,5 h visade sig jag öppna mig 8 cm så inte så konstigt de gjorde ont! ;)

• Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-29 21:38:37 följande:

Amazinglife:

Ja, eller hur :/

Ställde verkligen in mig på det när hon sa så men vet ju samtidigt att hon bata går efter vad hon ser och det stannade ju av fullständigt på em efter besöket.

Får se det positiva i det.

Ska iväg på middag imorgon och på lördag har vi planerat en tripp till Väla (stort köpcentrum)

där vi ska köpa bla amningsbh till mig och vinterskor till lilleman.

Blir nog en tur till IKEA också när vi ändå är ute och far :)

Om inte det sätter igång något är det f-n inte dags än :P

Provade färdknäpp, ananas, promenader, hallonbladste osv när sonen inte ville komma ut men inget fynkade tyvärr.

Hur känns det för dig nu? :)

Hejhejhejilc:

Stort grattis!

Gick förlossningen bra?

Väla, de borde kunna sätta igång vilken förlossning som helst ;) de e stort o ja lyckas alltid gå vilse.. Hoppas de hjälper dig på traven :)
    Ja gick lite korta promenader igår, känns som de gett resultat inatt, haft mer molande värk och endel mensvärk genom natten, inget som ja blivit klar vaken av utan bara slumrat till igen.. Så jag tror och hoppas att de ska funka o fortsätta med korta promenader och vila däremellan idag.. Är precis som kroppen nästan startar upp, sen ångrar den sig..
    Hur känns det för dig idag?
  • Anna Hbg
    Amazinglife skrev 2015-10-30 10:40:50 följande:

Väla, de borde kunna sätta igång vilken förlossning som helst ;) de e stort o ja lyckas alltid gå vilse.. Hoppas de hjälper dig på traven :)

Ja gick lite korta promenader igår, känns som de gett resultat inatt, haft mer molande värk och endel mensvärk genom natten, inget som ja blivit klar vaken av utan bara slumrat till igen.. Så jag tror och hoppas att de ska funka o fortsätta med korta promenader och vila däremellan idag.. Är precis som kroppen nästan startar upp, sen ångrar den sig..

Hur känns det för dig idag?

Som tur är hittar min man riktigt bra där ute så jag brukar följa efter honom :)

Han pysslar med datorer och instalerade bla nätverk till en hel del butiker därute när de byggde om så har varit där en hel del.

Här händer det absolut ingenting :(

Verkar som om bebisen bestämt sig för att stanna ett bra tag till :/

Blir säkert en decemberbebis bara för det *suck*

Låter ju både lovande och spännande med så mycket förvärkar! :)

Håller tummen för att de blir regelbundna snart då.

Kanske snusar bebis redan imorgon :D

När hade du bf?
  • Sindyrella1983

4 dagar kvar till bf här och inga känningar, var hos bm idag och bebisen verkar trivas väldigt bra. Men hoppas snart det kommer igång.

• Nilla6

Är oxå riktigt trött på detta nu, har ju vart öppen 1 cm, mjuk tapp och bebisen står nere vid spinaeknölarna sen över en vecka tillbaka, slemproppen har nu släppt fredag, lördag, onsdag, torsdag och idag. Har sd hela dagarna och ibland förvärkar som trycker på rejält nertill som jag måste andas igenom men det upphör efter ett tag. Gick in i vecka 37 idag och vill bara ha ut lilleman.

• Erika 146

v.40 idag! Dock vill inte bebis ut än vad det verkar, lite starka SD i mellanåt och slempropp som lossnat sen gyn undersökningen förra veckan.

Ctg och gynbedömning igår gick bra, öppen 1 finger två om hon pressade så hon tyckte att vi skulle vänta till måndag och åka in för att ev bli igångsatt och hoppas de slipper ge mognadsmedel.

Efter helgen är vi tvåbarnsföräldrar.... Hur galet är inte de! :D

• Citrona

Är i vecka 34+2 och nu ikväll vid kl 18 upptäckte jag en liten klarröd bloddroppe i trosskyddet...
    Har inte kommit något mer på hela kvällen (6 h) men magen känns spänd hela tiden och bebisen rör sig som vanligt.

Jag ringde förlossningen direkt men de sa-bara vila på soffan och ta det lugnt, ring om det kommer mer eller om du får ont.

Nu vet jag inte hur jag ska göra---om jag ska ringa igen eller avvakta...
    Är ganska orolig men det känns skönt att han rör sig i alla fall.

Någon som vet vad detta kan vara?

• Undska
    Citrona skrev 2015-10-31 00:28:29 följande:

Är i vecka 34+2 och nu ikväll vid kl 18 upptäckte jag en liten klarröd bloddroppe i trosskyddet...
    Har inte kommit något mer på hela kvällen (6 h) men magen känns spänd hela tiden och bebisen rör sig som vanligt.

Jag ringde förlossningen direkt men de sa-bara vila på soffan och ta det lugnt, ring om det kommer mer eller om du får ont.

Nu vet jag inte hur jag ska göra---om jag ska ringa igen eller avvakta...
    Är ganska orolig men det känns skönt att han rör sig i alla fall.

Någon som vet vad detta kan vara?

Blodkärl som gått sönder kanske?
    Det är nog oftast "bara" fara när man får riktiga stora blödningar, eller om det kommer rikligt upprepade gånger.
    Nu börjar det bli tungt, och det ligger och trycker neråt, när det var som "värst" för mig så kunde jag inte göra nr 2 någon gång utan att jag fick små röda blodstrimmor när jag torkade mig.

Minns så tydligt när jag väntade 3:an , jag var i vecka 19 och jag hade precis haft sex, står i duschen och bara ser allt blod som rinner.. Jag höll på svimma rakt av då! Åker in dagen efter,fick inte komma in för jag inte gått 21 fulla veckor.
    Men det var mina känsliga slemhinnor som blött så kraftigt. Det var riktigt otäckt :/
  • Citrona
    Undska skrev 2015-10-31 07:50:42 följande:
    Blodkärl som gått sönder kanske?
    Det är nog oftast "bara" fara när man får riktiga stora blödningar, eller om det kommer rikligt upprepade gånger.
    Nu börjar det bli tungt, och det ligger och trycker neråt, när det var som "värst" för mig så kunde jag inte göra nr 2 någon gång utan att jag fick små röda blodstrimmor när jag torkade mig.

Minns så tydligt när jag väntade 3:an , jag var i vecka 19 och jag hade precis haft sex, står i duschen och bara ser allt blod som rinner.. Jag höll på svimma rakt av då! Åker in dagen efter,fick inte komma in för jag inte gått 21 fulla veckor.
    Men det var mina känsliga slemhinnor som blött så kraftigt. Det var riktigt otäckt :/
    Åh fy vad läskigt! men tack, det lugnar faktiskt lite...kanske bara är känsliga slemhinnor...äter Trombyl oxo vilken kan göra att man är mer lättblödande. Är supertorr i näsan och ofta i munnen om nätterna så det kanske är det ;)

• Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-30 11:32:11 följande:
    Som tur är hittar min man riktigt bra där ute så jag brukar följa efter honom :)

Han pysslar med datorer och instalerade bla nätverk till en hel del butiker därute när de byggde om så har varit där en hel del.

Här händer det absolut ingenting :(

Verkar som om bebisen bestämt sig för att stanna ett bra tag till :/

Blir säkert en decemberbebis bara för det *suck*

Låter ju både lovande och spännande med så mycket förvärkar! :)

Håller tummen för att de blir regelbundna snart då.

Kanske snusar bebis redan imorgon :D

När hade du bf?
    Förlåt för sent svar! Hur går de för dig?
    Här händer ingenting, vad ja än gör, går eller vilar.. De enda ja får är förvärkar på natten som jag vaknar av och sen somnar om, vaknar senare igen och samma sak.. På dagen i stort sett ingenting alls.. Börjar bli less o trött på att hoppas.. Ja vet, hon kommer när hon kommer.. Men nu vet ja ju om att jag är öppen, vafan väntar hon på då? :(
    Har inte haft något problem med humör under hela graviditeten, inga utbrott eller gråt attacker, men nu är ja så nära till gråt precis hela tiden, jag orkar inte mer.. Alla rörelser gör ont :(
    Jag har bf på onsdag så -4 idag..
Svar på tråden Novemberbebisar 2015