• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • sofiashem

Sitter här hemma och är nervös inför morgondagen. Ska träffa läkaren på förlossningen för ställningstagande till igångsättning. Hoppas, hoppas, hoppas på att bli igångsatt nu i helgen. Vecka 38+0 på lördag, BF den 13 november.

Lycka till alla ni som verkar vara på gång! :)

• Kgb777

Sofiahem:Är det av någon speciell anledning du ska bli igångsatt redan i v 38?

• sofiashem
    Kgb777 skrev 2015-10-28 11:13:15 följande:

Sofiahem:Är det av någon speciell anledning du ska bli igångsatt redan i v 38?

En kombination av att jag behövt sluta ta mina mediciner inför förlossningen och behöver kunna börja med dom så snart som möjligt, samt förlossningsrädsla efter senaste förlossningen. Ska som sagt på bedömning, är det moget kan jag sättas igång, annars väntar vi lite toll, dock senast till BF vilket känns skönt at veta. Med tidigare barn har jag gått över 17 respektive 13 dagar, så det känns märkligt att helt plötsligt (eventuellt) föda två veckor INNAN beräknat!
  • Nlg

Tack allihopa! Nu är det snart eran tur hade en relativt snabb förlossning på 9 timmar från att vi kom in tills han var ute, som först föderska. Ut kom iallafall en liten kille på 48cm och 2,8 gram

• Erika 146
    Nlg skrev 2015-10-28 13:00:23 följande:

Tack allihopa! Nu är det snart eran tur hade en relativt snabb förlossning på 9 timmar från att vi kom in tills han var ute, som först föderska. Ut kom iallafall en liten kille på 48cm och 2,8 gram

Antar du menar kilo hihi

Jag har bf 5/11 och får troligen komma in den 2/11 för igångsättning pga gravid diabetes. Ska in för ctg tul och gyn i morgon em. Hon har helgen på sig att jobba igång för egen maskin vilket vore önskvärt. Inte för att förra igångsättningen var några bekymmer, det flöt på bra men det var väldigt intensivt, från att jag fick värkdropp till hon är ute tog det bara 5h.

Dock inga större tecken på att det startar snart men allt kan ju ändra sig :)
  • Citrona

Någon mer som står stilla eller går ner i vikt? Jag har en månad kvar och förstår inte hur jag kan gå ner när jag äter bra och nästan varje dag ngt sött.
    Alltså....det känns helt ok att inte gå upp men...nyfiken bara. Bebis ligger på +12% och rör sig fint.
    Halsbränna och foglossning annars bra ;)

• Kgb777

Citrona: har som sagt gått ned 4-5 kg de senaste dygnen, men detta beror på magsjuka. Hade innan det gått upp ca12-13kg, så det fanns ju lite att ta av. Men har du inte gått upp alls under hela graviditeten?

• Citrona
    Kgb777 skrev 2015-10-28 17:48:02 följande:

Citrona: har som sagt gått ned 4-5 kg de senaste dygnen, men detta beror på magsjuka. Hade innan det gått upp ca12-13kg, så det fanns ju lite att ta av. Men har du inte gått upp alls under hela graviditeten?

Uch för magsjuka!

Jodå, jag har gått upp ca 14kg hittills med 10 kg + redan vid inskrivningen hos barnmorskan.
    Men vågen har knappt rört sig från vecka 16 och nu har jag dessutom gått ner...
  • Maja 1
    Citrona skrev 2015-10-28 16:43:32 följande:

Någon mer som står stilla eller går ner i vikt? Jag har en månad kvar och förstår inte hur jag kan gå ner när jag äter bra och nästan varje dag ngt sött.

Alltså....det känns helt ok att inte gå upp men...nyfiken bara. Bebis ligger på +12% och rör sig fint.

Halsbränna och foglossning annars bra ;)

Jag är i vecka 36 och jag har gått upp 8 kilo totalt denna graviditet. Jag har inte gått upp mer på sex veckor men barnmorskan sa att det kvittade. För bebisen har växt. men jag kan inte äta så mycket och så mår jag illa på kvällarna och morgonen.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015