• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Maja 1
    Anna Hbg skrev 2015-10-26 08:21:32 följande:

Eller hur haha

Var lite dum och körde hem till min mamma igår eftersom det kändes bättre och det var lite jobbigt att köra hem sen med känslan av att bebisen hängde halvvägs utanför :D

Aha, typiskt att du precis varit på besök men du kan ju alltid ringa och rådfråga dem.

Jag har tre besök till inbokade, ett varje tisdag framöver, men hade varit skönt om det imorgon varit det sista (bf 13/11) men det tror ag egentligen inte.

Lovar att uppdatera efter att jag varit där imorgon och berätta vad hon sagt.

Det kan ju vara så att det händer saker i kroppen. Det låter som det. Allt ska ju börja luckras upp nu. Be barnmorskan undersöka dig så vet du om det är något på G.

Nu blir det snart babyboom i denna tråden, spännande.
  • lotie

Har vi nån bf tråd här?
    Känns som ni är många som närmar sig:)

• Nlg

Haft regelbundna värkar sedan igår eftermiddag, nu gör värkarna så ont att jag faktiskt får svårt att hantera den, dock är dem inge så täta och bm på förlossning tyckte igår att 5-6 minuter var alldeles för lång tid emellan vilket det fortfarande är mellan den, lite längre uppehåll har de varit under natten dock då Jag kunnat sova ganska okej ändå. Hade imorse blodblandad flytning så hoppas det håller i sig och blir bebis snart

• Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-26 11:32:49 följande:

Haft regelbundna värkar sedan igår eftermiddag, nu gör värkarna så ont att jag faktiskt får svårt att hantera den, dock är dem inge så täta och bm på förlossning tyckte igår att 5-6 minuter var alldeles för lång tid emellan vilket det fortfarande är mellan den, lite längre uppehåll har de varit under natten dock då Jag kunnat sova ganska okej ändå. Hade imorse blodblandad flytning så hoppas det håller i sig och blir bebis snart

Åh spännande! När var bf? Lycka till och uppdatera oss hur det går :)
  • Nlg

Har bf 3/11 men enligt första datumet när vi innan ultraljudet utgick från mensen så är det faktiskt den 26/10

• miloo89
    Anna Hbg skrev 2015-10-26 08:21:32 följande:

Eller hur haha

Var lite dum och körde hem till min mamma igår eftersom det kändes bättre och det var lite jobbigt att köra hem sen med känslan av att bebisen hängde halvvägs utanför :D

Aha, typiskt att du precis varit på besök men du kan ju alltid ringa och rådfråga dem.

Jag har tre besök till inbokade, ett varje tisdag framöver, men hade varit skönt om det imorgon varit det sista (bf 13/11) men det tror ag egentligen inte.

Lovar att uppdatera efter att jag varit där imorgon och berätta vad hon sagt.

Haha läskigt! Ja vågar inte ge mig ut på världens äventyr nu direkt. Igår kväll och inatt har det dock varit mycket lugnare å har kunnat sova ostört så är väl nåt som luras. Får se om det kommer igång igen. Känner av det när det spänner iaf. Men som nån nämnde, det betyder säkert att nånting är på väg att starta :P

Vad bra! Å lycka till :)
  • Anna Hbg

Så nu är jag hemma från bm och hon trodde absolut att det vr något på g och att jag skulle missa nästa bm-besök om en vecka.
    Tyckte att det lät som klassiska värkar och såg att jag var påverkad.
    När hon kollade sf-mått så passade bebisen även på att borra sig riktigt långt ner och det syntes tydligen rejält utanpå magen :P
    Ville inte göra en undersökning då det antagligen bara skulle öka smärtan och bidra till pinvärkar som inte gjorde någon nytta.
    Allt såg för övrigt bra ut :)

Hur går det för dig Nig?

• miloo89
    Anna Hbg skrev 2015-10-27 11:21:49 följande:

Så nu är jag hemma från bm och hon trodde absolut att det vr något på g och att jag skulle missa nästa bm-besök om en vecka.

Tyckte att det lät som klassiska värkar och såg att jag var påverkad.

När hon kollade sf-mått så passade bebisen även på att borra sig riktigt långt ner och det syntes tydligen rejält utanpå magen :P

Ville inte göra en undersökning då det antagligen bara skulle öka smärtan och bidra till pinvärkar som inte gjorde någon nytta.

Allt såg för övrigt bra ut :)

Hur går det för dig Nig?

Å vad spännande! Hoppas hon har rätt å att det ploppar snart då :P Känner du det i samma styrka fortfarande eller?
  • Anna Hbg
    miloo89 skrev 2015-10-27 11:39:49 följande:
    Å vad spännande! Hoppas hon har rätt å att det ploppar snart då :P Känner du det i samma styrka fortfarande eller?
    Mmmm, hoppas jag med!
    Bara för det slutar dte med att bebisen kommer i v.43 precis som sin storebror :/

Ja, har en molande, brännande, ilande smärta hela tiden men ibland är det värre och ibland bättre.
    Hade riktigt svårt att sova inatt pga värken,  framför allt ryggen.
    Kändes som om jag var på väg att gå av på mitten.

Måste äta värktabletter för att det ska vara uthärdligt och får fler och fler sammandragningar nu.
    Hur går det för dig?
  • miloo89

Okej, men ja känns ju verkligen som att nåt borde hända snart då. Le å se glad ut, typ :/ haha.

Det lugnade ner sig en aning igår å nu känns det oxå lugnt men när det väl kommer sammandragningar så är de riktigt kännbara typ överallt.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015