• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-29 12:47:56 följande:

Amazinglife:

Har bf den 13/11 så ett tag kvar men iom att jag hade rejäla känningar i 4-5 dagar plua att bm i tisdags att hon trodde att bebis skulle komma den här veckan ställde jag ju in mig på det.

Är ju tyvärr inte så mycket mer att göra än att vänta just nu och låta naturen ha sin gång.

Det enda jag gör nu för att försöka få igång det är extra långa promenader med sonen varje dag. :)

Usch va jobbigt att bm säger så, då ställer man sig in på det :/ men veckan är inte slut ännu ;)
    Långa promenader kanske hjälper också!
    Vi provade en färdknäpp så får se om den ger något resultat :)
    Har lite sammandragningar, o lite värk så de kanske är något på gång, eller så inbillar jag mig bara..
  • Hejhejhejilc

Som en liten raket kom vår dotter till världen inatt, jag öppnade mig från 1-2 cm till fullt öppet krysningsläge på 1,5 timme, fyra krystvärkar senare var hon hos oss! 51 cm och 3375 g ren lycka. Så även jag fick en liten oktoberbebis!

• bebba83
    Hejhejhejilc skrev 2015-10-29 16:19:39 följande:

Som en liten raket kom vår dotter till världen inatt, jag öppnade mig från 1-2 cm till fullt öppet krysningsläge på 1,5 timme, fyra krystvärkar senare var hon hos oss! 51 cm och 3375 g ren lycka. Så även jag fick en liten oktoberbebis!

Åh vad underbart!grattis!!!när var hon beräknad? Är det första barnet?
  • Erika 146

Grattis!
  • Charlie40

Myyyyys grattis!!
  • lotie

Åh grattis vad härligt:)

Blir lite avundsjuk på er som föder vanligt där det går snabbt och allt går bra. Man återhämtat sig så mycket snabbare än efter snitt:(
  • Anna Hbg

Amazinglife:

Ja, eller hur :/

Ställde verkligen in mig på det när hon sa så men vet ju samtidigt att hon bata går efter vad hon ser och det stannade ju av fullständigt på em efter besöket.

Får se det positiva i det.

Ska iväg på middag imorgon och på lördag har vi planerat en tripp till Väla (stort köpcentrum)

där vi ska köpa bla amningsbh till mig och vinterskor till lilleman.

Blir nog en tur till IKEA också när vi ändå är ute och far :)

Om inte det sätter igång något är det f-n inte dags än :P

Provade färdknäpp, ananas, promenader, hallonbladste osv när sonen inte ville komma ut men inget fynkade tyvärr.

Hur känns det för dig nu? :)

Hejhejhejilc:

Stort grattis!

Gick förlossningen bra?

• Lisen84

Härligt! Grattis :)

När hade du BF?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015