• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lotie

Här har bebis tryckt sig långt ner med huvudet och varje steg gör ont och den trycker mot nerver så benen bara vill vika sig. Kommer inte stå ut med denna smärtan i 3 veckor till:(

• Anna Hbg

Amazinglife:

Händer ingenting här som vanligt.

Det enda Väla och IKEA besöket resulterade i idag var ryggont och ont i fogarna :/

Tror bebis är för bekväm därinne helt enkelt.

Har varit väldigt lugn idag också men hoppas det beror på att jag sprungit rundor så mycket.

Jag känner exakt likadant!

Vill ha ut Atchoo, som sonen döpt bebisen till, nu!

Hormonerna bara sprutar ut ur öronen och jag gråter för ingenting :(

Trött på att vara gravid nu.....eller ja, trött överlag. Sover ju i stort sett ingenting.

Max 2-3 h osammanhängande sömn per dygn *suck*

Vet ju inte hur läget ligger där inne/nere för min del.

Om det är på g eller ej då jag ej gjort någon undersökning. Tror det både är på gott och ont...

• Kgb777

Hej! Hoppas att ni alla mår bra! Våran månad är här nu! Har ganska kraftig molande värk idag, men detta betyder säkert ingenting. Har inskrivning i morgon och snitt på onsdag, är ganska nervös för detta. Tycker inte alls om att vara på sjukhus överhuvudtaget. Är också lite ledsen för att jag måste vara borta från de äldre syskonen några dagar. Och så klart nervös för att allt inte ska stå rätt till med bebisen när han kommer ut. Kommer att få antibiotika dropp under snittet pga att jag har GBS, men det finns fortfarande en liten risk att bebisen kan få lunginflammation eller blodförgiftning. Ja, tankarna är många nu!

• Sindyrella1983

Här händer det inte heller något. dock får vi passa på att vila mycket nu. Vi får antagligen sova ännu mindre när bebisen kommit

I övermorgon är min bf. Tror definitivt att vi går över tiden.

• lotie
    Kgb777 skrev 2015-11-01 08:18:11 följande:

Hej! Hoppas att ni alla mår bra! Våran månad är här nu! Har ganska kraftig molande värk idag, men detta betyder säkert ingenting. Har inskrivning i morgon och snitt på onsdag, är ganska nervös för detta. Tycker inte alls om att vara på sjukhus överhuvudtaget. Är också lite ledsen för att jag måste vara borta från de äldre syskonen några dagar. Och så klart nervös för att allt inte ska stå rätt till med bebisen när han kommer ut. Kommer att få antibiotika dropp under snittet pga att jag har GBS, men det finns fortfarande en liten risk att bebisen kan få lunginflammation eller blodförgiftning. Ja, tankarna är många nu!

Vid snitt får man inte antibiotika.
    Spännande det snart är dax:)
    Förstår du är nervös är det första snittet?
    Det viktigaste är ju att barnet är friskt och mår bra sen hoppas man ju själv må bea med.
    Jag hoppas på tredje gången gillt. Vill behålla mitt barn denna gången och få njuta!
  • Kgb777

Jo jag ska få antibiotika under snittet. Nej, det är andra snittet. Vad har hänt de tidigare gångerna för dig Lotie?

• Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-01 08:18:11 följande:

Hoppas det går kanon! Du måste skriva och berätta allt sen. Vi har vårat snitt om 10 dagar och jag är jätte jätte nervös. Nästan så att jag vill att vattnet går och vi får åka in tidigare för snitt. Då hinner man inte tänka så mycket. Nära nära
  • sofiashem

Imorgon bitti ska vi befinna oss på förlossningen. Finns det plats så ska de sätta igång mig. Känns så knäppt! Försöker förtränga för blir alldeles för nervös när jag tänker på det. Samtidigt känner jag att jag skulle bli grymt besviken om ingen plats fanns och vi fick drav på det mer.

Så imorgon lämnar vi barnen på förskolan och nästa gång vi ses kanske vi är trebarnsföräldrar?!

Svar på tråden Novemberbebisar 2015