• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg

Har lugnat sig lite här med så hoppas verkligen inte att det var falskt alarm :(

Borde väl egentligen sluta analysera allt och bara följa med kroppen nu :)

• Amazinglife

Hej alla!
    Jag blev så frustrerad att appen loggade ut mig på familjeliv här så ja har inte skrivit på ett bra tag :) men nu kände ja att ja inte kan va arg på en app längre hehe ;)

Nu är de snart dax för oss alla, börjar ni bli nervösa?
    Ja har vart inne på många kontroller under slutet av graviditeten pga flödespåverkan i navelsträngen, flödet blev bättre efter att ja vart sjukskriven så de hade nog med stress o göra, men de har legat på gränsen till "sämre" ändå.. Men nu börjar de närma sig att hon ska få komma ut äntligen!
    Jag har börjat få molvärk på dagarna nu, eller ja har haft de idag iaf. Brukar bara ha på nätterna o då är de mer som kraftig mensvärk (som sitter i tills alvedonen tar bort smärtan, den kommer inte som värkar ska utan är ihållande). Så ja börjar bli riktigt nervös att de kanske börjar bli dags nu? Någon med erfarenhet kanske? Detta är min första..
    Ha en fin kväll!

• Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-27 14:33:04 följande:

Har lugnat sig lite här med så hoppas verkligen inte att det var falskt alarm :(

Borde väl egentligen sluta analysera allt och bara följa med kroppen nu :)

Hoppas de drar igång snart igen, har läst att de bästa för o hålla igång latensfasen (om de är den du är i) är att vila och slappna av..
  • Hejhejhejilc

Spännande att följa alla som börjar få känningar, snart är det november hörni :D

Jag vaknade inatt av att jag har mensvärk (lokaliserad i ryggslutet), den kommer och går lite men blir som starkast i samband med sammandragning. Är detta förvärkar tror ni?

• Nlg

Åkte in på förlossningen i tisdagskväll då värkarna vart för jobbiga för mig att kontrollera själv hemma, fortfarande med 5-6min mellanrum. Väl där säg man jah var öppen 2 cm och nio timmar senare kom bebis

• Hejhejhejilc
    Nlg skrev 2015-10-28 05:57:33 följande:

Åkte in på förlossningen i tisdagskväll då värkarna vart för jobbiga för mig att kontrollera själv hemma, fortfarande med 5-6min mellanrum. Väl där säg man jah var öppen 2 cm och nio timmar senare kom bebis

Grattis :D <3
  • Erika 146

Grattis!

skriv gärna vad ni fick längd och vikt när du orkar och har tid att slita blicken från ert underverk :D
  • Charlie40

Grattis, underbart! Åh vad man längtar nu!
  • Anna Hbg

Stort grattis Nig! :)

Här avtog allt vad värkar heter i går eftermiddag och idag vaknade jag upp dunderförkyld så man kan ju undra om det var därför kroppen bestämde sig för att vila från värkarna en stund.

Sov som en prinsessa inatt för första gången på länge, var inte ens uppe och kissade :D, ochnu har jag liiite molvärk i mage, rygg och ben igen.

Vill verkligen att det ska fortsätta nu när man liksom fått upp hoppet lite men ebeis kommer när den kommer antar jag.

• Kgb777

Grattis Nlg! Själv var jag också nära att åka in till förlossningen i lördags. Dock inte för att föda barn, utan för att få dropp. Fick en hemsk magsjuka eller vad det var. Kräktes var 20e minut och kände mig totalt uttorkad. Har fortfarande svårt att äta så mycket, blir mest yoghurt och soppor. Har gått ned fem kilo på kuppen, så hoppas inte att det påverkar barnet. SF måttet lär ju inte riktigt följa sin kurva efter det här. Blir lite avis på er som inte vet när det ska hända utan går och väntar på värkar. När man har planerat snitt, som jag 4 nov, så känns det så defenitivt. Visst det kan ju sätta igång innan, men tror inte att det gör det. Hade som du Anna Hbg, lite känningar innan. Men sen när magsjukan kom så känner jag inget. Är väl helt enkelt inte meningen att man ska föda barn samtidigt som man är sjuk!

Svar på tråden Novemberbebisar 2015