• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg

Vad många det verkar vara som är på g snart!

Håller tummarna för er alla :)

• Undska

Det är ganska många i gruppen som ska ska snittas va?
    Hur kommer det sig?

• Charlie40
    Undska skrev 2015-11-01 11:44:44 följande:

Det är ganska många i gruppen som ska ska snittas va?
    Hur kommer det sig?

Jag ska snittas pga att jag nyss gått igenom två avbrytanden (förlossningar) och det var fruktansvärt jobbigt. Vill inte att ngt skall gå snett och hon ligger även i säte just nu så hon har varit med och valt lite själv :)
  • Erika 146
    sofiashem skrev 2015-11-01 10:57:09 följande:

Imorgon bitti ska vi befinna oss på förlossningen. Finns det plats så ska de sätta igång mig. Känns så knäppt! Försöker förtränga för blir alldeles för nervös när jag tänker på det. Samtidigt känner jag att jag skulle bli grymt besviken om ingen plats fanns och vi fick drav på det mer.

Så imorgon lämnar vi barnen på förskolan och nästa gång vi ses kanske vi är trebarnsföräldrar?!

Samma här både med känslorna och att få åka in för att bli igångsatt i morgon. Kommer kännas galet att lämna dottern på förskolan och åka in till fl! Hoppas som du på att det ändå blir av och vi slipper åka hem.

Varför har du igångsättning förresten och när är bf?

Jag pga av graviddiabetes och har egentligen bf 5/11
  • Kgb777

Jag har snitt för att jag på min första förlossning fick skadad ringmuskeln. De sydde tydligen inte ihop den ordentligt, så om det händer igen så finns det risk för att bli inkontinent. Alltså, detta är inget jag känner av idag och det behöver inte heller hända något om jag föder vaginalt. Men bäst att ta det säkra ( vad jag tror är säkrare iallafall) före det osäkra. Gjorde snitt förra gången jag var gravid och upplevde det som mycket mindre smärtsamt och kortare återhämtning än med min vaginala förlossning, men den var också ovanligt svår. Känner igen det där Charlie 40, skulle nästan också vilja få värkar så att man inte är så nervös, har man ont så orkar man inte vara nervös. Har idag tagit promenad och storhandlat, var på ikea igår och gick på spökvandring på kvällen men känner inget ändå. Hade lite molvärk i morse men nu är den borta.

• sofiashem
    Erika 146 skrev 2015-11-01 12:34:44 följande:

Samma här både med känslorna och att få åka in för att bli igångsatt i morgon. Kommer kännas galet att lämna dottern på förskolan och åka in till fl! Hoppas som du på att det ändå blir av och vi slipper åka hem.

Varför har du igångsättning förresten och när är bf?

Jag pga av graviddiabetes och har egentligen bf 5/11

Då håller jag tummarna att det går vägen för oss båda imorgon :) Jag har bf 13/11, blir igångsatt dels pga att jag behövt sluta med mediciner inför förlossningen som jag behöver börja med så snart som möjligt igen pga smärta, men också för att förra förlossningen gick så fort i slutet och blev traumatisk för mig. Behöver därför känna att detta görs i lugn och ro denna gång så att jag slipper föda utan närvarande barnmorska...
  • Amazinglife

Anna Hbg : va tråkigt att det inte hjälpte med väla eller Ikea :/ här är de också hyfsat lugnt.. Inatt fick jag regelbundna förvärkar, blev helt till mig och glad men nervös, låg och klockade dem, men vad händer efter en dryg timme med värkar var 5:e minut? Jo jag somnar!? Sen inget mer.. Har nu på kvällen börjat få liiiite molvärk som kommer lite då o då.. Har vilat hela dagen, kanske de är precis vad kroppen behöver :)? Men jag blev så ledsen när jag vaknade och insåg att jag somnat ifrån värkarna och att dem övergett mig :( hur kan man längta efter smärta? De är ju inte logiskt..

• bebba83

Massa med lycka till till er som fått tid och till er som det verkar komma igång på!ska bli kul å höra hur det gått för er! <3

• lotie
    Kgb777 skrev 2015-11-01 09:38:47 följande:

Jo jag ska få antibiotika under snittet. Nej, det är andra snittet. Vad har hänt de tidigare gångerna för dig Lotie?

Har de sagt du ska få det?
    Finns ju ingen risk att barnet drabbas av GBS. Jag fick innan min vaginala men inte förra snittet och har gbs nu igen.

Jag snittades med andra barnet för att första satt fast länge och jag krystade i 1,5 h utan att nåt hände så de fick klippa och trycka ut barnet som inte andades. Fick infektion i såren och inopererades 2 ggr efter. Så fick inte välja andra gången det skulle bli snitt.

Snittet gick tyvärr inte heller bra då bedövningen inte hade tagit vilket är VÄLDIGT ovanligt! Så blev akutsövd och sen lyckades de inte bedöva mig på flera timmar och kunde inte gå på 3 veckor. Blev kvar en vecka efter på bb och fick inte amma för jag fått så mycket mediciner.

Så denna gången står det högst på listan att aldrig lämna barnet att det ska må bra och få behålla det och knyta an från början. Sen hoppas man ju såklart jag mår bra med.

Jag fick värkar 1 vecka innan planerat snitt så blev akutsnitt fast gick lungt till. Måste säga det var skönt för jag hann inte bli nervös och ingen visste om att vi var där:)
    Hoppas det sätter igång innan denna gången med annars kommer jag dö av nervositeten dagen innan!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015