• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lotie
    Nlg skrev 2015-10-28 13:00:23 följande:

Tack allihopa! Nu är det snart eran tur hade en relativt snabb förlossning på 9 timmar från att vi kom in tills han var ute, som först föderska. Ut kom iallafall en liten kille på 48cm och 2,8 gram

Grattis vad roligt:)

Jag längtar med. Mitt blodtryck och urinprov var bra så nu kan jag släppa det. Har fått läkartid nästa vecka för min värk under revbenen och bak på skuldran. Är njure eller gallblåsan som strular.
  • Sindyrella1983

Alltså nu får gärna bebis komma, vet att det är nästan en vecka kvar till bf. Men jag har så fruktansvärt ont under revbenen där bröstkorgen möts. Inte av bebis utan jag vet inte riktigt varför. Jag har ingen känsel i skinnet där men under huden så svider det och bränner så jag blir galen. Har haft det ett tag, men senaste dagarna har det blivit mycket mycket värre. Vet inte om det kan vara ett muskelfäste eller nåt.

• jvd89

Måste bara berömma barnmorskorna för deras jobb. Var på vanlig barnmorskekontroll igår där dom tyckte hjärtljuden va lite låga. Fick sitta med ctg en halvtimme och efter säger dom att läkarn tycker de ser bra ut men dom är fortfarande låga men fick åka hem. Blir ju ändå orolig eftersom dom är låga. Så igårkväll var bebis igång lite men idag va han rätt lugn så jag ringde barnmorskan och fick komma direkt. Men hjärtljuden låg då på 140 så jag blev så lättad.
    Nu vill jag bara att sista veckorna går fort så bebis vill komma till oss:) även om tiden går fort och har gjort de hela graviditeten så känns de sista veckorna som en evighet(fast att de med kommer gå fort)

• Erika 146
    Sindyrella1983 skrev 2015-10-28 21:50:08 följande:

Alltså nu får gärna bebis komma, vet att det är nästan en vecka kvar till bf. Men jag har så fruktansvärt ont under revbenen där bröstkorgen möts. Inte av bebis utan jag vet inte riktigt varför. Jag har ingen känsel i skinnet där men under huden så svider det och bränner så jag blir galen. Har haft det ett tag, men senaste dagarna har det blivit mycket mycket värre. Vet inte om det kan vara ett muskelfäste eller nåt.

Jag kanske missuppfattar men min tolkning är magkatarr. Det ger en brännande svidande och/eller bara ont just där du beskriver, mellangärdet, köp omeprazol på apoteket och ta 2 tabletter/dag i några dagar sen kan du trappa ner till 1 tablett/dag. Vill du ha ett utlåtande från läkare innan tycker jag du kontaktar mvc för genom dom går man gratis för graviditetsbesvär, iaf i vårt län.
  • Amazinglife

Kom precis från bm och läkare (fick tid hos läkaren för o gå igenom min graviditet som haft lite problem med flöde i navelsträng men som nu är bra, osv) och ja frågade lite snällt om hon kanske kunde kolla hur de går där nere, om tappen e mjuk o så..
    De visade sig att ja va öppen för ett finger, ca 1 cm och att tappen va mycket kort, typ 1 cm och jättemjuk! Läkaren trodde ja va i "startgropen" och nu kunde både sex, promenader varvat med vila ge kroppen en extra knuff. Hon tipsade även om att massera bröstvårtorna, de skulle frigöra oxcitocin eller vad de hette som kan framkalla sammandragningar o värkar.. Tänkte om fler ville ha lite tips.. Bf -6 idag.. Någon annan som är nära?

• Anna Hbg

Mitt har stannat av helt nu så får nog snällt ta och ställa om mig från förlossningsläge till väntan igen :/

• Anna Hbg

Har haft väldigt låg temp de senaste dagarna, runt 35 'C.
    Någon som vet om det kan påverka bebisen på något sätt? :O

• Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-29 11:39:49 följande:

Mitt har stannat av helt nu så får nog snällt ta och ställa om mig från förlossningsläge till väntan igen :/

Nej va tråkigt :( hur långt har du kvar till bf? Har du provat några "trix" för o få igång de igen?
    Jag har hört att latensfasen kan ta en paus, så kanske bara är en liten paus för kroppen?
  • Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-29 11:40:51 följande:

Har haft väldigt låg temp de senaste dagarna, runt 35 'C.
    Någon som vet om det kan påverka bebisen på något sätt? :O

Ingen aning tyvärr..
  • Anna Hbg

Amazinglife:

Har bf den 13/11 så ett tag kvar men iom att jag hade rejäla känningar i 4-5 dagar plua att bm i tisdags att hon trodde att bebis skulle komma den här veckan ställde jag ju in mig på det.

Är ju tyvärr inte så mycket mer att göra än att vänta just nu och låta naturen ha sin gång.

Det enda jag gör nu för att försöka få igång det är extra långa promenader med sonen varje dag. :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015