• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • jvd89

Många som får sammandragningar nu såhär på slutet? Min mage drar ihop sig och spänner sig väldigt ofta. Gör ju inte ont men lite obehagligt.

• Anna Hbg

Jag har rätt ont utan att ha så mycket sammandragningar.

Spänner och drar men magen är oftast mjuk.

Panodil och vila funkar inte heller :/

Känns som om man överanalyserar varenda liten sak som kroppen gör just nu :)

• Hejhejhejilc
    jvd89 skrev 2015-10-25 20:15:24 följande:

Många som får sammandragningar nu såhär på slutet? Min mage drar ihop sig och spänner sig väldigt ofta. Gör ju inte ont men lite obehagligt.

Ja oroligt mycket, spec kvällarna/nätterna. Hoppas inte bebis blir påverkad av det bara??
  • jvd89
    Anna Hbg skrev 2015-10-25 20:40:51 följande:

Jag har rätt ont utan att ha så mycket sammandragningar.

Spänner och drar men magen är oftast mjuk.

Panodil och vila funkar inte heller :/

Känns som om man överanalyserar varenda liten sak som kroppen gör just nu :)

Min blir stenhård och putar ut. Kan komma typ 3 sammandragningar i rad inom kort tid, sen är de lite lugnt för att sen komma några till i rad regelbundet. Ibland trycker de även neråt, dock gör de som sagt inte ont utan mest obehagligt.
    Ja nu analyserar man allt som sker. Inte länge kvar nu. Men ska till bm i veckan så då får man kolla lite med henne vad hon säger.
  • Maja 1

Det är ju ingen fara med sammandragningar såhär sent i graviditeten. Det hör till och är kroppens sätt att träna och förbereda sig. Jag har också massor av sammandragningar helst på kvällen. Ibland gör det lite ont och trycker neråt. Ibland får jag ont i svanken som förvärkar. Men sen lugnar det ner sig när jag vilar och det gör inte riktiga värkar. Det är skillnaden.

• Anna Hbg

Vet ni om man kan ha värkar utan sammandragningar?

Har ju riktig molvärk bak i ryggen, i nedre och mittersta delen av magen samt ner i ljumskar/ben men utan att magen blir hård (förutom ibland)

Fortsätter ju dessutom även vid vila

• miloo89
    Anna Hbg skrev 2015-10-25 20:57:55 följande:

Vet ni om man kan ha värkar utan sammandragningar?

Har ju riktig molvärk bak i ryggen, i nedre och mittersta delen av magen samt ner i ljumskar/ben men utan att magen blir hård (förutom ibland)

Fortsätter ju dessutom även vid vila

Har precis som du. Haft i 3 dagar nu å känns som att det blir starkare varje dag. Undrar vad det beror på. Om det är nåt på gång. Är i vecka 38+3. Ibland gör det ju faktiskt ont men är uthärdligt.
  • Anna Hbg
    miloo89 skrev 2015-10-25 21:45:23 följande:

Har precis som du. Haft i 3 dagar nu å känns som att det blir starkare varje dag. Undrar vad det beror på. Om det är nåt på gång. Är i vecka 38+3. Ibland gör det ju faktiskt ont men är uthärdligt.

Jag med.

Började i torsdags och blir bara värre.

Har haft några tillfällen då jag behövt andas igenom det onda men oftast är det bara som en kraftig mensvärk.

Trycket neråt blir värre det med. Känns som om bebis är på väg ut ibland :P

Vill ju veta vad det är som händer och om det är på g :)

Ska till bm på tisdag och funderar på om man kan be om en koll då för att kolla läget.

Tyvärr är min ordinarie bm ledig då men borde ju kunna kolla med henne jag träffar ändå.
  • miloo89
    Anna Hbg skrev 2015-10-25 21:59:27 följande:

Jag med.

Började i torsdags och blir bara värre.

Har haft några tillfällen då jag behövt andas igenom det onda men oftast är det bara som en kraftig mensvärk.

Trycket neråt blir värre det med. Känns som om bebis är på väg ut ibland :P

Vill ju veta vad det är som händer och om det är på g :)

Ska till bm på tisdag och funderar på om man kan be om en koll då för att kolla läget.

Tyvärr är min ordinarie bm ledig då men borde ju kunna kolla med henne jag träffar ändå.

Ja, har oxå känt att ungen är på väg att ploppa ut :P Men aa hör med henne, det borde hon kunna göra ändå, rapportera gärna. Hade precis varit hos bm på dagen innan detta började på kvällen å nu har jag inte tid förrän den 4e igen. På Bf haha.

Känns segt att gå å dra med detta i flera veckor så hoppas det betyder att nåt är på g.
  • Anna Hbg
    miloo89 skrev 2015-10-25 22:51:42 följande:
    Ja, har oxå känt att ungen är på väg att ploppa ut :P Men aa hör med henne, det borde hon kunna göra ändå, rapportera gärna. Hade precis varit hos bm på dagen innan detta började på kvällen å nu har jag inte tid förrän den 4e igen. På Bf haha.

Känns segt att gå å dra med detta i flera veckor så hoppas det betyder att nåt är på g.
    Eller hur haha
    Var lite dum och körde hem till min mamma igår eftersom det kändes bättre och det var lite jobbigt att köra hem sen med känslan av att bebisen hängde halvvägs utanför :D

Aha, typiskt att du precis varit på besök men du kan ju alltid ringa och rådfråga dem.
    Jag har tre besök till inbokade, ett varje tisdag framöver, men hade varit skönt om det imorgon varit det sista (bf 13/11) men det tror ag egentligen inte.

Lovar att uppdatera efter att jag varit där imorgon och berätta vad hon sagt.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015