Kgb777 skrev 2015-11-02 19:09:14 följande:
Hej! Har idag varit hela dagen på sjukhuset för inskrivning, träffat narkosläkare och tagit blodprover. Lotie, angående antibiotikan så sa först förlossningsläkaren att när man gjorde snitt så behövdes det ingen antibiotika. När jag sedan träffade narkosläkaren och berättade för henne att jag hade haft GBS vid upprepade tillfällen i urinen så sa hon att jag skulle få en dos intravenöst innan snittet. Jag berättade då att förl.läkaren sagt att jag inte skulle få det. Narkosläkaren har nu sagt att hon ska kolla upp detta, så jag vet inte riktigt. Tycker att det är konstigt att de säger så olika. Vill inte att det ska finnas risk för att bakterier överförs till barnet. Känner mig nervös inför onsdag morgon, hoppas att det inte blir problem med att lägga ryggbedövningen som förra gången. Har inatt och idag haft ganska ont, sammandragningar och molvärk. Jag frågade förlossningsläkaren om hon trodde att barnet snart skulle komma, men det trodde hon inte. Hon erbjöd till och med att skjuta upp snittet till nästa vecka, men det känns lite konstigt att göra det nu.
Ok vad konstigt. Jag ska fråga läkaren dan innan mitt. Jag missade ju besöket dagen innan sist. Vad fick du göra? Tog det så lång tid?
Varför skulle du skjuta upp snittet menar hon?