• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • miloo89

Tack så jättemycket allihop!

lotie skrev 2015-11-02 23:03:06 följande:

Grattis:) å redan hemma?!

Ja jag längtade hem haha. Å hon passerade besiktningen så vi stannade bara en natt :)
  • cilla75

Hej!

Är ny här i tråden, har BF på lördag, 7/11

Måste fråga er andra, hur har ni det med nattsömnen?

Jag sover så himla dåligt på nätterna, somnar ett tag, vaknar sedan flera ggr och tillslut somnar jag igen framåt 06.

Blir helt knäpp av dessa sömnsvårigheter :/

• Charlie40
    Erika 146 skrev 2015-11-03 00:49:15 följande:

Hej tjejer! igår 17.09 kom lilla Charlie 52,5cm och 3480g. Igångsättning 39+3 genom hinntagning sen skötte kroppen resten med hjälp av lustgas och eda :) största överraskningen var att det blev en lillebror inte en lillasyster. han är ljuvlig och ammar men är mest trött. heja er andra som är nära nu!

Grattis! En pojke???? Ha ha vilken chock men helt underbart!! Njut nu
  • Anna Hbg

Grattis till pojken Erika! :D

Välkommen till tråden cilla.

Känner igen mig i sömnbristen.

Slummrar bara till korta stunder under natten innan jag vaknar igen.

Tror tyvärr det hör till när man är höggravid och är stor, otymplig och det mesta är obekvämt :/

• emeliemarietherese

Grattis till er som fått era små!!! 

Var nästan på väg att åka in till förlossningen igår, hade från ca 20- 02 regelbundna onda värkar. började klocka dem när jag märkte att de kom tätare och gjorde riktigt ont, fick andas mig igenom dem. de kom med ca 5min mellanrum och höll i sig i ca 2.30min, så var ändå rätt jobbigt. Då mina andra förlossningar gått så fort så ville min man ändå att jag skulle ringa in till FL igår, var helt ärligt inte alls sugen på att åka in igår men ringde ändå när kl var runt 23..

Är i v.36+3 nu och sa från början att jag var i vecka 37 (vilket jag ju är), BM jag pratade med pratade dålig svenska och skulle hela tiden rätta mig och säg att jag ju är i vecka 36, men det är jag ju inte? Har ju gått 36+ veckor och är ju då i vecka 37.
    När jag kissade under mina värkar och skulle torka mig kom det även ljusrosa flytningar, vilket för mig tyder på att ngt händer, även om det inte är 100% igång så kan ju ändå kroppen mogna.

Hon sa efter att ha pratat med mig igenom 2 värkar att hon inte trodde att det var på gång men att jag kunde få komma in. Jag kände själv att om det inte blev värre så stannar jag hellre hemma än att ringa barnvakt och strula då barnen ju låg hemma och sov.

Somnade till slut vid 2, vaknade en halvtimme sen av en värk och har vaknat titt som tätt under natten. Har haft 4 värkar sen jag gick upp för en timme sen och trot även det sista av slemmisen lossnade nu på morgonen. Den lossnade för ca 3 veckor sen, men idag kom en stor brun slemklump (ursäkta äcklig info) så är rätt säker på att det är det sista.

Vi får se hur detta utvecklar sig nu, på torsdag fyller min son år, så hon får gärna stanna inne tills efter det. Sen har vi ju tid för bedömning för igångsättning nästa torsdag, så vi får väl se om det är moget då eller om lillan behagar titta ut innan ;) 
  • lotie
    Erika 146 skrev 2015-11-03 00:49:15 följande:

Hej tjejer! igår 17.09 kom lilla Charlie 52,5cm och 3480g. Igångsättning 39+3 genom hinntagning sen skötte kroppen resten med hjälp av lustgas och eda :) största överraskningen var att det blev en lillebror inte en lillasyster. han är ljuvlig och ammar men är mest trött. heja er andra som är nära nu!

Grattis vad roligt:)
    Hade de sagt flicka? Vilken överraskning:)
    Är ju bara åt det hållet de kan ha fel.
  • Laloppan
    emeliemarietherese skrev 2015-11-03 08:28:38 följande:

Grattis till er som fått era små!!! 

Var nästan på väg att åka in till förlossningen igår, hade från ca 20- 02 regelbundna onda värkar. började klocka dem när jag märkte att de kom tätare och gjorde riktigt ont, fick andas mig igenom dem. de kom med ca 5min mellanrum och höll i sig i ca 2.30min, så var ändå rätt jobbigt. Då mina andra förlossningar gått så fort så ville min man ändå att jag skulle ringa in till FL igår, var helt ärligt inte alls sugen på att åka in igår men ringde ändå när kl var runt 23..

Är i v.36+3 nu och sa från början att jag var i vecka 37 (vilket jag ju är), BM jag pratade med pratade dålig svenska och skulle hela tiden rätta mig och säg att jag ju är i vecka 36, men det är jag ju inte? Har ju gått 36+ veckor och är ju då i vecka 37.

När jag kissade under mina värkar och skulle torka mig kom det även ljusrosa flytningar, vilket för mig tyder på att ngt händer, även om det inte är 100% igång så kan ju ändå kroppen mogna.

Hon sa efter att ha pratat med mig igenom 2 värkar att hon inte trodde att det var på gång men att jag kunde få komma in. Jag kände själv att om det inte blev värre så stannar jag hellre hemma än att ringa barnvakt och strula då barnen ju låg hemma och sov.

Somnade till slut vid 2, vaknade en halvtimme sen av en värk och har vaknat titt som tätt under natten. Har haft 4 värkar sen jag gick upp för en timme sen och trot även det sista av slemmisen lossnade nu på morgonen. Den lossnade för ca 3 veckor sen, men idag kom en stor brun slemklump (ursäkta äcklig info) så är rätt säker på att det är det sista.

Vi får se hur detta utvecklar sig nu, på torsdag fyller min son år, så hon får gärna stanna inne tills efter det. Sen har vi ju tid för bedömning för igångsättning nästa torsdag, så vi får väl se om det är moget då eller om lillan behagar titta ut innan ;) 

Inom vården räknar man bara fullgångna veckor , kanske därför hon rättade dig=)

Jag säger precis som dig v.37 vid 36+3 men när jag pratar med bm eller vården säger jag exakt dag, för att inte skapa förvirring !

Låter som att du får bebis snart! Lycka till !
  • Laloppan

Passerat bf med 2 dagar... segt =( Inga direkta känningar. Har haft mensvärk vissa dagar och de första gångerna trodde jag ju att det var något på G. Nu tar jag det bara som att kroppen luras.. Sån otrolig besvikelse när alla tecken bara försvinner och man känner sig lika gravid som man gjorde i v.20..kommer jag aldrig få föda? Är så depp så att jag i mitt huvud blivit säker på igångsättning.

• Lisan82

Hej Alla!

Är ny i tråden. Bf i morgon.  Har ropat vargen några gånger nu men än så länge händer inget. SD och trött. Som det ska vara är jag rädd... 

Min kille är så orolig, frågar hela tiden. "känner du nått??". Idag har lovat att jag inte ska föda barnet i smyg... 

Nu hoppas jag att nått händer snart, spännande! Vi är redo!
    Lycka till alla sista tiden, den är enerverande! 

Svar på tråden Novemberbebisar 2015