• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Masquerade
    sofiashem skrev 2015-11-04 03:53:27 följande:

Blev igångsatt igår morse (38+3). Efter en lång och ärligt talat fruktansvärd förlossning kom han så ut idag 00.26. 4040 gram och 52 lång! Ska försöka sova nu men svårt att landa i detta. Tredje barnet, nu blir det DEFINITIVT inga fler :D

Masquerade skrev 2015-11-04 12:35:07 följande:
    Grattis Syfiashem! 3 låter som en ganska bra siffra! :)
    Sorry, vet inte riktigt var det där y:et kom från. :)

• Amazinglife

Fick en hinnsvepning som heter duga idag! Först fick en "student" göra de och därefter läkaren, de frågade om de gick bra o göra så.. Jag tänkte ja visst, ju mer desto gladare blir jag! De körde runt ordentligt båda två och de va inte skönt.. Kändes som att de skrapade runt hela bebisen med ett finger inne i livmodern så effekt de förväntade jag mig! Men ingenting ännu (detta va vid halv 12), inte en sammandragning, vattenavgång eller nått! Så sjukt besviken! Jag får en till imorgon av min bm om de inte hänt ngt.. Men i värsta fall har ja tid för induktionsbedömning på förlossningen nästa onsdag v 40+6 (haft mycket krångligheter med flöde i navelsträngen så är därför de gärna vill ha ut henne)..
    Händer de något för någon här ikväll?

Grattis till er som fått bebis!!

• Kgb777

Hej! Imorse kom lille Jakob med planerat snitt. Allt gick förvånansvärt bra och smidigt. Tror inte att jag har haft ont en enda gång. Den här narkosläkaren var otroligt proffsig och visade exakt hur jag skulle ligga för att nålen lätt skulle komma in och det gjorde den på första försöket. Jakob vägde 3530 o 50 lång.

• Masquerade
    Kgb777 skrev 2015-11-04 17:21:04 följande:

Hej! Imorse kom lille Jakob med planerat snitt. Allt gick förvånansvärt bra och smidigt. Tror inte att jag har haft ont en enda gång. Den här narkosläkaren var otroligt proffsig och visade exakt hur jag skulle ligga för att nålen lätt skulle komma in och det gjorde den på första försöket. Jakob vägde 3530 o 50 lång.

Grattis Kgb777! Vad skönt att allt gick bra för dig och lille Jakob! :)
  • lotie

Jag blev kvar på förlossningen. De lyckades stoppa det med Bricanyl inatt. De kommer bara när jag går och inte öppnat mig nåt så de har inte lett någonstans heller. Ligger bara i sängen nu och då är det ju lungt. Ska nog hem imån fm får se hur det blir då och ta hand om två barn när jag knappt kan gå till matsalen här:( de tycker 36+2 är för tidigt de vill den ska bli 37 fulla minst. Så kommer försöka stoppa det till måndag iaf.

• iowa

Här kom vår lilla tjej ut imorse. Vattnet gick och tre timmar senare var hon här, förlöst i vårt eget badkar med ambulansen några minuter bort! Drog henne själv upp på bröstet. Superhäftigt, men omtumlande och chockerande både för mig och sambon! Fick två små bristningar bara, som syddes när vi kom in till förlossningen. Kan knappt förstå det. En underbar liten flicka har vi fått, född i v 39+0, 3330 g och 49,5 cm lång :)

Grattis till alla er andra som fått och lycka till till er som har det framför er! Hoppas ni går ett något mindre hastigt scenario ;)

• Masquerade
    iowa skrev 2015-11-04 17:58:06 följande:

Här kom vår lilla tjej ut imorse. Vattnet gick och tre timmar senare var hon här, förlöst i vårt eget badkar med ambulansen några minuter bort! Drog henne själv upp på bröstet. Superhäftigt, men omtumlande och chockerande både för mig och sambon! Fick två små bristningar bara, som syddes när vi kom in till förlossningen. Kan knappt förstå det. En underbar liten flicka har vi fått, född i v 39+0, 3330 g och 49,5 cm lång :)

Grattis till alla er andra som fått och lycka till till er som har det framför er! Hoppas ni går ett något mindre hastigt scenario ;)

Wow, vilken superhjälteinsats av dig! Vad skönt att det gick bra. Stort grattis till din lilla flicka! :)
  • Nilla6

Den här jäkla slemproppen asså, den började släppa för ca 2 veckor sen och har sen dess släppt 9 ggr asså 9 dagar av 13 dagar. I söndags var jag på fl då jag mådde piss, läckte 3+ protein men bra bt. Dom gjorde en undersökning som nu visa på att jag var 3 cm öppen, en liten kant kvar av tappen samt juktande hinna. Direkt efter så började jag blöda som man kan efter en undersökning, sen gick det över till slemmigt brunt gegg. På måndan var det samma sak men fick då en mycke längre slemmask. Igår kom inget så trodde hela var ute men idag kom det 2 STORA, slemmiga, bruna långa klumpar som inte gick att misstas för nåt annat än slemproppen. Men hur mycke finns det av egentligen?! Haha, men visst betyder det att det händer mer med tappen när slemmis släpper? Känner bebis huvud borra sej mer ner oxå.

• Anna Hbg

Amazinglife:

Tråkigt att det inte funkade men nu vet du i alla fall att det sker senast nästa vecka :)

Grattis kgb777!

Lotie:

Får försöka ta det riktigt lugnt nu då så bebisen håller sig inne tills på måndag.

Varför har du planerat snitt nu igen?

iowa:

Grattis till flickan!

Låter både sjukt häftigt och dramatiskt på samma gång :O

Blir något att berätta för barnbarnen sen :P

Svar på tråden Novemberbebisar 2015