• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Citrona
    sofiashem skrev 2015-11-04 03:53:27 följande:

Blev igångsatt igår morse (38+3). Efter en lång och ärligt talat fruktansvärd förlossning kom han så ut idag 00.26. 4040 gram och 52 lång! Ska försöka sova nu men svårt att landa i detta. Tredje barnet, nu blir det DEFINITIVT inga fler :D

Stort grattis!
  • dorisss

Grattis till alla er som fått era små underverk!

Jag är idag i vecka 37+6 och är absolut redo för en bebis, hon verkar inte känna likadant dock ????

• Maja 1
    Masquerade skrev 2015-11-04 11:02:54 följande:

Grattis Maja 1! :) 

Måste erkänna att jag blev lite stressad av att läsa din text. Är 36+3 idag, har längtat efter förlossningen enda sen start, men nu när jag läser din text inser jag att jag är såå inte redo än. :S

Jag var inte heller alls redo egentligen. Trodde det bara var förvärkar ända tills en timme innan. Och då blev det bråttom. Och då var jag sååå glad att det inte bara var förvärkar. För sååå ont kunde jag ju inte ha flera veckor ha ha.
  • Mikaela90

Och här fortsätter tryckande nedåt. Igår tröck det på så det hände något med mitt bäcken/ben, det bara högg till och sen kunde jag knappt gå. Jätte märkligt. Vaknade ett par gånger inatt av hans tryckande också. Kände inget liknande med dotteen

• Mikaela90

*dottern.

Har googlat och läst att förvärkar kan kännas som att det trycker nedåt, men jag tycker inte magen blir direkt hård/spänd. Bebis rör sig dock som en tok när det här tryckandet håller på. Jaja, ska till bm på fredag så får se vad hon säger.

• SandraP81

Grattis till er som fått! Vad mysigt!

Själv är jag i v 38+4 och har inte märkt av något tecken på att det är på gång ännu. Med första gick slemproppen under några dygn och när den började innehålla blod satte värkarna igång vid lunchtid. Med andra barnet satte värkarna igång bara sådär på kvällen, hade inga känningar innan. Båda barnen föddes i v 40+6.

Jag anar att det kanske dröjer med tredje... men samtidigt vill jag absolut inte bli igångsatt, jag är liksom lite rädd för att förlossningen blir mycket jobbigare då eftersom kroppen egentligen inte är "redo" om ni förstår. Andra förlossningen gick som en dans jämfört med första förutom att jag blödde så sjukt mycket... för att inte tala om de sjukt jobbiga eftervärkarna! Får se hur det blir nu, tyckte det var döjobbigt med allt koagel.. Ska försöka att inte sitta/ligga så mycket efteråt, känns som det är en bra ide att vara uppe och röra på sig.

• Masquerade
    sofiashem skrev 2015-11-04 03:53:27 följande:

Blev igångsatt igår morse (38+3). Efter en lång och ärligt talat fruktansvärd förlossning kom han så ut idag 00.26. 4040 gram och 52 lång! Ska försöka sova nu men svårt att landa i detta. Tredje barnet, nu blir det DEFINITIVT inga fler :D

Grattis Syfiashem! 3 låter som en ganska bra siffra! :)
  • cilla75

Är i v 39+3

Efter att sovit några timmar idag vaknade jag och gick och kissade.

Brunt klet på pappret, ringde förlossningen som trodde som jag, att slemproppen börjat lossna :)

WOW tänkte jag snart börjar det, men nejdå, den kan lossna flera veckor innan berättade hon!

Så, jag fortsätter denna vääääntan!

Men lite spännande att det iaf händer nått :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015